  • 11. Data: 2004-01-15 23:09:12
    Temat: Re: Pomoge w platnosciach Paypal
    Od: " 666" <6...@p...polbox.com>

    Bez przesady, dużo kupujących wręcz pyta o taką pomoc na różnych grupach, a
    PayPal nas Polaków traktuje jak śmieci...
    JaC

  • 12. Data: 2004-01-16 01:08:03
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

    > Wystawiasz faktury czy rachunki?
    > Podasz nam swój numer NIP? W końcu oferta powinna jasno określać
    > oferenta.... Bo jakbyś był podmiotem zagranicznym to przy imporcie usług
    > płatnikiem VATu jest nabywca, a to strasznie dużo roboty jest....
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek

    Jaki import uslug i po co?

    CC

  • 13. Data: 2004-01-16 08:14:29
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Tomasz Staszewski z adresu: <t...@p...fm> napisał(a):

    > oferenta.... Bo jakbyś był podmiotem zagranicznym to przy imporcie
    > usług płatnikiem VATu jest nabywca, a to strasznie dużo roboty
    > jest....

    Import usług, powiadasz? Czyli, jak coś sprzedam na niemieckim ebay-u i
    zapłacę prowizję, to od tej prowizji powinienem w Polsce zapłacić VAT?

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 14. Data: 2004-01-16 19:22:24
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) napisał:

    > Import usług, powiadasz? Czyli, jak coś sprzedam na niemieckim ebay-u i
    > zapłacę prowizję, to od tej prowizji powinienem w Polsce zapłacić VAT?

    Import jest wtedy jak usługa jest wykonywana przez podmiot zagraniczny w
    Polsce. Jak cała transakcja odbywa się za granicą to importu nie ma. Ale
    jak ja, będąc w Polsce zamawiam coś u kontrahenta zagranicznego i on
    przyjeżdża do Polski i świadczy mi tę usługę to wtedy jest to import
    usług (bo przedawca korzysta wtedy najczęściej z preferencyjnej stawki
    eksportowej - 0%).

    pozdrawiam

    Tomek

  • 15. Data: 2004-01-19 07:50:44
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

> [...]

    > wtedy jest to import usług (bo przedawca korzysta wtedy najczęściej z
    > preferencyjnej stawki eksportowej - 0%).

    OK. Wszystko jasne, ale przelanie pieniędzy przez cudzego PayPal-a jakoś mi
    pod opisaną sytuację nie podchodzi. Jeżeli to zrobi ktoś spoza Polski, nie
    musi przyjeżdżać do Polski żeby tego dokonać.