  • 1. Data: 2002-08-14 12:07:57
    Temat: Podpis elektroniczny - mozna juz go gdzies uzyc :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Tak sobie przegladalem oferty - i np. w Onecie sa 4 rodzaje podpisow -
    darmowy, ze 50 zl i tak dalej.
    Podobnie w signecie (znacie jeszze jakies inne firmy wydajace podpisy? :)

    No i wlasnie pytanie - czy moze juz wiadomo gdzie bedzie to cudo mozna
    uzywac?? (nie musi byc bank ;)))
    No i pytanie podstawowe - czy ta wersja podstawowa 50zl/rok - wystarczy czy
    trzeba sie zaopartzyc w te drozsza???

    --

    ----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-08-14 12:30:21
    Temat: Re: Podpis elektroniczny - mozna juz go gdzies uzyc :)
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
    > uzywac?? (nie musi byc bank ;)))
    > No i pytanie podstawowe - czy ta wersja podstawowa 50zl/rok - wystarczy

    a co chcesz zrobić ?
    bo jeśli podpisać elektronicznie list to wystarczy nawet darmowa
    trzymiesięczna wersja z www.certum.pl

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-14 12:51:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a co chcesz zrobić ?
    > bo jeśli podpisać elektronicznie list to wystarczy nawet darmowa
    > trzymiesięczna wersja z www.certum.pl

    To juz dawno robilem :)

    Interesuje mnie praktyka. Czyli - podpis mozna miec juz. Ustawa wchodzi w
    zycie i - no wlasnie - czy wiadomo czy jakas instytucja jest juz
    przygotowana do akceptacji takiego zamowienia/pytania (bank, urzad panstwowy
    itp.).

    I ile to moze potrwac??? :)

  • 4. Data: 2002-08-14 12:53:17
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    In article <ajdjno$fbd$1@news.onet.pl>, AMRA wrote:

> [...]
    > zycie i - no wlasnie - czy wiadomo czy jakas instytucja jest juz
    > przygotowana do akceptacji takiego zamowienia/pytania (bank, urzad panstwowy

    Słyszałem, że ustawa jest, ale nie ma przepisów wykonawczych
    i do 16 się nie wyrobią.

    ?
    --
    Pozdrawiam, Jacek Grodzki
    http://venus.ci.uw.edu.pl/~jacgro/nakarte.html

  • 5. Data: 2002-08-14 12:58:21
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ?

    zanim w praktyce bede mogl wykorzystac certyfikat (czyli nie tylko po to
    zeby sie podpisac ;)
    Bo narazie wszystko ok - mam samochod - ale nie mam drog :)

    P.S. I ktory certyfikat trzeba wybrac, zeby np. zawrzec umowe np. z
    ubezpieczycielem?

  • 6. Data: 2002-08-14 13:20:57
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
    > Bo narazie wszystko ok - mam samochod - ale nie mam drog :)
    >
    > P.S. I ktory certyfikat trzeba wybrac, zeby np. zawrzec umowe np. z

    w sumie jeśli się uprzesz, to możesz założyć firmę i z ZUSem rozliczać się
    drogą elektroniczną - i stosować podpis elektroniczny

    http://www.zus.gov.pl/

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 7. Data: 2002-08-14 13:45:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski"

    > bo jeśli podpisać elektronicznie list to wystarczy nawet darmowa
    > trzymiesięczna wersja z www.certum.pl

    jest jeszcze http://www.polcert.pl/
    a u nich roczny certyfikat osobisty 61 zl lub 219,60
    oraz dodatkowy program secoffice do podpisywania dokumentow
    http://www.polcert.pl/secoffice/index.html 30 dni za darmo
    *** blad ***
    PS - jak ci ktos w przyszlym tygodniu nie uzna podpisu elektronicznego to go
    obsmarujemy ;-))

  • 8. Data: 2002-08-14 13:47:40
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > PS - jak ci ktos w przyszlym tygodniu nie uzna podpisu elektronicznego to
    go
    > obsmarujemy ;-))

    No tak, ale ktory musze miec, zeby _musial_ uznac :)))

  • 9. Data: 2002-08-14 14:18:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AMRA"
    > go
    >
    > No tak, ale ktory musze miec, zeby _musial_ uznac :)))

    mysle ze dowolny platny, ktory umozliwia podpisanie dokumentu.
    Bedzie w takim centrum mozliwosc sprawdzenia czyj to podpis
    ale ten tanszy za 61 nie wymaga nawet pokazania sie osobistego - dopiero ten
    drozszy bedzie pewnie do kontaktow z urzedami.

    Jakos faktycznie na tych stronkch nie ma zadnej informacji ktory podpis do
    czego,
    nawet na http://www.centrast.pl/pl/cotocert.html ale z drugiej strony jak
    bys mial wyliczyc do czego moze byc uzyty twoj podpis DLUGOPISOWY to tez bys
    mial klopot ;-))
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-08-14 15:17:16
    Od: "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote at pl.biznes.banki:

    > (znacie jeszze jakies inne firmy wydajace podpisy?

    Aktualny Computerworld ma duży art. na ten temat (see www.computerworld.pl)
    ale z punktu personalno- biznesowego. Niemniej firmy i rodzaje certyfikatów
    opisujš... Niestety nie uczyłem się tego na pamięć, więc nie powtórzę.

    Alf/red/ <- czy to jest podpis elektroniczny? ;-)