  • 1. Data: 2005-01-08 16:12:52
    Temat: Problem kredyt a baza dluznikow
    Od: "Wachstiel" <w...@p...fm>

    mam problem moja zona miala kiedys problem z bankiem i figuruje teraz w
    bazie dluznikow. Ostatnio chcielismy wziasc kredyt na auto i po sprawdzeniu
    zony w bazie odmowili nam kredytu. Mam takie pytanie, czy jest mozliwe abym
    ja zaciagnal kredyt na samochod , ale w taki sposob aby bank nie sprawdzal
    zony tylko mnie?

  • 2. Data: 2005-01-08 16:49:32
    Temat: Re: Problem kredyt a baza dluznikow
    Od: "woy" <w...@s...napukel.tu>

    Choć kaszka zimna i pielucha mokra, to nasza pociecha, Wachstiel, tak
    słodko gaworzy:

> [...]
    > sprawdzeniu zony w bazie odmowili nam kredytu. Mam takie pytanie, czy
    > jest mozliwe abym ja zaciagnal kredyt na samochod , ale w taki sposob

    Raczej nie, przynajmniej w banku stosującym normalne procedury.

    --
    woy
    (pisz do mnie tutaj: http://tinyurl.com/4696d )

  • 3. Data: 2005-01-08 17:59:14
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-01-08 17:49, Użytkownik woy napisał:
    > Raczej nie, przynajmniej w banku stosującym normalne procedury.

    Dlaczego? A intercyza?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2005-01-08 18:44:43
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@w...net.pl> napisał w
    wiadomości news:crp719

    > Dlaczego? A intercyza?

    mysle, ze splacenie starych dlugow jest bardziej ekonomiczne od kosztow
    zawarcia powyzszego, no chociaz diabli wiedza na ile i kogo oszwabili :-)

    o rany - kolejny post w stylu - jestem zlodziejem - okradlem bank - co
    zrobic aby nadal im nie placic a nawet dalej móc ich okradac i dalem sie w
    to wcaiagnac - bleee

  • 5. Data: 2005-01-08 19:23:44
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-01-08 19:44, Użytkownik Krab napisał:

    > o rany - kolejny post w stylu - jestem zlodziejem - okradlem bank - co
    > zrobic aby nadal im nie placic a nawet dalej móc ich okradac i dalem sie w
    > to wcaiagnac - bleee

    Zdecydowanie nie czytasz ze zrozumieniem.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2005-01-08 19:49:19
    Od: "Wachstiel" <w...@p...fm>

    problem jest taki ze zadluzenie jest dawno splacone,a zona dalej figuruje w
    bazie. W banku powiedzieli ze jej nie usuna z tej bazy.

  • 7. Data: 2005-01-08 20:57:53
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Wachstiel" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    > problem jest taki ze zadluzenie jest dawno splacone,a zona dalej figuruje
    > bazie. W banku powiedzieli ze jej nie usuna z tej bazy.

    popros (pisemnie) o uzasadnienie na pismie - wskaż koniecznośc powyższego w
    postępowaniu przedprocesowym i sądowym, przeanalizuj ją z kimś w oparciu o
    podstwę na która się powołaja i jesli nawet go nie wydadza, (to tym
    bardziej) zloz pozew do sadu przeciwko bankowi, poza domaganiem sie
    wykreślenia z listy wskaz w pozwie na utrate realnych korzyścii wylicz
    straty jakie czynia tą decyzją, bycie człowiekiem - to też strata !
    serio - tylko pierwszy pozew jest drażliwy - wszystkie nastepne są juz tylko
    ZABAWNE ! i niemożesz doczekac się kolejnego :-)) to wniosek z własnego
    doswiadczenia!
    może sie jednak okazać, że niestety nie da sie tego zrobic przed upływem 5
    chyba lat, jesli faktycznie spowodowała jakieś spore zamieszania na linii z
    bankiem - wszystko zależy od powodów i umocowań jakich udzielą, w kazdym
    raize od tego nalezy zacząć,
    w razie negatywnych postepowań - nastepnym krokiem bedzie zapewne
    doskładanie do %udziału - powyzej którego nie jest badana zdolnośc kredytowa
    przy zakupie auta - zresztą to wychodzi wówczas duuuzo taniej
    niestety - zawarcie zwiazku - oznacza przejecie rowniez wspolnych
    konsekwencji. - ale zyczę Ci abyscie je razem przezwycięzyli :-)

  • 8. Data: 2005-01-08 21:36:13
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-01-08 21:57, Użytkownik Krab napisał:

    > popros (pisemnie) o uzasadnienie na pismie

    Uzasadnienie odmowy przyznania kredytu??

