  • 1. Data: 2010-09-26 18:54:36
    Temat: Plan inwestycyjny "Posag dla dzieci". Zrob to sam
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Zanim zacznę proszę wszelkich doradców dbających o brak edukacji
    finansowej i utrzymywania ciemnoty w narodzie o opuszczenie wątku.

    Pełny artykuł wraz z narzędziami (arkusze i tabele) tutaj
    <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/26/plan-in
    westycyjny-posag-dla-dzieci/>

    Dzisiaj zgodnie z obietnica, będziemy tworzyć plan inwestycyjny i
    wyznaczać cele inwestycji. Zbudujemy krzywą przyrostu kapitału. Będziemy
    też, niwelować szkodliwą inflacje.

    Po pierwsze musimy wyznaczyć ramy inwestycji mniej więcej zgrubnie. Do
    tego celu posłuży nam kalkulator przychodów z inwestycji . Kalkulator
    pozwoli oszacować ile mniej więcej możemy się spodziewać przy danej
    długości inwestycji i kwocie. Proponuje przyjąć stopę zwrotu od 8-10%
    maksymalnie. Jeśli będziecie chcieli korygować wynik o wartość np
    inflacji to stopa na początek 6-8%. Tabelka oczekiwanej stopy zwrotu do
    ryzyka, na końcu artykułu.

    Mój plan zakłada prezent na 18 urodziny dziecka, mogę odkładać około
    500zł. Po wykorzystaniu kalkulatora wychodzi iż ze stopą 7,7% i 500zł,
    mogę oczekiwać około 150tys zł netto.

    Tak oto powstaje nasz plan i jego założenia:

    a) 15 lat inwestycji
    b) około 500zł miesięcznie
    c) na podstawie kalkulatora mogę spodziewać się
    150tys netto dla stopy procentowej 0,62% miesięcznie czyli 7,7% rocznie,
    dlaczego taka stopa za chwile.
    d) Cały plan zamierzam indeksować o inflacje co podnosi oczekiwana stopę
    procentową do 9-12%. Obecne 150tys za 15 lat będzie warte około 100tys
    dzisiejszych, przy inflacji 3%. Stad też chce zachować wartość nabywczą
    dzisiejszych 150tys. Jak to zrobić ?

    Cały plan zebrałem w zgrabny arkusz kalkulacyjny (do ściągnięcia tutaj
    - format xls), , do którego łatwo możecie podstawić swoje wartości. I
    tak pomijając inflację wychodzi nam po 15 latach:
    - Kwota składek 90 000,00 zł
    - Zysk brutto 75 698,78 zł
    - przychód brutto 165 698,78 zł
    - przychód netto 151 316,01 zł

    Teraz najtrudniejsza rzecz całego planu, korygowanie utraty wartości
    pieniądza w czasie, w moim przypadku indeksowanie o inflacje. Ale nie ma
    to znaczenia o co indeksujecie, może to być, cena metra kwadratowego
    mieszkania w Warszawie, gdy zbieracie na mieszkanie dla dziecka. Może to
    być średnia cena samochodu klasy C i dowolny inny wskaźnik. Ważne jest
    jak to zaimplementować w planie.

    Oto zasady.....

    a) Składkę 500zł zwiększam o stopień miesięcznej inflacji sprzed dwóch
    miesięcy. Czyli składka w listopadzie będzie powiększona o inflacje z
    września m/m, publikowana około 15 października. Wpisujemy w podanym
    arkuszu w kolumnie C , dla każdego miesiąca rzeczywistą wartość.
    b) Stopę zwrotu każdego miesiąca zwiększam analogicznie. Kwoty w
    kolumnie G to właśnie utrata wartości pieniądza w czasie czyli
    pokrywanie inflacji, inna kwota w każdym miesiącu zależnie od wpisanej
    inflacji w kolumnie C i skumulowanego kapitału.

    Zyski skumulowane dla stopy 7,7% bez inflacji: 204,21%
    Skumulowana inflacja: 56,74% (0,25% miesięcznie, 3,04% rocznie)

    - suma składek 113 486,34 zł
    - składki standardowe 90 000,00 zł
    - dopłata do składki na inflacje 23 486,34 zł
    - zysk z kapitału 145 803,33 zł
    - standardowy 103 905,82 zł
    - zysk na pokrycie inflacji 41 897,51 zł
    Przychód brutto 259 289,67 zł
    Przychód netto 231 587,04 zł

    Jak łatwo się domyślić wynik przychodu brutto po uwzględnieniu inflacji
    czyli 259 289,67 zł będzie o 56% większy niż wynik policzony chwilę
    wcześniej bez inflacji 165 698,78 zł. Czyli pokrywa nam dokładnie
    skumulowaną stopę inflacji.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-26 19:43:42
    Temat: Re: Plan inwestycyjny "Posag dla dzieci". Zrob to sam
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> writes:

> [...]
    > maksymalnie. Jeśli będziecie chcieli korygować wynik o wartość np
    > inflacji to stopa na początek 6-8%. Tabelka oczekiwanej stopy zwrotu

    A skad akurat taki zwrot? I o jakim ryzyku mowimy?

