  • 1. Data: 2002-12-10 17:47:03
    Temat: Konto dla firmy a prowizje?
    Od: "NN" <s...@w...pl>

    prowadzę DG i wkurza mnie prowizje jakie muszę płacić bankom, zastanawiam
    się jaka jest właściwie różnica pomiędzy zwykłym kontem a firmowym?
    1. Czy można posługiwać się tylko zwykłym kontem(nie dla firm) w
    rozliczeniach z innymi podmiotami?
    2. Czy są jakieś przepisy które to regulują (bo nie znalazłem)?
    3. Jeśli to niezgodne z prawem to jakie kary za to grożą?

    pozdrawiam
    i z góry dzięki za odp.

  • 2. Data: 2002-12-10 17:50:13
    Temat: Re: Konto dla firmy a prowizje?
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "NN" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się jaka jest właściwie różnica pomiędzy zwykłym kontem a firmowym?
    > 1. Czy można posługiwać się tylko zwykłym kontem(nie dla firm) w

    nie

    > 2. Czy są jakieś przepisy które to regulują (bo nie znalazłem)?

    chociazby regulaminy bankow - w kazdym jest taki zapis.

    > 3. Jeśli to niezgodne z prawem to jakie kary za to grożą?

    wypowiedzenie r-ku przez bank - a banki na to bardzo zwracaja uwage. jak z
    roru placilam za przeglad samochodu i w tytule podawalam nr fry, to od razu
    pytali, czy to jest DG.

    a w jakim banku masz r-k? bo np. mbank czy bgz integrum jest niedrogi dla
    malych firm.

  • 3. Data: 2002-12-10 18:11:38
    Od: "NN" <s...@w...pl>

    > nie
    to czemu na niektorych zwykłych rachunkach jest opcja zapłaty zus (Lukas,
    mBank - ale nie jestem pewien na 100%)

    > chociazby regulaminy bankow - w kazdym jest taki zapis.
    ale regulamin bankow to chyba jeszcze nie prawo? choć może sę mylę

> [...]
    > pytali, czy to jest DG.
    > a w jakim banku masz r-k? bo np. mbank czy bgz integrum jest niedrogi dla
    mam w Spółdzielczym i mBanku, pierwszy ma drażniące prowizje(choć najniższe
    z lokalnych banków w mieście), a do drugiego ciężko szybko wpłacić gotówkę.

    od klientów dostaję gotówkę, a firmą muszę płacić przelewami (za duże kwoty
    na gotówkę), przy dużych obrotach i niskiej marży prowizje banku nabierają
    znaczenia :)

  • 4. Data: 2002-12-10 18:15:40
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    > to czemu na niektorych zwykłych rachunkach jest opcja zapłaty zus (Lukas,
    > mBank - ale nie jestem pewien na 100%)

    A od kiedy osoby fizyczne nie moga placic ZUSu?

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 5. Data: 2002-12-10 18:21:35
    Od: "NN" <s...@w...pl>

    > A od kiedy osoby fizyczne nie moga placic ZUSu?
    no tak, racja. A od kiedy nie mogą wykozystywać rachynku dla osób fizycznych
    dla potrzeb prowadzonej przez siebie działalnosci? :))

  • 6. Data: 2002-12-10 18:28:27
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    > no tak, racja. A od kiedy nie mogą wykozystywać rachynku dla osób
    fizycznych
    > dla potrzeb prowadzonej przez siebie działalnosci? :))

    Od momentu gdy banki wprowadzily taka zasade.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 7. Data: 2002-12-10 18:29:25
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > ale regulamin bankow to chyba jeszcze nie prawo? choć może sę mylę

    nie wiem o co ci chodzi:) do wiezienia za to nie pojdziesz, ale bank jak
    tylko sie zreflektuje, to zamknie ci rachunek:) a zapewniam cie, ze
    zreflektuje sie szybko:)

    > od klientów dostaję gotówkę, a firmą muszę płacić przelewami (za duże
    kwoty
    > na gotówkę),

    i w zaden sposob nie jestes w stanie ich przekonac do przelewow. gotowka z
    dnia na dzien robi sie coraz mniej modna, mniej bezpieczna:) ale wiesz co? w
    kazdym banku wplata gotowki jest raczej drozsza niz wykonanie przelewu.

    > przy dużych obrotach i niskiej marży prowizje banku nabierają znaczenia :)

    no ba. jasne, ze tak. szczegolnie dla malej firemki.

  • 8. Data: 2002-12-10 18:29:57
    Od: "NN" <s...@w...pl>

    A od kiedy nie mogą wykozystywać rachynku dla osób
    > fizycznych
    >
    > Od momentu gdy banki wprowadzily taka zasade.
    Tak maja to w regulaminie, ale jak moga odróznić czy przelew dotyczył DG czy
    tez nie?

  • 9. Data: 2002-12-10 18:30:21
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > A od kiedy nie mogą wykozystywać rachynku dla osób fizycznych dla potrzeb
    prowadzonej przez siebie
    > działalnosci? :))
    >
    > Od momentu gdy banki wprowadzily taka zasade.

    czyli od zawsze:)

  • 10. Data: 2002-12-10 18:35:14
    Od: "NN" <s...@w...pl>

    > nie wiem o co ci chodzi:) do wiezienia za to nie pojdziesz, ale bank jak
    > tylko sie zreflektuje, to zamknie ci rachunek:) a zapewniam cie, ze
    > zreflektuje sie szybko:)
    OK, ale nie chce mi sie wierzyć że bank tak szybko się zorientuje, moze jest
    ktoś na grupie komu zaknieto konto z takiego powodu?

> [...]
    > kazdym banku wplata gotowki jest raczej drozsza niz wykonanie przelewu.
    a w nietórych wpłata jest bezpłatna:)

    > no ba. jasne, ze tak. szczegolnie dla malej firemki.
    dokładnie