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2005-01-08 21:41:23
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > mozliwe abym ja zaciagnal kredyt na samochod , ale w taki sposob aby bank

    Od 1 stycznia kodeks rodzinny zezwala na zawarcie umowy kredytu na samochód
    bez zgody drugiego małżonka, ale też i nie zabrania kredytodawcom na
    stosowane przez nich do tej pory zabezpieczenia. Do 1 stycznia bez takiej
    zgody każda umowa mogła być podważona przez drugiego małżonka, a że
    najczęściej występuje współwłasność małżeńska, to i w przypadku takiego
    podważenia kredyt mógł być praktycznie nieściągalny, gdyż wierzyciel nie
    mógłby prowadzić egzekucji z majątku wspólnego, i musiałby się ograniczyć do
    zarobków dłużnika lub/i przedmiotów wchodzących do majątku prowadzonego
    przez niego przedsiębiorstwa. Tym samym zagrożenie było zbyt wielkie, więc
    nie tylko wymagano zgody drugiego małżonka, ale też brano pod uwagę jego
    historię i zdolność kredytową, gdyż w każdej chwili to właśnie on może być
    zobowiązany do spłaty długu zaciągniętego przez współmałżonka. Od nowego
    roku zmianą w prawie jest brak konieczności uzyskania zgody współmałżonka
    dla zabezpieczenia ważności umowy, ale przy braku intercyzy dalej mamy do
    czynienia z współwłasnością auta nabytego przez drugiego małżonka, co wiąże
    się także z współodpowiedzialnością za wszelkie wierzytelności powstałe przy
    nabyciu. Z tych przyczyn banki biorą pod uwagę historię kredytową obojga
    małżonków, gdyż umowa spisana z jednym z nich od 1 stycznia automatycznie
    jest przenoszona na drugiego małżonka nawet bez jego zgody, i tym samym
    wobec kredytodawcy staje się wierzycielem, więc nie dziwi mnie sprawdzanie
    historii kredytowej obojga, gdyż i oboje ją tworzą w taki sposób, że
    historia jednego małżonka jest historią drugiego, czyli wspólna. Podpisując
    się na umowie kredytu na auto czynisz to w imieniu _swoim_ i _małżonki_ , i
    bez intercyzy ten podpis właśnie tak musi być traktowany. Strony umowy mogą
    się umówić inaczej, ale znajdż bank, który odstąpi od swoich praw egzekucji
    z majątku wspólnego małżonków, majątku firmy będącej własnością drugiego
    małżonka, lub jego dochodów. Przecież w każdej chwili przykładowo możesz
    zostać osobą współpracującą w firmie małżonki, i od tego momentu wierzyciel
    nie miałby żadnych możliwości egzekucji, gdy ty tymczasem żyłbyś w luksusie.
    Oczywiście to odnosi się do tej sytuacji, czyli zakupu samochodu, bo
    zupełnie inaczej będzie przy nieruchomości, lub pobieraniu z niej pożytków.
    Gdy któreś z Was narozrabiało w historii kredytowej, i to nawet przed
    zawarciem małżeństwa, to niestety pozostaje odczekanie pięciu latek. Właśnie
    niedawno miałem przypadek gdy żona dobrego znajomego miała niewielkie
    kłopoty ze spłaceniem kredytu przed zawarciem małżeństwa, a teraz zarabiają
    razem około 7 tys netto, wyższe wykształcenie i zatrudnienie w urzędach
    administracji na kierowniczych stanowiskach, i nie mogli uzyskać kredytu
    2,5 tys na sprzęt RTV. Znalazło się wyjście, bo podpisałem umowę z matką
    znajomego, która w kilka minut uzyskała zgodę na kredyt mając jedynie około
    700 zł emerytury. Takie życie.

  • 10. Data: 2005-01-08 21:48:29
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@w...net.pl> napisał w
    wiadomości news:crpjo4$cft$3@news.dialog.net.pl...

    > Uzasadnienie odmowy przyznania kredytu??

    Odpowiedż- odmowa bez podania uzasadnienia. To dosłowny cytat. Nie muszą
    podawać uzasadnienia, i czesto tak czynią. Szczególnie wtedy gdy podpisanie
    umowy odbywa się przez jakiegoś pośrednika. W zasadzie wtedy to standard.
    Tylko w cztery oczy można coś wydobyć, i to najczęściej ustnie.