  • 1. Data: 2003-04-29 08:33:41
    Temat: Pełny numer karty i data ważności do śmieci
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Geant Łódź, al.Włókniarzy

    Czy fakt, że kopia potwierdzenia transakcji (tej części, której
    oryginał podpisuję) zawierająca pełny 16-cyfrowy numer oraz datę
    ważności karty trafia do kosza na śmieci jest naruszeniem zasad
    ochrony danych kart czy nie?

    A może za dużo się Mitnicka naczytałem? :-)

    Bank zachęca do zachowania w tajemnicy numeru karty (nawet numer konta
    do spłaty z tego powodu BZWBK zmienił), a przecież nie wiem czy te
    śmieci są niszczone, czy może każdy może mieć do nich dostęp...

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2003-04-30 06:11:54
    Temat: Re: Pełny numer karty i data ważno?ci do ?mieci
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

> [...]
    > do spłaty z tego powodu BZWBK zmienił), a przecież nie wiem czy te
    > śmieci są niszczone, czy może każdy może mieć do nich dostęp...

    Oczywiście, że to ryzyko. Nie ma problemu z wykorzystaniem takich danych.
    Dlatego karty nadające sie do płacenia w internecie lepiej likwidować i
    zakładać od nowa z nowym nr niż wznawiać, poza tym lepiej mieć osobną kartę
    np VC do internetu zwykle pustą i osobną do płacenia w sklepach np VE.

    Strona domowa http://www.janwer.com/ [dawniej
    http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/]
    Nasza sieć http://www.fredry.net/ [dawniej http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/]

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

  • 3. Data: 2003-04-30 07:55:59
    Temat: Re: Pełny numer karty i data ważności do śmieci
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003 08:11:54 +0200, "Jan Werbiński"
    <j...@f...com> wrote:

> [...]

    wczoraj pokorespondowałem z eCardem, Polcardem (oni obsługują Geanta -
    ale o tym dowiedziałem się dopiero później) i WBK (to była ich karta).
    Dobiorą się Geantowi do d*.*
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2003-04-30 08:54:38
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    "Jan Werbiński" napisał(a):

    > Dlatego karty nadające sie do płacenia w internecie lepiej likwidować i
    > zakładać od nowa z nowym nr niż wznawiać, poza tym lepiej mieć osobną kartę
    > np VC do internetu zwykle pustą i osobną do płacenia w sklepach np VE.
    imho prosciej jest miec kk
    w przypadku jakis watpliwych zakupow zglaszam reklamacje i problem ma bank
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 5. Data: 2003-05-01 12:33:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <r...@g...pl> wrote in message news:3EAF8F4E.EF9EFC4B@go2.pl...

    > imho prosciej jest miec kk
    > w przypadku jakis watpliwych zakupow zglaszam reklamacje i problem ma bank
    > --

    Hm... czyzby do debtowych nie bylo mozliwosci zlozenia reklamacji? ;)

    Maciej

  • 6. Data: 2003-05-01 12:59:25
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > wczoraj pokorespondowałem z eCardem, Polcardem (oni obsługują Geanta -
    > ale o tym dowiedziałem się dopiero później)

    A od kiedy eCard obsluguje merchantow innych niz w Internecie? :)

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2003-05-05 07:59:02
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 1 May 2003 14:59:25 +0200, "JaKi" <j...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    >A od kiedy eCard obsluguje merchantow innych niz w Internecie? :)

    a skąd mam wiedzieć? :-)
    A poza tym - być może sklepy internetowe też wyrzucają kopie do
    kosza... :-)))
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2003-05-05 11:59:34
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > Hm... czyzby do debtowych nie bylo mozliwosci zlozenia reklamacji? ;)
    jezeli chodzi o debetowe to bank blokuje _moje_ pieniadze na koncie (o ile sa)
    w przypadku kk zlodziej wydaje pieniadze banku

  • 9. Data: 2003-05-05 20:36:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <r...@g...pl> wrote in message news:3EB65226.5193992A@go2.pl...

    > jezeli chodzi o debetowe to bank blokuje _moje_ pieniadze na koncie (o ile
    sa)
    > w przypadku kk zlodziej wydaje pieniadze banku
    > --

    Hm... w jednym i w drugim przypadku sa to pieniadze banku ;). A zlodziej
    zawsze wydaje pieniadze skradzione ;).
    Generalnie... nie ma wielkich roznic miedzy tym czy bank zablokuje pieniadze
    na rachunku, czy tez bedzie mial roszczenie wzgledem posiadacza, za brak
    splaty zadluzenia na karcie. Najwazniejsza jest ta psychologiczna. Jasli
    sprawa trafi do sadu nie bedzie mialo znaczenia jak karta jest rozliczana.

    Maciej

  • 10. Data: 2003-05-05 21:47:25
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał:

    > Hm... w jednym i w drugim przypadku sa to pieniadze banku ;). A zlodziej
    > zawsze wydaje pieniadze skradzione ;).

    No właśnie. Mam wrażenie, że tutaj panuje już od dłuszego czasu pewne złudzenie,
    że pieniadze na ror to są moje, a na KK banku. W obu wypadkach (upraszczając) są
    to pieniądze banku -czy się to komuś podoba, czy nie ! BTW przecież w ror może
    być też linia kredytowa - i co wtedy ? ;-))

    > Generalnie... nie ma wielkich roznic miedzy tym czy bank zablokuje pieniadze
    > na rachunku, czy tez bedzie mial roszczenie wzgledem posiadacza, za brak
    > splaty zadluzenia na karcie.

    W obu wypadkach (znowu czy się to komuś podoba czy nie) bank wystawi BTE i
    koniec. Oczywiście w przypadku KK na reklamacje zazwyczaj jest więcej czasu -
    ileś dni od sporządzenia wyciągu.

    > Najwazniejsza jest ta psychologiczna. Jasli
    > sprawa trafi do sadu nie bedzie mialo znaczenia jak karta jest rozliczana.

    Prawda.

    --
    Witek