  • 31. Data: 2005-05-11 11:20:34
    Temat: Re: Pomóżcie wybrać KK ...
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Może w niektórych szczególnych przypadkach
    > jest to korzystne dla posiadacza karty, a nie tylko dla banku,
    > państwa.

    Jakiego państwa? Mam wrażenie, że na siłę chcesz udowodnić tezę, że biedne
    nieświadome szaraczki są okradane przez złe banki, państwo etc. Samoobroną
    zalatuje :-))) Balcerowicz musi odejść ;-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 32. Data: 2005-05-11 11:33:53
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "darek" <d...@f...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli np. teraz woli zaplacic KK Economic z Millennium z kredytem
    > oprocentowanym na 9,9 ( zakladam ze nie ma ochoty splacic calosci

    http://www.millenet.pl/karty_kredytowe/karty_millenn
    ium/visa_economic/chce_miec/?_a=13295
    9,9% - tyle wynosi oprocentowanie kredytu przez pierwsze 6 miesięcy

    Karta jest ważna przez 3 lata. Bank automatycznie wznowi Kartę przed upływem
    terminu jej ważności. Nowa Karta będzie przesłana pocztą na adres
    korespondencyjny.

    Jakie są (będą) odsetki za pozostałe 30 miesięcy ?

    =========

    Pożyjemy, poczytamy opinie za dwa lata :-)

  • 33. Data: 2005-05-11 11:37:15
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    > Jakiego państwa? Mam wrażenie, że na siłę chcesz udowodnić tezę, że biedne
    > nieświadome szaraczki są okradane przez złe banki, państwo etc. Samoobroną
    > zalatuje :-))) Balcerowicz musi odejść ;-)

    Szukasz teorii spiskowych:-(
    Karty kredytowe (jak i cały system kredytowy) napędzają popyt, a więc
    zwiększają wpływy podatkowe.
    W tym tkwi zysk państwa.
    Zysk banku tkwi w tym, że za skorzystanie z kredytu w karcie płaci się
    słono, co jest zgodne z ofertą i umową.

  • 34. Data: 2005-05-11 11:41:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Karty kredytowe (jak i cały system kredytowy) napędzają popyt, a więc
    > zwiększają wpływy podatkowe.

    Jakieś statystyki na poparcie tej tezy?

    > Zysk banku tkwi w tym, że za skorzystanie z kredytu w karcie płaci się
    > słono, co jest zgodne z ofertą i umową.

    Słono? To zależy jaka karta i w jakim banku. Poza tym-skoro jak sam
    przyznajesz-zgodnie z ofertą i umową, to w czym widzisz problem? W tym, że
    ludzie korzystają z oferty a bank na tym zarabia?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 35. Data: 2005-05-11 11:50:07
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    > Jakieś statystyki na poparcie tej tezy?

    Tu trochę bzdur (?)
    http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=1694

    > Słono? To zależy jaka karta i w jakim banku. Poza tym-skoro jak sam
    > przyznajesz-zgodnie z ofertą i umową, to w czym widzisz problem? W tym, że
    > ludzie korzystają z oferty a bank na tym zarabia?

    Ja nie widzę żadnego problemu dla świadomych użytkowników.
    Ja zwracam uwagę na niektóre szczegóły dla nowych użytkowników ukryte pod
    marketingowym bełkotem.

    Przypomnę, że przedmiotem tego wątku jest tania karta dla mało zamożnego:

    "
    - wypukła (odpada BPH - z ich kalkulatora wychodzi mi tylko Bursztynowa)
    - 0 zł za wydanie i użytkowanie (odpada Citi)
    - zdjęcie na karcie
    - podgląd przez net (bez opłat, ew. podpięcie pod darmowe konto)
    - system MC (ew. albo Visa przeliczana przez Euro)
    "

  • 36. Data: 2005-05-11 11:51:52
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik :-(... napisał:

    > Bo mu się wydawało, że dostał coś za darmo ?

