  • 1. Data: 2010-07-30 15:40:49
    Temat: Pożyczka w PKO BP i "obowiązkowe" Superkonto.
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Niedawno wziąłem w PKO BP pożyczkę na niewielką kwotę. Niestety aby
    skorzystać z tej pożyczki niezbędne było otworzenie rachunku Superkonto (na
    które została przelana pożyczka i z którego automatycznie pobierają się jej
    kolejne raty).

    Konto jest mi jednak zupełnie niepotrzebne (płacić 6,90zł/mies. za nic
    uważam za głupi wydatek). Chciałem wypowiedzieć umowę prowadzenia rachunku
    Superkonto. Troche się zdziwiłem po przeczytaniu TOiP gdy znalazłem
    informacje iż wypowidzenie jest możliwe dopiero po 3 miesiącach (gdy zrobi
    to wcześniej to płacimy 20zł "kary") i koniecznośc sporządzenia aneksu do
    umowy pożyczki (ponieważ jak twierdzi dyrektor oddziału, zmienia się sposób
    spłaty pożyczki i aneks jest niezbędny - jego koszt to 50zł).

    Czy aneks faktycznie jest konieczny? Czy nie wystarczyłoby, jakby bank podał
    numer rachunku technicznego służący do spłaty pożyczki? Warunki umowy
    pożyczki się w sumie nie zmieniają, a jedynie sposób w jaki będę ją spłacał.
    Czy uzależnienie pożyczki od prowadzenia konta nie łapie się jako "klauzula
    niedozwolona" ?

    Na infolinii nikt nie potrafi udzielić jednoznacznej odpowiedzi (raz mówią
    jedno, a raz zupełnie co innego).

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski