    From: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Problem z kredytem samochodowym w PEKAO
    Date: Fri, 12 Apr 2002 10:38:13 +0000 (UTC)

    Witam.
    Mam dosyc duzy problem z kredytem samochodowym w PEKAO.
    W maju ubieglego roku wzialem kredyt na samochod Renault Megane - na 2 lata.
    2 miesiace temu jednakze ukradziono mi ten samochod.
    Od miesiaca dysponuje umorzeniem sledztwa w tej sprawie z prokuratury itp.
    dokumentami.
    Dokumenty te zlozylem juz u ubezpieczyciela (Allianz).
    Na czym polega moj problem?
    Ubezpieczyciel w celu uruchomienia wlasciwej procedury wyplaty odszkodowania
    z ubezpieczenia potrzebuje wyrejstrowania samochodu.
    Wydzial Komunikacji (w Bydgoszczy - tam mam vel mialem zarejstrowany
    samochod) jednakze zada ode mnie zgody banku jako wspolwlasciciela pojazdu
    (przy zawieraniu umowy kredytowej jako zabezpieczenia wystepowalo
    przewlaszczenie 49% praw wlasnosci samochodu na bank i cesja praw z polisy)
    na wyrejstrowanie samochodu.
    No i tu powstaje problem. Bank PEKAO zaslania sie tym, ze nie moze wydac
    takiej zgody do momentu splacenia calosci kredytu (czyli w tym wypadku
    rozliczenia odszkodowania przez ubezpieczyciela).

    Kolo sie zamyka.
    A mi niestety skonczyly sie przepisy.
    Bank tlumaczy, ze prawo wlasnosci w samochodzie jest zabezpieczeniem
    kredytu. Jednakze nie chce tez zrozumiec, ze przedmiot kredytowania i
    jednoczesnie zabezpieczenie tego kredytu juz NIE ISTNIEJE.
    Moze ktos moglby mi poradzic co zrobic w tej sytuacji?
    I przede wszystkim czy bank PEKAO ma faktycznie takie przepisy?
    Konkretnie - XV PEKAO na ul. Dolanskiego w W-wie.
    Bede wdzieczny za wszelkie rady :(

    --
    Przemyslaw Maciuszko