  • 1. Data: 2004-11-22 09:54:13
    Temat: Problem z czekiem z zagranicy
    Od: "e>>" <k...@s...pl>

    Witam...
    Ot problem nie jest trywialny. Polska - zrodlo podstawowych problemow.
    Polskie banki, niestety ale sa beznadziejne i chyba bezradne "na postep".

    Otrzymalem taki czek z zagranicy za sprzedaz zdjec... i problem jest
    podstawowy - gdzie mam go u licha zrealizowac?
    http://hardcore.sdv.pl/czek/czek.jpg

    Bylem w WBK, BPH, PKO i dzwonilem do MBANKU.

    W WBK pani byla zielona i nie powiedziala mi ze takich czekow nie realizuja.
    W BPH pani juz wiedziala, ze taki czeki realizuja, na Inkaso, tak to sie
    chyba pisze, ale nie wiedziala jaka jest dalsza procedura zalatwiania , wiec
    odeslala mnie do glownej siedziby, do ktorej jeszcze z braku czasu nie
    dotarlem.
    W PKO powiedzieli krotko - nie ma sprawy, ale musi Pan miec konto na ktore
    beda przez pol roku przychodzily wplywy nie mniejsze niz 5000pln, wtedy
    Inkaso - 6 tygodni...
    MBANK nie prowadzi zadnych transakcji zachodnich... tak wiec...
    ciemnogrod, Kambodza... masakra...

    Mam konto w Mbanku i nie mam zielonego pojecia, jak i ktoredy mam
    zrealizowac taki czek?
    To zaledwie 132$... czy naprawde z tym jest jakis popiepszony problem???

    Jestem zalamany... Prosze grupowiczow o pomoc.

    Pozdrawiam
    Tomasz Dobrowolski

  • 2. Data: 2004-11-22 10:08:19
    Temat: Re: Problem z czekiem z zagranicy
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "e>>" <k...@s...pl> wrote:
    > Otrzymalem taki czek z zagranicy za sprzedaz zdjec... i problem jest
    > podstawowy - gdzie mam go u licha zrealizowac?
    > http://hardcore.sdv.pl/czek/czek.jpg
    > Bylem w WBK, BPH, PKO i dzwonilem do MBANKU.

    Citizens Bank należy chyba do Citigroup, spróbuj może w Citibanku vel.
    Banku Handlowym...

    NP: Kreator - "Outcast"

    --
    This night... This night is hot
    Hope it rains. Hope it rains a lot

  • 3. Data: 2004-11-22 10:41:20
    Od: Szczepan <twó...@e...którego.nie.polecamy.tu.podawać>

    [ Jakiś czas temu, e>> napisał(a): ]

> [...]
    >To zaledwie 132$... czy naprawde z tym jest jakis popiepszony problem???
    >
    >Jestem zalamany... Prosze grupowiczow o pomoc.

    zapytaj w Banku Sląskim, ostatnio realizowalem tam czek (inkaso) i naprawde
    bylem zadowolony. Maja najnizsze prowizje i czas oczekiwania tez przyzwoity
    (4-6tyg.)

    w pko s.a trzeba miec konto walutowe, ale zo ostatnio wprowadzili oplaty
    niepolecam tego banku.

    w bph tez realizuja, po malych klopotach jednak zrezygnowalem z tego banku.(
    sytuacja dosc komiczna, bo pani zadzwonila do domu ze kasa jest do odbioru,
    wobec czego pojechalem do banku, pani pieniadze wydala mi do reki i kazala
    poczekac, po paru min przyszla i powiedziala ze zaszla pomylka i musze oddac te
    pieniadza noi musialem czekac jeszcze pare tygodni)
    --
    pozdrawiam, Szczepan

  • 4. Data: 2004-11-22 12:11:04
    Od: "e>>" <k...@s...pl>

    > Citizens Bank należy chyba do Citigroup, spróbuj może w Citibanku vel.
    > Banku Handlowym...

    probowalem, fakt, zapomnialem dopisac, sprawa analogiczna do tej z PKO...
    normalnie kpiny...

