  • 1. Data: 2006-10-19 14:52:14
    Temat: PayPal business i urząd skarbowy
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    Witam!
    No więc mamy w końcu polski PayPal, ale do pełnego szczescia jeszcze
    daleko.

    Czy moze ktoś prowadzacy firme uporal sie juz ze wszystkimi formalnosciami
    dotyczacymi posiadania konta PayPal?
    Nasza firma otrzymywalaby wyplaty na PayPal z pewnej amerykanskiej firmy.
    Moje pytanie brzmi: Jak to rozliczyc?
    Pani w US stwierdzila ze oni konta PP nie moga dodać do swojego systemu
    gdyz on pozwala jedynie na standardowe 26-
    cyfrowe ID konta, jak wiemy w PP jest to email Chcielibysmy dokonać
    rozliczenia z USem w sposob w pelni legalny
    zeby potem nie miec problemu Mozemy tamtej firmie wyslac fakture VAT i z
    tym nie ma problemu ale gorzej z tym
    jak udokumentować otrzymaną wplate na PayPal...

    Jesli ktos mial podobny problem, prosze o pomoc..

    Pozdrawiam, Tomek

    PS Przepraszam za zduplikowanie postu z pl.biznes, nie zauważyłem
    pl.biznes.banki przed zalozeniem tam tematu

  • 2. Data: 2006-10-19 15:06:12
    Temat: Re: PayPal business i urząd skarbowy
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Tomek powiada w dniu 2006-10-19 16:52:
> [...]
    >
    > Czy moze ktoś prowadzacy firme uporal sie juz ze wszystkimi
    > formalnosciami dotyczacymi posiadania konta PayPal?

    Dowodem wewnętrznym? "W dniu xxx otrzymano płatność za f-rę yyy na konto
    systemu PayPal, po czym przelano ją na konto firmowe nr zzz". Plus
    wydruki dokumentujące operacje.

    T.

  • 3. Data: 2006-10-19 15:19:44
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    On Thu, 19 Oct 2006 17:06:12 +0200, Tomasz Nowicki
    <t...@s...com> wrote:

> [...]
    >
    > Dowodem wewnętrznym? "W dniu xxx otrzymano płatność za f-rę yyy na konto
    > systemu PayPal, po czym przelano ją na konto firmowe nr zzz". Plus

    Wow, nie wiedziałem że to można w taki prosty sposób :) Widać panie z US w
    Gorlicach standardowo niedoinformowane. Dzieki, sprawdze jeszcze ta
    informacje. Jesli to prawda to zapraszam do Krakowa na piwo :)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-10-19 15:50:43
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Tomek powiada w dniu 2006-10-19 17:19:

    > Wow, nie wiedziałem że to można w taki prosty sposób :) Widać panie z US
    > w Gorlicach standardowo niedoinformowane. Dzieki, sprawdze jeszcze ta
    > informacje. Jesli to prawda to zapraszam do Krakowa na piwo :)

    Widziałeś znak zapytania? To był tylko taki mój pomysł, skoro US odmawia
    przyjęcia symbolu konta paypalowskiego - musisz się upewnić

    T.

  • 5. Data: 2006-10-19 16:08:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam, Tomek
    >
    > PS Przepraszam za zduplikowanie postu z pl.biznes, nie zauważyłem
    > pl.biznes.banki przed zalozeniem tam tematu

    Może Ci na podatkach powiedzą, gdzie przekierowuję tą dyskusję.
    KJ

  • 6. Data: 2006-10-19 21:06:19
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > z tym nie ma problemu ale gorzej z tym
    > jak udokumentować otrzymaną wplate na PayPal...
    >

    > Jesli ktos mial podobny problem, prosze o pomoc..

    IMHO nie bardzo widzę, gdzie problem - w Paypal'u masz chyba zestawienie
    płatności - przekazujesz na konto - a nazywasz "zapłata via Paypal".

    Tak, jak ktoś doradzał - możesz wystawic fakture wewnętrzną - lub po
    prostu opisać zdarzenie gospodarcze, które miało miejsce - w formie
    zestawienia.

    Problem byłby, gdybyś wystawił fakturę na 500 USD, a fizycznie dostał
    $500 000.

    Weż pod uwagę - że system podatkowy jest tak ustawiony, że urząd ma w
    głebokim poważaniu, czy wogóle dostajesz jakąkolwiek zapłatę.

    Gdybyś przyjmował zapłatę gotówką i niósł pieniądze do banku, to na
    wyciągu będziesz miał "wpłata z kasy" - czy coś podobnego (np. wpłata z
    Paypal'a :))) ) - też nie ma wyszczególnione, że Kowalski zapłacił tyle,
    a Jankowski tyle.

    Pzdr: Witek

  • 7. Data: 2006-10-19 21:19:28
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Tomasz Nowicki napisał(a):
    > Tomek powiada w dniu 2006-10-19 17:19:

    > Widziałeś znak zapytania? To był tylko taki mój pomysł, skoro US odmawia
    > przyjęcia symbolu konta paypalowskiego - musisz się upewnić

    Dowód wewnętrzny odpada.Dowodem wewn. można dokumentować tylko wydatki a
    nie przychody.Podstawa prawna - paragraf 14 Rozporządzenie w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów z dnia 26 sierpnia
    2003r.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-10-20 06:32:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    wombi wrote:

> [...]
    > a nie przychody.Podstawa prawna - paragraf 14 Rozporządzenie w sprawie
    > prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów z dnia 26

    Mylisz się - ten paragraf wcale nie zabrania dokumentowania dochodów
    dowodami wewnętrznymi. On określa tylko co dowód wewnętrzny
    dokumentujący *wydatki* musi zawierać i kiedy można go wystawić.
    Dokumentowanie dowodem wewnętzrnym *dochodów* jest całkowicie legalne.
    Jak ma taki dowód wyglądać mówią wcześniejsze paragrafy tego
    rozporżądzenia (12 i 13)

    Cytat:
    § 14. 1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych
    kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i
    podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody
    wewnętrzne),.....

  • 9. Data: 2006-10-20 06:35:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Catbert wrote:

    > Weż pod uwagę - że system podatkowy jest tak ustawiony, że urząd ma w
    > głebokim poważaniu, czy wogóle dostajesz jakąkolwiek zapłatę.

    W tym wypadku nie do końca. Z tego co wiem to transakcje paypal to
    najczęściej transakcje za waluty. I Urząd Skarbowy jak najbardziej
    będzie się interesował różnicami kursowymi.

  • 10. Data: 2006-10-20 07:09:04
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > gdyz on pozwala jedynie na standardowe 26-
    > cyfrowe ID konta, jak wiemy w PP jest to email
    Witam,
    Swoją odpowiedź wysłałem wczoraj na grupę podatkową, ale dłuszy wątek
    widzę tutaj, więc tu też napiszę :)
    PayPal to raczej nie bank, lecz pośrednik w przekazywaniu pieniędzy. Nie
    widzę więc potrzeby ani możliwości zgłoszenia do US konta paypal jako
    konta bankowego. Moment ptzyjścia płatności na konto paypal traktowałbym
    jak otrzymanie gotówki do ręki. Jako dowód można wydrukować jakiś mail,
    info ze strony o płatności, czy co oni tam udostępniają. Na ten dzień
    przeliczyć otrzymane $ na pln po średnim kursie nbp w celu obliczenia
    różnic kursowych. I tyle. Sam transfer z konta paypal na konto bankowe
    to jak wpłata gotówki w kasie.
    To moje zdanie...
    Andrzej