  • 1. Data: 2004-06-30 00:11:07
    Temat: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
    Od: "Krzysztof " <p...@N...gazeta.pl>

    PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
    Pracownicy banku zgubili zeszyt z zapisanym informacjami o przelewach
    międzynarodowych. Informacje zaginęły, przepadły i ich nie ma.
    Nie ma do tych informacji dostępu i nie można w żaden sposób zlokalizować
    informacji o przelewach międzynarodowych w ramach SWIFT.

    Nie jestem co prawda klientem PKO BP SA, mam tylko rachunek w Inteligo (co
    wcale nie znaczy, ze mogę powiedzieć: "PKO BP SA to moj bank") a zmuszony
    jestem w jakiś cudowny sposób wpłynąć na pracowników PKO BP SA. Chodzi mi o
    pracowników z działu zajmującego się przelewami międzynarodowymi w systemie
    SWIFT. Otóż 0d 3 tygodni (21 dni kalendarzowych) czekam na tzw "wire transfer"
    z USA. Przelew wysłano z USA 8 czerwca. Po drodze w stanach byl bank, ktory
    jest korespondentem PKO BP SA - Bank of New York - czyli bank, ktory zgodnie z
    tym co jest napisane na stronie Inteligo powinien wiedzieć jak wysyla sie
    przelewy swift:
    Cytat:
    "Banki dokonujące przelewów SWIFT posiadają informacje dotyczące kodów
    wszystkich banków, dlatego wystarczy znać nazwę Banku - PKO BP SA oraz numer
    rachunku, na który chce się dokonać
    przelewu."
    ze strony: http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-przele
    wy.htm

    Zleceniodawca przelewu w USA już robił taki przelew na mój rachunek w inteligo
    i spodziewałem sie, ze pieniądze będą u mnie po kilku dniach.
    zadzwoniłem do "konsultanta inteligo" 15 czerwca z pytaniem o możliwość
    "zlokalizowania" mojego przelewu. Pani przyjęła zlecenie odnalezienia przelewu,
    który miał nadejść. Dane wysyłającego były w historii rachunku i Pani je
    przepisała. Miałem otrzymać informacje w ciągu 5 (pięciu) dni o rezultatach
    poszukiwań. Oczywiście informacji w ciągu pięciu dni NIE BYLO. Nie było i nie
    ma do dzisiaj. 18 czerwca jeszcze raz składam "zlecenie odnalezienia" przelewu
    wysłanego z USA. "Oczywiście - odpowiemy w ciągu 5 dni ale tak właściwie to
    mamy 30 dni na udzielenie odpowiedzi." Tym razem konsultant twierdzi, ze nikt w
    inteligo nie ma możliwości sprawdzenia czy jakiś przelew ma do mnie dotrzeć bo
    takie operacje są prowadzone przez bank PKO BP SA "Możemy udzielić Panu
    informacji o przelewie w momencie kiedy przelew znajdzie sie na
    pańskim rachunku" - WOW!, o ja piernicze - SUPER!

    22 czerwca dostałem informacje z USA, ze przelew został zwrócony. Jako powód -
    nieprawidłowy numer rachunku odbiorcy. Dostałem faxem potwierdzenie przelewu
    wysłanego ze stanow a na nim mój PRAWIDLOWY numer rachunku w Inteligo z
    literkami PL na początku. %^&\#% !!!
    telefon do konsultanta oczywiście wykonałem. Oczywiście konsultant nie jest w
    stanie nic sprawdzić ale może przyjąć zlecenie odszukania przelewu i podani mi
    powodu dla którego przelew został cofnięty. Wysyłam do inteligo faxem
    potwierdzenia, które dostałem z USA. Pani konsultant oczywiście sprawę
    zgłosiła i jest "już osoba, która zajmie sie dokładnie pańskim zgłoszeniem
    bezpośrednio po otrzymaniu informacji faxem"
    Proszę jeszcze kilka razy o podanie mojego prawidłowego numeru rachunku i kodu
    swift banku - wszystko jest tak jak na poprzednim zleceniu.

    Ile Swiftow bank PKO BP SA zwraca tygodniowo do USA - tysiąc? sto tysięcy?
    nawet jeśli jest ich az tyle to znalezienie jednego konkretnego, mając dużo
    danych, powinno zając kilka minut.- "oczywiście rozumiemy, ze jest to sprawa
    pilna i otrzyma pan odpowiedz w ciągu 5 dni."
    NIE OTRZYMALEM żadnej informacji o powodach odesłania moich pieniędzy do USA.
    Do dzisiaj nie ma NIC!

