  • 1. Data: 2005-05-09 13:57:47
    Temat: popularnośc kart chipowych
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>

    Dzisiejsza Rzepa pisze o tym że karty chipowe są " Bezpieczniejsze, ale
    kosztują" (zapraszam do przeczytania artykułu:
    http://kartyonline.pl/niusy.php?fer=2&id=1695 )

    No i czego się dowiadujemy z artykułu? Mianowicie, że bankowcy nie informują
    otwarcie o wydatkach związanych z wdrożeniem chipa. Podkreślają jedynie, że
    karta wyposażona w mikroprocesor jest co najmniej 3 - 4 razy droższa od
    karty z paskiem magnetycznym, która średnio kosztuje 50 centów.

    Dowiadujemy się także że karty chipowe w Polsce to mniej niż pół procent
    wszystkich kart znajdujących się w portfelach Polaków. Ciekaw jestem jak
    wygląda ta statystka w przypadku grupy pbb ?

    zapraszm do szybkiej ankietki - czy posiadasz kartę Chipową?

    http://kartyonline.pl/anki.php?fer=1&ran=42

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://KartyOnLine.pl

  • 2. Data: 2005-05-09 17:17:46
    Temat: Re: popularnośc kart chipowych
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    a bankomat czy czytnik w sklepie odczyta ten czip czy tylko czyta
    dołączony do czipa pasek magnetyczny ?

  • 3. Data: 2005-05-09 19:26:29
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "firma mm" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    >a bankomat czy czytnik w sklepie odczyta ten czip czy tylko czyta dołączony
    >do czipa pasek magnetyczny ?

    to żeś dowalił

    karta chipowa nie ma paska magnetycznego.
    oczywiście są karty łączone tzn. na karcie chipowej jest umieszczony pasek
    magnetyczny ale one się ze sobą nie "komunikują". pasek jest dodany bo nie
    wszędzie są czytniki chipowe

    Darek

  • 4. Data: 2005-05-09 19:59:37
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Darek napisał(a):
    > Użytkownik "firma mm" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to żeś dowalił
    >
    > karta chipowa nie ma paska magnetycznego.

    Jest chociaż jedna taka dostępna w Polsce??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 5. Data: 2005-05-09 20:25:21
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> wrote:

    > karta chipowa nie ma paska magnetycznego.

    Ciekawe jest to co mówisz.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 6. Data: 2005-05-10 06:51:41
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>

> [...]
    > magnetyczny ale one się ze sobą nie "komunikują". pasek jest dodany bo nie

    powiedziałbym że "są karty które nie mają paska" - ale na pewno nie w Polsce
    i z pewnością nie jest to popularne. Wyobraź sobie że jeździsz po Polsce i
    chcesz zapłacić kartą chipową bez_paska - no to musisz szukać POSów PolCardu
    które Ci przyjmą tego CHIPa. Idąc dalej. Wybierz się do USA z kartą
    only_chip - i tam przeżyj kilka dni :) chętnie przeczytam relację jak Ci sie
    udało.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-05-10 07:52:49
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 08:51:41 +0200, Karol Żwiruk napisał(a):

    > powiedziałbym że "są karty które nie mają paska" - ale na pewno nie w Polsce
    > i z pewnością nie jest to popularne. Wyobraź sobie że jeździsz po Polsce i

    jasne, rozumiem, ze karty chipowe "musza" miec pasek, tylko co ci daje
    wtedy ten chip? Jak Ci ktos taka karte ukradnie, to pojdzie zaplacic tam
    gdzie autoryzajca jest paskiem. A i w bankomacie nakladka zeskanuje pasek
    (hehe, nawet jak bankomat tylko chipowe obsluguje)

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 8. Data: 2005-05-10 08:49:16
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 09:52:49 +0200, Michał Dąbrowski napisal/a:

    > jasne, rozumiem, ze karty chipowe "musza" miec pasek, tylko co ci daje
    > wtedy ten chip? Jak Ci ktos taka karte ukradnie, to pojdzie zaplacic tam
    > gdzie autoryzajca jest paskiem.
    To miało podobno jakoś takd ziałąc, ze odpowiedzialność za taką
    transakcę ponosi ten kto nie obsługuje chipa (czyli np. bank który nie
    wydał takiej karty albo ten kto nie miał termiala obługującego chipy)

    --
    Krzysztof Lerski

  • 9. Data: 2005-05-10 10:27:54
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 10:49:16 +0200, Krzysztof Lerski napisał(a):

    > To miało podobno jakoś takd ziałąc, ze odpowiedzialność za taką
    > transakcę ponosi ten kto nie obsługuje chipa (czyli np. bank który nie
    > wydał takiej karty albo ten kto nie miał termiala obługującego chipy)

    Po pierwsze, to czasem ciezko dojsc gdzie zostala ukradziona karta (znaczy
    numer / informacje na pasku). Po drugie srednio mnie obchodzi, ktora z
    instytucji ponosi odpowiedzialnosc (w szczegolnosci nawet ubezpieczyciel,
    jesli karta jest ubezpieczona), jesli ktos mi cos ukradl, a ja sie potem
    musze uzerac, zeby mi to oddali - a technologia chipowa pozwala do minimum
    zredukowac szanse na kradziez pieniedzy z karty (pod warunkiem, ze bedzie
    jedyna uzywana technologia)

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl