  • 1. Data: 2005-03-04 23:55:32
    Temat: PRZELEW z DE do PL - gdzie najtaniej ?
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

    Cze
    Mam konto w Raiffeisen-Volksbank i chcialbym przelac 2000euro do Polski na
    konto w euro oczywiscie. Gdzie to zrobic najtaniej.
    Ktos mi sugerowal Multibank ze niby oplaty za przelewy i prowadzenie 0zl.
    Fajnie by bylo gdyby np. za przedmiot kupiony w DE mozna bylo placic z konta
    w polsce robiac przelew z poziomu WWW bez oplat (lub powiedzmy 10-20zl
    kosztow max).

    Gdzie sprawdzic czyim bankiem korespondentem jest Raiffeisen-Volksbank w
    polsce? O ile jest taki.

    I na koniec o co chodzi z tym EuroELIXIRem ? Czy to dotyczy rozliczen jakis
    miedzy bankowych czy np. dzieki temu bede mogl sobie przelewac kase z DE bez
    problemu ?
    Chyba nie bo nie jestesmy w strefie Euro jeszcze (i dobrze)
    Marcin Cimała
    Polskie Centrum Meteorytowe
    http://www.PolandMET.com
    http://www.Meteoryt.net
    ************************

  • 2. Data: 2005-03-05 02:49:08
    Temat: Re: PRZELEW z DE do PL - gdzie najtaniej ?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d0asij$4v1$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@m...net
    says...
> [...]
    > problemu ?
    > Chyba nie bo nie jestesmy w strefie Euro jeszcze (i dobrze)

    EroElixir ma ulatwic dokonywanie przelewow krajowych w Euro. Przy okazji
    ma takze dostosowac Polske do dyrektywy mowiacej u ulatwieniu rozliczen
    tranzgranicznych w euro (w ramach KRAJOW UE... a nie w ramach strefy
    platnosci Euro). Polska i pozostale krajew 10tki miala czas do konca
    2004 roku na dostosowanie. Oficialnie EuroElixir zostanie uruchomiony
    produkcyjnie 8 marca.
    Teoretyznie powinny byc zdecydowanie zmniejszone oplaty za takie
    tranzakcje no i czesciowo przyspieszone (ze wzgledu na standaryzacje).
    Czy tak bedzie? Przekonamy sie o tym w ciagu najblizszych tygodni.

    Oplata za przelewy tranzgraniczne w ramach UE w euro powinny kosztowac
    tyle samo co przelewy KRAJOWE w tej walucie. Przed EuroElixirem
    wlasciwie nie dalo sie zrobic przelewu krajowego w Euro (no chyba ze
    przez zagranicznych bankow korespondentow) w zwiazku z tym koszty byly
    stosunkowo duze.

    AP

  • 3. Data: 2005-03-06 10:34:33
    Od: "swiatowid" <s...@n...pl>

    najpierw spytaj w polskim raffeisenie.
    Z tanich banków zobacz Kredyt Bank, niedawno na grupie zreszta była strona z
    porównaniem.

    własnie tak to jest w KB (przynajmniej wg cennika)

    na stronach www banku zwykle albo pytać.

    > Oplata za przelewy tranzgraniczne w ramach UE w euro powinny kosztowac
    > tyle samo co przelewy KRAJOWE w tej walucie. Przed EuroElixirem

    Kosztują już. Są jednakowo drogie.

    > wlasciwie nie dalo sie zrobic przelewu krajowego w Euro (no chyba ze
    > przez zagranicznych bankow korespondentow) w zwiazku z tym koszty byly

    czyli dało się.

    teoretyczne blabla o elixirze odłóżmy do dnia, gdy go zobaczymy.