  • 1. Data: 2004-09-07 08:14:48
    Temat: [Prasa/SE] Bank karze niewinnych klientów
    Od: "XxXxX" <e...@n...dziala>

    http://skocz.pl/gas

    Bank karze niewinnych klientów

    Wystrzegaj się tego, czego banki nie lubią i za co niekiedy potrafią ukarać
    swoich klientów. Przedstawiamy ci listę takich "niechcianych" rzeczy.
    Nie zawsze da się ich wszystkich w pełni uniknąć. Znając je jednak, możesz
    lepiej poruszać się po ofercie bankowej.
    Tego banki nie lubią
    WALUTA
    Wbrew pozorom, część banków wcale nie chce, by klienci przynosili do nich
    waluty obce. Może mają ich za dużo albo chcą zmusić klientów do posługiwania
    się wyłącznie złotówkami?
    Kary
    - Niskie oprocentowanie lokat walutowych (np. roczna lokata w euro w PKO
    BP - 1,4 proc.; dla porównania - inflacja w strefie euro - 2,3 proc.)
    - Nieatrakcyjny przelicznik walutowy (np. kurs euro z końca sierpnia w Pekao
    SA - 4,34-4,54 zł; w niektórych bankach dochodzą do tego prowizje; dla
    porównania - w kantorze Manhattan - 4,38-4,50 zł).
    BILON
    Większość banków unika jak ognia bilonu - zwłaszcza wpłacanego w większych
    ilościach, a także monet zagranicznych.
    Kara
    - Wysokie opłaty za przyjęcie wpłaty w bilonie (np. w Banku Zachodnim WBK za
    wpłacenie więcej niż 50 monet polskich - 0,5 proc., minimum 10 zł; bilon
    zagraniczny - 60 proc.)
    GOTÓWKA
    Banki unikają gotówki jak ognia i starają się przekonać klientów do
    dokonywania wszystkich transakcji bezgotówkowo.
    Kara
    - Opłaty za posługiwanie się gotówką (np. w Banku Millennium - za wypłacenie
    w placówce banku swoich własnych pieniędzy - 3 zł)
    CZEK
    Banki uznają, że to niewygodne i mniej bezpieczne narzędzie niż np. karta
    bankowa.
    Kara
    - Wysokie opłaty za posługiwanie się czekami (np. w PKO BP jeden blankiet
    czekowy kosztuje 3 zł)
    KLIENT PRZY KASIE
    Obsłużenie klientów w placówce jest dla banku kosztowniejsze, niż np.
    obsługa za pośrednictwem telefonu czy Internetu.
    Kara
    - Opłaty za operacje wykonane w placówce banku dużo wyższe, niż za te same
    operacje wykonane w inny sposób (np. w Kredyt Banku - przelew do innego
    banku wykonany w placówce - 3 zł, za pośrednictwem konsultanta przez
    telefon - 1,5 zł, m.in. przez Internet - 0,99 zł)
    KLIENT NIEZAMOŻNY
    Niektóre banki karzą tych klientów, którzy mają na swoich kontach zbyt mało,
    ich zdaniem, pieniędzy.
    Kary
    - Nie naliczanie odsetek w sytuacji, gdy kwota na koncie jest, według banku,
    zbyt mała (np. na koncie lokacyjnym w Raiffeisen Banku nie ma określonego
    minimum - możesz mieć na nim np. 1 zł - ale gdy kwota ta spadnie poniżej 1
    tys. zł, jest ono nieoprocentowane)
    - Dodatkowa opłata, gdy na koncie jest zbyt mało pieniędzy (np. w Inteligo
    darmowe konto przestaje takim być, gdy średnie miesięczne saldo będzie
    mniejsze niż 100 zł - wówczas trzeba za nie płacić 4,99 zł miesięcznie)
    KLIENT NIEAKTYWNY
    Część banków karze klientów, którzy nie spełniają przyjętych przez nie norm
    aktywności w korzystaniu z niektórych usług (np. częstotliwości płacenia
    kartą bankową).
    Kara
    - Opłata za pasywność (np. w Banku BPH jeśli nie zrealizuje się co najmniej
    4 transakcji bezgotówkowych w miesiącu, trzeba zapłacić dodatkowo 2,5 zł)
    Radzimy
    Jeśli nie pasujesz do bankowego wzorca klienta - zamożnego mieszkańca
    wielkiego miasta, fanatyka kart bankowych, buszującego godzinami po
    internetowych stronach transakcyjnych - to chcąc uniknąć kar za
    "niewłaściwe" korzystanie z usług bankowych, jesteś zdany na dwie ścieżki
    postępowania:
    Zrezygnacji z niektórych rozwiązań (raczej wymieniaj walutę w kantorze, niż
    w banku; monety zagraniczne wydaj podczas pobytu za granicą, zachowaj na
    następny wyjazd lub odstąp znajomym; przestaw się z wypłacania pieniędzy w
    kasie na wypłaty z bankomatu - jeśli nie jesteś z nim oswojony, proś o pomoc
    najbliższych; zrezygnuj z posługiwania się czekami).
    Poszukaj lepszej oferty (konkurencja jest ogromna i nie jesteś skazany na
    to, na co raz już się kiedyś zdecydowałeś; przede wszystkim jednak sam
    musisz najpierw dokładnie określić, jakie są twoje potrzeby i możliwości
    jako klienta banku).

