  • 11. Data: 2002-12-11 20:20:06
    Temat: Re: Problemy przez 24 h w Lukasie
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:at86f8$jha$1@news.onet.pl, Marcin_ wrote:

    > W pracy ten sam komp. Prze net (SDI + router) i mbank i inteligo
    > chodzilo, a lukas nie , ostatnio jak wchodzilem jakis miesiac temu
    > bylo wszystko ok. Nastepnie zainstalowalem w tym kompie modem i szlo
    > sie do lukasa zalogowac i mogle np zrobic przelew czyli wszystko bylo
    > ok.

    Nie znam bliżej szczegółow rozwiązania SDI, ale do modemu telefonicznego
    musiałeś zdefiniować nowe połączenie.
    Sprawdź konfigurację DNSów w SDI.
    Albo prościej, wpisz do pliku hosts w katalogu Windows linijkę:

    195.116.204.9 e-bank.lukas.com.pl

    i zrestartuj przeglądarkę i zobacz czy działa w SDI.
    Jeśli tak, winny jest (zapis) w DNS.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2002-12-11 20:32:21
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 195.116.204.9 e-bank.lukas.com.pl
    >
    > i zrestartuj przeglądarkę i zobacz czy działa w SDI.

    Powiem tak bo moze zle sie wyrazilem na samym poczatku. Okienko do logowania
    wyskakiwalo, mozna bylo wopisac Identyfikator i Klucz, a nastepnie
    wyskakiwala dodatkowa strona z komuniakatem ze sa problemy, a strona z
    e-bankiem sie wczytywala, z tym ze raz czekalem 1 godzina a ona sie wogle
    nie wczytala. DNS sa skonfigurana napeno dobrze na takie adresy (podaje je z
    glowy moglem sie gdziesz rypnac teraz) 194.204.159.1. 194.204.152.34 ( DNS
    z tepsy). chodzi to juz tak z rok i wszystko jest ok.

  • 13. Data: 2002-12-13 07:01:54
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > Nie sądzę, żeby próbowali sugerować, że to Ty zniszczyłeś, ale nie daj
    się.
    > Prawdopodobnie wymienią Ci od ręki. Zadzwoń do ulubionego oddziału
    zapytać,
    > telefony do oddziałów poznańskich znajdziesz bez trudu w TPDitel
    > (korzystałem, dzwoniłem).

    Sprawozdanie z wymiany tokena...
    Poszedlem wczoraj do Lukasa na Gwarnej w Poznaniu aby zalatwic sprawe
    "oszalalego" tokena.
    Pierwszy minus (i ostatni) dla banku: 6 klientow w kolejce po 16.30.
    Pierwszy + dla banku: czekalem tylko 4 minuty, az 3 stanowiska dysponentow
    aktywne.
    Drugi +: bank nie obciazy mnie prowizja za wymiane tokena, wymienili od
    reki, dostalem nowy identyfikator, ustalono nowe limity do nowego tokena,
    dzisiaj po 12 moge sie logowac
    Trzeci + dla banku: zaproponowano mi kawe (nie skorzystalem, bo bylaby to
    juz piata wczoraj), mila obsluga :-)

    Na tym koniec plusow i minusow, teraz troche informacji jakie uzyskalem.
    Token nie był zniszczony ale nalezal do partii tokenow, ktore samoczynnie
    sie wylaczaly. Juz mieli podobne przypadki. Nowy token ma date waznosci do
    2007 (poprzedni 2005). Jak poinformowal mnie dysponent, czeste, nieudane
    proby wpisywania klucza spowodowane sa tym, ze do serwera nie trafia pakiet
    z identyfikatorem i kluczem (gubi sie po drodze?). Stad nawet 4-krotne
    bledne wprowaczenie klucza nie powoduje blokady konta. Synchronizacja tokena
    nie odbywa sie za pomoca fal radiowych. Jest ona dokonywana z chwila
    odebrania kucza (wskazan tokena) przez serwer. Nie wiem na ile jest to
    prawda (troche w to wszystko watpie), ale takie informacje uzyskalem, a
    dysponent wydawal sie byc pewny tego co mowi.

