  • 1. Data: 2004-02-25 08:11:12
    Temat: Płatność KK wraz z okazaniem dowodu ?
    Od: " Maciek" <n...@g...pl>

    Dlaczego w Polsce sprzedawcy podczas transakcji KK nie żądają okazania dowodu
    tożsamości lub prawa jazdy. W Niemczech przy każdej transakcji KK trzeba
    okazać dokument. To w znacznej mierze ograniczyłoby kradzieże z KK. Pzdr.

  • 2. Data: 2004-02-25 08:34:11
    Temat: Re: Płatność KK wraz z okazaniem dowodu ?
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > okazać dokument. To w znacznej mierze ograniczyłoby kradzieże z KK. Pzdr.

    powiem ci czemu, bo gdyby jakikolwiek sprzedawca tak zaczal robic, to
    2,3 osoby by spokojnie to przyjely ze zrozumieniem, a 4...zrobilaby taka
    awanture ze hoho, "afere" podchwycilyby nasze polskie supermedia, itp itd.

    wiesz to wszystko przez gen 'sarmacki' polscy pieniacze nie
    przepusciliby takiej okazji do robienia awantur przy kasach itd, dlatego
    jakos nie wierze zeby jakis wlasciciel sklepu ot tak zgodzil sie na to
    zeby kilku takich klientow dziennie poprzez swoje awantury odstraszalo
    innych klientow.

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 3. Data: 2004-02-25 08:53:00
    Od: "KK" <n...@n...com>

    " Maciek" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > okazać dokument. To w znacznej mierze ograniczyłoby kradzieże z KK. Pzdr.

    Nie zauwazyłem nigdy w Niemczech, Anglii. RAZ JEDEN mnie poproszono o
    paszport w USA. Więc nie generalizuj tak jeśli nawet Ciebie kilka razy
    poproszono :)

    Rozwiązaniem nie jest sprawdzanie dowodów, ale dobre ubezpieczenie - to się
    wszystkim bardizej opłaca (skrócenie kolejek przede wszysktim).
    Ubezpieczenia w Polsce mamy już dobre, więc problem niejako sam się
    rozwiązał.

    pzdr
    KK

  • 4. Data: 2004-02-25 09:06:18
    Od: " Maciek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    KK <n...@n...com> napisał(a):

    > Nie zauwazyłem nigdy w Niemczech, Anglii. RAZ JEDEN mnie poproszono o
    > paszport w USA. Więc nie generalizuj tak jeśli nawet Ciebie kilka razy
    > poproszono :)

    Bywam w EUropie. Tak się złożyło, że w Niemczech bywam bardzo często u
    rodziny. I przez kilka lat jak płacę KK zawsze jestem proszony o dowód
    tożsamości. Zresztą jak kolejka ustawia się do kasy ludzie wyciągają
    automatycznie dowody lub prawka. Jeden jedyny raz w ciągu kilku lat nie
    poproszono mnie o dowód na stacji benzynowej DEA. Dlatego to zapamiętałem.
    Z kolei w innych krajach EUropejskich i nieEUropejskich nic takiego nie ma
    miejsca.

> [...]
    > wszystkim bardizej opłaca (skrócenie kolejek przede wszysktim).
    > Ubezpieczenia w Polsce mamy już dobre, więc problem niejako sam się

    Dobrze mówisz, ale ubezpieczenie ubezpieczeniem. Tylko ja nie pisałem o
    odzyskaniu pieniędzy i szukaniu winnego, ale o zmniejszeniu kradzieży, a
    okazanie dowodu zmniejszyło by je kilkukrotnie. Pzdr.

  • 5. Data: 2004-02-25 09:14:07
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik " Maciek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego w Polsce sprzedawcy podczas transakcji KK nie żądają okazania
    dowodu
    > tożsamości lub prawa jazdy.

    Bo nie sa do tego prawnie umocowani żadną ustawą.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 6. Data: 2004-02-25 09:24:06
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    > Z kolei w innych krajach EUropejskich i nieEUropejskich nic takiego nie ma

    Ok, ja mam takie doświadczenia z Essen (płacenie kartą Visa wypukłą) - ale
    fakt, że dużo po Niemczech nie podrużuję, więc nie będę się spierał :)

    > Dobrze mówisz, ale ubezpieczenie ubezpieczeniem. Tylko ja nie pisałem o
    > odzyskaniu pieniędzy i szukaniu winnego, ale o zmniejszeniu kradzieży, a
    > okazanie dowodu zmniejszyło by je kilkukrotnie. Pzdr.

    Pytanie brzmi - czy to naprawdę się opłaca. Wszysktie fraudy są wliczone w
    biznes-plany. Do pewnego stopnia są one mniej kosztowne niż
    zabezpieczenia/przeciwdziałanie im. Tak jest ze wszystkim :)

    pzdr
    KK

  • 7. Data: 2004-02-25 09:29:47
    Od: "Darek/Ethan" <s...@t...pl>

> [...]
    > okazać dokument. To w znacznej mierze ograniczyłoby kradzieże z KK. Pzdr.

    O dokument prosza tez w Hiszpanii przy kazdej transakcji. No coz, gdyby
    kazdy zawczasu mial przygotowany dokument byloby duzo lepiej. Zawsze
    znajdzie sie jakis niezadowolony klient.

    Pozdrawiam,

    Darek

  • 8. Data: 2004-02-25 10:28:31
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Lesio5 wrote:

    > Użytkownik " Maciek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > dowodu

    > Bo nie sa do tego prawnie umocowani żadną ustawą.

    Ale zawsze mogą odmówić i zażądać gotówki...
    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 9. Data: 2004-02-25 10:29:27
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Lesio5" <I...@w...pI> wrote in message news:c1ht8c$pj5$1@news.onet.pl...

    > Bo nie sa do tego prawnie umocowani żadną ustawą.

    Oooo tak, zwłaszcza Ustawą o EIP nie są :))))

    pzdr
    KK

  • 10. Data: 2004-02-25 11:05:23
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Oooo tak, zwłaszcza Ustawą o EIP nie są :))))

    Ta ustawa jakos cicho przeszla i niewiele osob o niej wie :-D Banki w ramach
    bonusa powinny dodawac ja do wyrobionej karty, co by edukowac spoleczenstwo
    :-)

    --
    JaKi