  • 5. Data: 2004-11-22 12:36:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Najwieksze doswiadczenie z czekami to historycznie rzecz biorac ma
    Pekao z żubrem. Ale teraz tez wymagaja, zebys mial u nich konto, a
    konto zrobili platne... Ale jesli sie nie da inaczej, to u nich. Potem
    konto mozesz zamknac.

    MJ

  • 6. Data: 2004-11-22 13:03:02
    Od: "gilberto" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Otrzymalem taki czek z zagranicy za sprzedaz zdjec... i problem jest
    > podstawowy - gdzie mam go u licha zrealizowac?

    A wiesz, ze za skan tego czeku w USA moglbys pojsc siedziec? Bo na czeku jest
    nr konta i imie i nazwisko wlasciciela konta. Routing nuber/ABA zamazales, ale
    po co? Wejsc mozna na storne banku i bedzie jasno pisalo jaki jest :)

    A wystarczy routing nr+nr accountu + imie i nazwisko i mozna placic w sieci
    przy uzyciu eCheck lub jako zlecenie platnosci z konta czekowego.

  • 7. Data: 2004-11-22 13:39:36
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    gilberto napisał(a):

    Witam wszystkich grupowiczów

    > A wiesz, ze za skan tego czeku w USA moglbys pojsc siedziec?
    I coz z tego, ze w USA moglby siedziec? On jest w Polsce,
    a wystawiciela czeku chroni przed fraudamizapewne jakies
    amerykańskie prawo czekowe, skoro nie boi sie wysylac czekow w swiat.

    Robert

  • 8. Data: 2004-11-22 14:18:42
    Od: "Walter Lui" <w...@t...yahoo.com>

    "e>>" <k...@s...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Otrzymalem taki czek z zagranicy za sprzedaz zdjec... i problem jest
    > podstawowy - gdzie mam go u licha zrealizowac?

    Przeciez to jest zwykly personal check. A takowych banki w Polsce nie chca
    'keszowac' bo moga byc bez pokrycia. Mozesz go wplacic do inkaso w PEKAO SA
    na zasadzie, ze jak im sie 'skeszuje' to ci wyplaca kase, co potrwa okolo 2
    miesiecy. Wcale sie bankom nie dziwie, ja ci moge zaraz wypisac tez taki. na
    ile chcesz? 10, 20 100 tysiecy $? No problem, mam caly booklet czekow z
    mojej nie istniejacej firmy....W USA tez nikt takiego nie rozmieni o ile nie
    wplacisz na swoje konto w banku i nie odczekasz okolo tygodnia.

  • 9. Data: 2004-11-22 20:31:34
    Od: "Paweł" <t...@o...pl>

    > A wystarczy routing nr+nr accountu + imie i nazwisko i mozna placic w
    sieci
    > przy uzyciu eCheck lub jako zlecenie platnosci z konta czekowego.

    gdyby to było tak banalnie proste jak piszesz to nikt o zdrowych zmysłach
    nie wystawiłby nikomu czeku - gdyż automatycznie wystawiał się na strzał

  • 10. Data: 2004-11-23 16:43:18
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cntihj$lo6$1@inews.gazeta.pl>, t...@o...pl says...
    > sieci
    >
    > gdyby to było tak banalnie proste jak piszesz to nikt o zdrowych zmysłach
    > nie wystawiłby nikomu czeku - gdyż automatycznie wystawiał się na strzał

    No...musze ci powiedziec, ze wlasnie tak jest. W wielu firmach mozesz
    placic "czekiem" PRZEZ TELEFON. Inaczej mowiac dzwonisz do firmy
    podajesz numer konta i routing ..... i juz.

    Dalczego myslisz jest taki ogromny problem w Stanach z kradzieza
    tozsamosci? Wystarczy znac kilka danych delikwenta aby zaczac zyc na
    czyj koszt.

    AP