    Dlatego jestem pewien, ze w tym "banku" informacje o przelewach swift sa
    zapisywane w zeszycie. To jest w koncu PKO BP SA. Tylko dlaczego akurat ten
    zeszyt, w ktorym były informacje o moim przelewie, został zgubiony

    23 czerwca przelew ze stanów został wysłany ponownie z wszystkimi możliwymi
    danymi jakie udało mi se uzyskać od konsultantów inteligo. Do dzisiaj oczywiście
    nie ma NIC.

    Minął mi termin uregulowania zobowiązań wobec innego banku - na to miałem
    przeznaczyć pieniądze z przelewu. Powinienem może w innym banku napisać
    wyjaśnienie: "proszę o zrozumienie, mam konto inteligo" - i może ktoś mnie
    zrozumie? I znając charakter wielu odpowiedzi na grupy newsowe, uprzedzę -
    przelew nie mogl pojsc do innego banku bezpośrednio.

    I co z takim bankiem zrobić?

    ktoś wie może jak wydobyć informacje z czeluści PKO BP SA?
    --
    pozdrawiam,
    Krzysztof

    moze prz grupe pl.b.b. łatwiej jest dotrzec klientom Inteligo do PKO BP SA? -
    ciekaw jestem czy bedzie jakikolwiek efekt.

  • 2. Data: 2004-06-30 07:11:39
    Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
    Od: "iczek" <p...@U...com>

    Witam,

    Po pierwsze: wykonuje przelewy przez PKOBP w tamta i w te strone i nie miale
    ZADNYCH problemow.
    Mam konto Inteligo i regularnie otrzymuje wlaty z roznych bankow na swiecie.
    I czasami sa to miejsca gdzie bankiem jest okienko na stacji benzynowej na
    pustyni :))
    Za kazdym razem kasa trafia na moje konto w ciagu max. 4 dni.

    Wysylam tez kase za pomoca USTransfer lub EuroTransfer i nigdy nie trwalo to
    dluzej niz 4 dni :)
    Kasa fruwala po Azji, Stanach i Australii - no problemo :)

    Albo miales pecha albo zle podales ten numer rachunku.
    Nigdy nie wstawialem zadnych literek przed numerem rachunku. Wiec twoj
    nadawca cos pomylil, a nie bank Inteligo.

    Poszukiwaniem przesylnaych pieniedzy powinien zajac sie nadawca, a nie ty. i
    tu jest pies pogrzebany.
    Bank Inteligo ma automatyczny system ksiegowania i jesli system nie dostanie
    przelewu to zaden konsulatant nic niemoze zrobic. Tak mnie ponformowali
    kiedy szukalem przelewu z Polski.
    To jasne, choc przyznam, ze nieprzyjemne dla odbiorcy. Ale takie sa zasady.
    Logiczne zreszta.

    Trudno mi cos poradzic.
    Skoro twierdzisz, ze nadawca ponownie wyslal kase tym razem z dobrymi
    numerami rachunku to pozostaje czekac.

    Ostatnio otrzymalem kase za posrednictwem Escrow i byla to bardzo wysoka
    kwota. Transfer szedl 1 dzien :)) Rano dostalem maila ze kasa wyszla , a
    nastepnego dnia w popoludniu juz byla na moim koncie.

    Wiec Inteligo dziala.

    Szukac swojej kasy i twojej powinien nadawca!

    pozdrawiam i zycze powodzenia

    piotr

  • 3. Data: 2004-06-30 08:18:29
    Od: krzysztof <p...@g...pl>

    iczek wrote:

> [...]
    > pustyni :))
    > Za kazdym razem kasa trafia na moje konto w ciagu max. 4 dni.

    Do innych bankow dostawalem przelewy szybko ale juz nie mam rachunkow w
    innych bankach do ktorych moglbym zlecic taki przelew. Na rachunek
    Inteligo tez dostalem juz raz przelew od TEGO SAMEGO nadawcy - dotarl w
    ciagu 3 dni roboczych.

    > Albo miales pecha albo zle podales ten numer rachunku.
    > Nigdy nie wstawialem zadnych literek przed numerem rachunku. Wiec twoj
    > nadawca cos pomylil, a nie bank Inteligo.

    Podalem prawidlowy numer rachunku. Literki PL sa czescia numeru rachunku
    w miedzynarodowym standarcie IBAN
    Nie ma czegos takiego jak "bank Inteligo"

> [...]
    > przelewu to zaden konsulatant nic niemoze zrobic. Tak mnie ponformowali

    Przelewy z Polski to inna bajka - wedruja prza automatyczny system KIRu
    i tutaj nie ma sensu nic szukac.