    Waldek

  • 14. Data: 2002-12-13 07:34:24
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atc0l2$rhj$1@flis.man.torun.pl, bwwald wrote:

    > Pierwszy minus (i ostatni) dla banku: 6 klientow w kolejce po 16.30.
    13:30 - 2 klientów

    > Pierwszy + dla banku: czekalem tylko 4 minuty, az 3 stanowiska
    > dysponentow aktywne.
    13:30 nie mierzyłem ale krótko, też 3 stanowiska

    > Drugi +: bank nie obciazy mnie prowizja za wymiane tokena
    trochę na siłę ten +, nie wyobrażam sobie, aby mogło być inaczej...

    > od reki, dostalem nowy identyfikator
    no to raczej na "-", ale dla systemu

    > Trzeci + dla banku: zaproponowano mi kawe (nie skorzystalem, bo
    > bylaby to juz piata wczoraj), mila obsluga :-)
    mi nie - poznali, że nie pijam

    > (wskazan tokena) przez serwer. Nie wiem na ile jest to prawda (troche
    > w to wszystko watpie), ale takie informacje uzyskalem, a dysponent
    > wydawal sie byc pewny tego co mowi.
    tak ich szkolą :)

    a nie zapytałeś, czy lubi synchronizować na łatwych kodach? ;)

    --
    Robert

  • 15. Data: 2002-12-13 09:49:00
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > trochę na siłę ten +, nie wyobrażam sobie, aby mogło być inaczej...
    No ale zawsze istnieje niezerowe prawdopodobienstwo, ze trafi sie na
    niedysponenta, ktoremu trzeba wyjasniac roznice miedzy zniszczeniem a
    zepsuciem (uszkodzeniem).

    > no to raczej na "-", ale dla systemu
    Bardziej chcialem polozyc nacisk na "token od reki". Poza tym gdybys widział
    moj poprzedni identyfikator... :-)

    > a nie zapytałeś, czy lubi synchronizować na łatwych kodach? ;)
    Zapytałem, potwierdził moje przypuszczenia ;-)

    Waldek

    PS. Moglem zalogowac sie duzo wczesniej niz obiecywal dysponent.

  • 16. Data: 2002-12-13 10:23:19
    Od: "Witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "bwwald" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawda (troche w to wszystko watpie), ale takie informacje uzyskalem, a
    > dysponent wydawal sie byc pewny tego co mowi.

    Gościu miał rację. Synchronizacja jest dokonywana przy każdym logowaniu.
    Serwer wylicza kilka kodów dla danego tokena - najczęściej z zakresu +-3
    min.
    i sprawdza, czy kod podany przez usera jest w środku wyliczonego zakresu.
    Jeśli nie, to zapamiętuje różnicę i następnym razem zakres jest odpowiednio
    przesunięty. Jeśli user się długo nie logował, to okienko jest szersze,
    ale nie więcej, niż +-10 min.

    Pozdrawiam,
    Witek

  • 17. Data: 2002-12-15 22:07:42
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atcaeb$aar$1@flis.man.torun.pl, bwwald wrote:

    > Bardziej chcialem polozyc nacisk na "token od reki". Poza tym gdybys
    > widział moj poprzedni identyfikator... :-)
    chyba że tak :)

    > Zapytałem, potwierdził moje przypuszczenia ;-)
    Brawo!

    > PS. Moglem zalogowac sie duzo wczesniej niz obiecywal dysponent.
    Ryzykownie zagrywasz... znowu chcesz popsuć token ;P

    --
    Robert

  • 18. Data: 2002-12-16 07:14:43
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > Brawo!

    Robercie! Przeciez zartowałem.... Nie pytalem sie, bo przy czwartym z kolei
    trudnym pytaniu moglby poznac prawdziwe moje intencje, czyli wlamanie do
    systemu ;-)))

    Waldek