    --
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-09-07 08:37:55
    Temat: Re: [Prasa/SE] Bank karze niewinnych klientów
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "XxXxX" <e...@n...dziala> napisała:

> [...]
    >Nie zawsze da się ich wszystkich w pełni uniknąć. Znając je jednak, możesz
    >lepiej poruszać się po ofercie bankowej.

    Trzeba przyznać, że autor tego artykułu jest niezłym kretynem. Skąd oni
    biorą takich ludzi ?

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    | - Jam częścią tej siły
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    eridanus.no-ip.com | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2004-09-07 11:09:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 10:37:55 +0200, gornik naskrobał(a):

    > Trzeba przyznać, że autor tego artykułu jest niezłym kretynem. Skąd oni
    > biorą takich ludzi ?

    z kopalni

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-09-07 11:24:10
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Użytkownik "gornik" napisał:

    > Trzeba przyznać, że autor tego artykułu jest niezłym kretynem.

    Nie zgadzam się! Autor pisze językiem, który rozumie czytelnik. Grupą
    docelową 'SE' nie jest kadra zarządzająca, ale... powiedzmy inna grupa
    ludzi. Poziom merytoryczny również jest zgodny z profilem czytelnika.

    Pozdrawiam.
    Adam Gentler

  • 5. Data: 2004-09-07 11:28:43
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl> napisała:

    >Nie zgadzam się! Autor pisze językiem, który rozumie czytelnik. Grupą
    >docelową 'SE' nie jest kadra zarządzająca, ale... powiedzmy inna grupa
    >ludzi. Poziom merytoryczny również jest zgodny z profilem czytelnika.
    Sugerujesz, że wyborcy LPR i Samoobrony czytują prasę ? Może masz rację...

  • 6. Data: 2004-09-07 11:35:10
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    gornik said the following on 2004-09-07 13:28:

    > Sugerujesz, że wyborcy LPR i Samoobrony czytują prasę ? Może masz rację...

    Ale właściwie ... o co wam chodzi. Jest to może "infantylnie" napisane i
    można wyczyć nastawienie "banki to złodzieje', ale czy któraś infromacja
    tu jest nieprawdziwa?

    KJ

  • 7. Data: 2004-09-07 11:42:01
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana Kamil Jońca <k...@g...pl> napisała:

    >Ale właściwie ... o co wam chodzi. Jest to może "infantylnie" napisane i
    >można wyczyć nastawienie "banki to złodzieje', ale czy któraś infromacja
    >tu jest nieprawdziwa?
    Informacje są prawdziwe, tylko autor pisze o nich tak, jakby chciał
    powiedzieć: "Zawsze byłem przekonany, że banki to instytucje charytatywne.
    A właśnie się zorientowałem, że one chcą zarabiać. To po prostu szczyt
    chamstwa i złodziejstwa."

  • 8. Data: 2004-09-07 11:45:33
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    gornik said the following on 2004-09-07 13:42:
    [...]

> [...]
    > powiedzieć: "Zawsze byłem przekonany, że banki to instytucje charytatywne.
    > A właśnie się zorientowałem, że one chcą zarabiać. To po prostu szczyt

    No właśnie. A że przy okazji ostrzeże innych to chyba dobrze, nie ?

    KJ

  • 9. Data: 2004-09-07 11:48:45
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    >No właśnie. A że przy okazji ostrzeże innych to chyba dobrze, nie ?
    Jednych otrzeże, innych zachęci do pomysłów typu jednorazowy 50% podatek
    od zysków banków.

  • 10. Data: 2004-09-07 12:26:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 13:35:10 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Ale właściwie ... o co wam chodzi. Jest to może "infantylnie" napisane i
    > można wyczyć nastawienie "banki to złodzieje', ale czy któraś infromacja
    > tu jest nieprawdziwa?

    Ja np. polimeryzowałbym co do demonizowania drogiej obsługi przy okienku...
    Przecież to oczywiste że ma być droga! Nie mam ochoty stać w kolejce, bo
    kilku maruderów jest zbyt leniwych by przeklepać dane z rachunku i wysłać
    przelew internetowy albo nie miało ochoty nosić przy sobie karty
    bankomatowej.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944