    Hmm, czemu sie Tobie wydaje ze inym tylko sie "wydaje". Demagogiczne.
    Sa swiadomi i sa nieswiadomi uzytkownicy wszelakich produktow, nie tylko
    finansowych, jak ze wszystkim.
    darek

  • 37. Data: 2005-05-11 12:09:08
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik :-(... napisał:

    > http://www.millenet.pl/karty_kredytowe/karty_millenn
    ium/visa_economic/chce_miec/?_a=13295

    > 9,9% - tyle wynosi oprocentowanie kredytu przez pierwsze 6 miesięcy

    Owszem ale zawsze to 6 miesiecy, dalsze oplaty za uzytkowanie akurat
    tej karty sa relatywnie niskie.
    Zreszta jak sie pospieszyl - dostal od banku 50 zl, co prawie pokryje
    koszty jej uzytkowania na kolene 2 lata...

    > Karta jest ważna przez 3 lata. Bank automatycznie wznowi Kartę przed
    > upływem
    > terminu jej ważności. Nowa Karta będzie przesłana pocztą na adres
    > korespondencyjny.

    A jest w tym cos nadzwyczajnego?
    Rozwiaze umowe w dowolnym momencie i skorzysta z kolejnej promocji w
    innym banku.

    > Jakie są (będą) odsetki za pozostałe 30 miesięcy ?

    A beda? A musza byc ? Nawet jesli, 19% liczone od dnia generowana
    wyciagu, co efektywnie dalej moze oznaczac mniej niz odsetki z linii
    kredytowej na 17% liczone automatycznie od salda zadluzenia...

    darek

  • 38. Data: 2005-05-11 14:55:07
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Slawek Kos napisał:

    > Jeden klient ma taki poglad jak ty a inny niekoniecznie.
    > Poniewaz jest dopuszczalne by obrazek przedstawial COKOLWIEK to wartosc
    > takiego obrazka jako ID jest zerowa. Ten obrazek to OZDOBA a nie
    > identyfikator. Najlepszy dowod ze obsluga/kasjerka NIE JEST ZOBOWIAZANA
    > do ogladania obrazka wiec niezgodnosc obrazka z wygladem kupujacego nic
    > nie daje, a w szczegolnosci nie daje podstaw do jakiejkolwiek reklamacji.

    W Polsce taka karta ze zdjęciem traktowana może być jako gadżet, ale
    wybierając się do USA sądzę, że karta z umieszczoną na niej fotografią
    właściciela byłaby przydatna i w pewnych sytuacjach traktowana jako ID.

    K.

  • 39. Data: 2005-05-11 15:21:37
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-11 16:55- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    Krystek, wyłuszczający(a) się następująco:

> [...]
    > wybierając się do USA sądzę, że karta z umieszczoną na niej fotografią
    > właściciela byłaby przydatna i w pewnych sytuacjach traktowana jako ID.

    Nie żeby zaraz często, ale czasami chcą oglądać ID nawet przy zakupach
    (zwłaszcza większych, albo w sklepach gdzie stereotyp nakazuje niejaką
    podejrzliwość wobec słowiańskiego akcentu). A dla prostego Amerykanina
    ID=cóś ze zdjęciem, oraz imieniem i nazwiskiem. Jedna uwaga: jeżeli
    płacisz kartą ze zdjęciem, to i tak mogą zażądać ID i to musi być inny
    dokument (albo inna karta).
    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 40. Data: 2005-05-12 12:38:10
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    gg napisał(a):
    > A teraz usiądź i policz to sobie... nie zapomnij, że zwykle w 2 roku KK
    > przestaje być darmowa i trzeba za nią słono zapłacić a wydawana jest na
    > 2 lata więc trzeba bulić...

    Nie trzeba. Można z niej wcześniej zrezygnować i przenieść się do innego
    banku. Nie zauważyłeś jeszcze, że większość posiadaczy KK właśnie tak
    robi? Złożenie wniosku i podpisanie umowy to niewielki wysiłek w
    porównaniu z późniejszą wygodą używania KK.

    Piotr Hołda