  • 31. Data: 2004-02-17 22:26:41
    Temat: Re: Pobieranie opłat za wypłatę pieniędzy
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    gasper wrote:

    > Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    > wiadomości news:c0u387$vs4$1@topaz.icpnet.pl...

    > prosta rada - zamiast narzekać wybierz taki, który Ci odpowiada

    To już druga prosta rada w tym wątku (ciekawe, do ilu dobijemy), ale
    dziękuję, nie skorzystam...

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 32. Data: 2004-02-17 22:38:17
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Nie mam możliwości rezygnacji z VE, bo za podjęcie pieniędzy w kasie też
    > zapłacę i tego właśnie dotyczy moje pytanie.

    Napisales, ze masz rachunki tez w innych bankach.
    Nie mozesz po prostu zrezygnowac z tej VE za de facto 4,50 o ile
    uzywana tylko do wyplat z bankomatu i przelewac kase do innego
    banku i stamtad wyplacac?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 33. Data: 2004-02-17 22:40:26
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Wilczek wrote:

    > Napisales, ze masz rachunki tez w innych bankach.
    > Nie mozesz po prostu zrezygnowac z tej VE za de facto 4,50 o ile
    > uzywana tylko do wyplat z bankomatu i przelewac kase do innego
    > banku i stamtad wyplacac?

    Sprawdzę, ale pewnie wyjdzie jeszcze drożej... ;)

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 34. Data: 2004-02-17 23:00:36
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Tue, 17 Feb 2004 21:02:30 +0100, Marek Strzelecki
    <m...@a...w.pl> wrote:

    >BPH bierze pieniądze za używanie karty (bodaj 2 pln/mies), za
    >nieużywanie (bodaj 2.50/mies, jeśli nie użyto karty 4 razy/mies). Za
    >pobranie pieniędzy w kasie też bierze (chyba 5pln/operację).
    >Konto oczywiście też nie jest za darmo.
    >Czy ktoś może podać mi podstawę prawną, w oparciu o którą mógłbym
    >zaskrażyć to zdzierstwo do np. UOKiK? A może to już jest nielegalne,
    >tylko BPH sobie nic z tego nie robi?

    W sumie masz co najmniej 4 miejsca gdzie mozesz probowac ten stan rzeczy
    zaskarzyc, wymieniony przez Ciebie UOKiK, Komisja Etyki Bankowej, Arbiter
    Bankowy, sady.
    Kto da wiecej? ;)

  • 35. Data: 2004-02-17 23:17:14
    Od: Czeslaw Bajer <c...@i...gov.pl>

    > bo widzisz - to jest jak z taxówkami - stoi kilka na postoju - jedna ma
    > tanio 1 km, druga czas postoju, trzecia ma wszystko tanie - każdy wsiada do
    > tej, która mu bardziej odpowiada - niektórzy wsiadają do najdrozszej, ale za
    > to jadą mercedesem z Abeesem ;-))))
    >
    > Pozdrawiam

    Tu chodzi o to, że nie można pobierać dodatkowo opłaty za wysiadanie z
    taksówki.

    Cz. Bajer

  • 36. Data: 2004-02-18 00:01:46
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Czeslaw Bajer" <c...@i...gov.pl> napisał w wiadomości

    > Tu chodzi o to, że nie można pobierać dodatkowo opłaty za wysiadanie z
    > taksówki.

    jak będzie w cenniku i przy wsiadaniu zostaniesz o tym poinformowany to
    dlaczego nie?

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2004-02-18 08:09:02
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > Skoro bank pobiera opłaty za prowadzenie rachunku, to nie powinien
    > pobierać opłat za WSZYSTKIE sposoby podejmowania pieniędzy przez
    > klienta. Wpłacanie i podejmowanie środków jest integralną częścią
    > prowadzenia rachunku.

    A kto tak powiedział?
    Skąd wiesz, że opłata za prowadzenie rachunku nie obejmuje tylko
    przydzielenia numeru konta i przyjmowanie przelewów?

    Zresztą banków jest tyle, że proponuję zmianę banku zamiast
    czepiania się.

    T.

  • 38. Data: 2004-02-18 08:35:05
    Od: Czeslaw Bajer <c...@i...gov.pl>

    gasper wrote:
> [...]
    >
    > do

    > ale za

    > jak będzie w cenniku i przy wsiadaniu zostaniesz o tym poinformowany to

    Otóż poinformowanie niczego nie zmienia. To jak szatnia, która informuje
    napisem, że nie odpowiada za rzeczy pozostawione. Pewnie Kolega też nie
    wie, że ma prawo zwrócić np. spodnie, które po praniu zmechaciły się, a
    klient wcześniej je np. skrócił. Nieznajomość prawa nie może wywołać
    magicznej wiary w napisy, ogłoszenia i informacje. Niektóre po prostu
    'nie skutkują', bez względu na to, jak wielkimi literami są napisane i
    ile razy klient musiał podpisać przyjęcie ich do wiadomości. Są po
    prostu sprzeczne z prawem nadrzędnym, w tym przypadku kodeksem cywilnym
    (ustawa).

    Z pozdrowieniami,

    Czesław Bajer

  • 39. Data: 2004-02-18 09:47:35
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    > Otóż poinformowanie niczego nie zmienia.

    w przypadku taxówki zmienia - albo wsiadasz albo nie - a w prawie nadrzędnym
    nie ma nic o tym, że nie można pobrać opłaty za wysiadanie z taksówki

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2004-02-18 10:45:36
    Od: Kirk <x...@w...pl>

    Marek Strzelecki wrote:

> [...]
    h.rzeczpospolita.pl/a/rz/2002/05/20020514/2002051400
    76.html

    > Ooo dzięki, nówka sztuka...

    Niestety Millennium miało ten problem, że nie dało się wypłacić
    pieniędzy bez prowizji w jakikolwiek sposób - 3 zł w kasie a 1zł w
    bankomacie. Jeśli możesz wypłacić kasę w bankomacie bez prowizji to
    argument odpada. (Nawet jeśli musisz płacić za użytkowanie karty )

    Pozdr