    > Mój plan zakłada prezent na 18 urodziny dziecka, mogę odkładać około
    > 500zł.

    Ergo, to wcale nie jest dobry prezent dla dziecka w tym wieku.

    > Po wykorzystaniu kalkulatora wychodzi iż ze stopą 7,7% i 500zł,
    > mogę oczekiwać około 150tys zł netto.

    Policzmy na szybko: 500 zl miesiecznie, 6 kzl rocznie, * 18 = 108 kzl
    samych "skladek". Te 150 kzl nie robi specjalnego wrazenia, nie?

> [...]
    > dziecka. Może to być średnia cena samochodu klasy C i dowolny inny
    > wskaźnik. Ważne jest jak to zaimplementować w planie.

    Dobrym wskaznikiem jest np. srednie wynagrodzenie. Albo
    np. wynagrodzenie na naszym stanowisku. Mozna wtedy porownac np. ile
    pensji poswiecilismy na uzbieranie wkladu, a ile (nowych) pensji
    potrzebowalibysmy w tym celu za te np. 18 lat.

    Ceny produktow sa malo stabilne i opieranie sie na nich da wadliwy
    wynik, nawet jesli to bedzie taki syntetyczny wskaznik jak np. inflacja.

    No i dobrze byloby wiedziec co konkretnie ma zapewnic dana stope zwrotu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2010-09-26 19:49:43
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > A skad akurat taki zwrot? I o jakim ryzyku mowimy?

    CAGR dla funduszy akcji LM to 10,3% dla Unikorona Akcji podobnie.
    Dla WIG nieco mniej.

    > Ergo, to wcale nie jest dobry prezent dla dziecka w tym wieku.

    To juz kwestia, wychowania i mozliwosci.

    > Policzmy na szybko: 500 zl miesiecznie, 6 kzl rocznie, * 18 = 108 kzl
    > samych "skladek". Te 150 kzl nie robi specjalnego wrazenia, nie?

    15lat skladki 90tys, stopa zwrotu niewiele ponad 200%. Brutto 165tys.

> [...]
    > pensji poswiecilismy na uzbieranie wkladu, a ile (nowych) pensji
    > potrzebowalibysmy w tym celu za te np. 18 lat.

    Sam schemat działania z indeksowaniem nie wyznacza czy to inflacja czy
    wynagrodzenie. Kazdy wybiera co chce. Jesli odkladamy na mieszkanie moze
    byc cena metra kwadratowego.

    > No i dobrze byloby wiedziec co konkretnie ma zapewnic dana stope zwrotu.

    Oczywiscie na dole artykulu jest tabelka ile mozna oczekiwac z danego
    instrumentu. Potem jeszcze bedzie kontrolowanie ryzyka i zmiana
    instrumentow zalezna od wynikow biezacych. bedzie to niemal automat
    zapewniajacy realizacje celu i zupelnie przypadkiem na dole i
    sprzedajacy na gorze. Korzystajac z faktu odchylenia od sciezki zwrotu
    kapitalu

  • 4. Data: 2010-09-27 19:19:06
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    bedzie to niemal automat
    > zapewniajacy realizacje celu i zupelnie przypadkiem na dole i sprzedajacy
    > na gorze. Korzystajac z faktu odchylenia od sciezki zwrotu kapita

    Weź przestań facet.Myślisz ze tu wszyscy sa idiotami?

  • 5. Data: 2010-09-28 16:52:17
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 26-09-2010 o 21:49:43 Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):
    <ciach>

    a sprawdzałes ten model na danych japońskich funduszy z lat 1990-2010 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 6. Data: 2010-09-29 09:55:16
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Będziemy też, niwelować szkodliwą inflacje.

    WTF?

    --
    eost.

  • 7. Data: 2010-09-29 19:40:56
    Od: "walter" <w...@o...mars>

    --

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 26-09-2010 o 21:49:43 Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):
    > <ciach>
    >
    > a sprawdzałes ten model na danych japońskich funduszy z lat 1990-2010 ?

    "bankowo" nie

  • 8. Data: 2010-09-30 07:36:41
    Od: mpq <m...@g...pl>

    Plan inwestycyjny bardzo ciekawy.... Jeżeli można to zapraszam na
    zapoznanie się z planem inwestowania według odpowiednio ustawionego
    wskaźnika:

    http://inwestycyjny.blog.onet.pl/

    W moim przypadku się sprawdza :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-10-02 19:16:18
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-09-28 18:52, Zbyszek pisze:
    > Dnia 26-09-2010 o 21:49:43 Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):
    > <ciach>
    >
    > a sprawdzałes ten model na danych japońskich funduszy z lat 1990-2010 ?

    Nie potrzeba bić rekordu wystarczy ... "V", Dzisiaj wielu funduszom
    brakuje do maksow co nie znaczy ze nie mozna zarobic.