    Zgodnie z regulaminem swiadczenia uslug moge zlecic "odszukanie"
    spodziewanego przelewu, ktory powinien dotrzec a nie dotarl. Regulamin
    dotyczy klientow PKO BP SA i tu jest wlasnie pies pogrzebany bo nie
    jestem w stanie dowiedziec sie czy jestem klientem tego banku czy nie
    jestem.
    Jesli konsultant przyjmuje moje zlecenie to oczekuje, ze jest ono
    realizowane.

    > Trudno mi cos poradzic.
    > Skoro twierdzisz, ze nadawca ponownie wyslal kase tym razem z dobrymi
    > numerami rachunku to pozostaje czekac.

    Wyslal kase z DOKLADNIE takimi samymi numerami - prawidlowymi
    numerami. No i czekam.

    I jeszcze cos - CZy ktos zna adres banku jaki powinno sie podawc jesli
    ma sie konto Inteligo? jaki jest ten adres?

    --
    pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-06-30 12:38:03
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    > I jeszcze cos - CZy ktos zna adres banku jaki powinno sie podawc jesli
    > ma sie konto Inteligo? jaki jest ten adres?

    Nazwa banku : PKO BP S.A.
    SWIFT : BPKOPLPW
    Adres : Al.Armii Ludowej 26, 00-609 Warszawa

  • 5. Data: 2004-06-30 14:19:23
    Od: "iczek" <p...@U...com>

    > Podalem prawidlowy numer rachunku. Literki PL sa czescia numeru rachunku
    > w miedzynarodowym standarcie IBAN
    > Nie ma czegos takiego jak "bank Inteligo"

    Nie jestem pewien czy masz racje....?
    Ja nigdy nie podaje literek...!?

    Po prostu 26 cyfr i wystarczy.

    Ale powodzenia

    piotr

    PS
    Od kiku tygodni korzystam z Nordea - skusili mnie faktem, ze moge robic
    przelewy zagraniczen z Netu i dziala bardzo dobrze.
    Tylko nie maja elektronicznych potwierdzen dokonania przelewu.
    Poonoc nad tym pracuja :)
    Jednka Pani z linii zeskanowala mi dowod i przeslala mailem.
    Mile to bylo :)

  • 6. Data: 2004-06-30 19:55:15
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    NIE MIESCI mi się w głowie by tak duży bank nie miał żadnego systemu
    rejestrującego przelewy zagraniczne.
    Na pewno też mają system SWIFTowy, w którym jest - przynajmniej za jakiś
    okres - archiwum komunikatów otrzymanych i wysyłanych. To wyraźnie brak
    dobrej woli ze strony banku, że nie chcą czegoś sprawdzić. Być może mają
    jakieś problemy z systemem, który - nie wiedzieć czemu - odrzucił prawidłowe
    polecenie wypłaty. Pewnie nie jedno.
    Jeśli uważasz, że z tego powodu zostałeś pokrzywdzony, możesz złożyć
    reklamacje, skarge. W razie roszczeń jest i arbiter.
    Oczywiscie dowód w postaci potwierdoznego, wysłanego komunikatu SWIFT jest
    tu argumentem koronnym.

  • 7. Data: 2004-06-30 19:57:09
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Tylko nie maja elektronicznych potwierdzen dokonania przelewu.
    > Poonoc nad tym pracuja :)
    > Jednka Pani z linii zeskanowala mi dowod i przeslala mailem.
    > Mile to bylo :)

    BTW nie uważasz, że wysyłanie inf,. finanoswych via mail jest mało
    bezpieczne ?

  • 8. Data: 2004-06-30 20:49:57
    Od: "Marcin Mieszczanin" <m...@o...pl>

    W każdym banku istniej również dział zajmujący się reklamacjami transakcji
    zagranicznych. W momencie kiedy do banku trafia przelew z błędami, które
    uniemozliwiają zaksięgowanie środków na rachunku klienta, trafia on własnie
    tam. W tej sytuacji bank kontaktuje się z bankiem zagranicznym w celu
    usunięcia błędu. Dopiero jeżeli to nie skutkuje lub po prostu nie ma
    możliwości rozwiązania sprawy w ten sposób przelew jest zwracany do banku
    zleceniodawcy z potrąceniem kosztów. Powinienneś skontaktować się
    bezpośrednio z reklamacjami PKO, tam napewno prowadzą rejestry takich spraw
    i bez problemu udzielą Ci wszystkich informacji. Sam miałem przyjemność
    zajmować się takimi sprawami w innym banku. A swoją drogą bałagan jest
    wszędzie :-)

    pozdrawiam
    Marcin

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 9. Data: 2004-07-04 18:23:28
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Zbyszek napisał:

    > BTW nie uważasz, że wysyłanie inf,. finanoswych via mail jest mało
    > bezpieczne ?

    Bo?

    Bartol

  • 10. Data: 2004-07-05 17:08:50
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Bo?

    bo każdy po drodze listu ma do nich dostęp.