  • 1. Data: 2004-06-29 19:36:02
    Temat: Ile kosztuje przelew z Multi do DB?
    Od: Darek <i...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chcialbym zalozyc konto walutowe w Euro w
    Multibanku i konto w Niemczech w Deutsche Banku. Czy ktos z sznownych
    grupowiczow jest w stanie mi powiedziec, ile kosztuje przelew na konto
    w DB. Chodzi mi o oplaty po stronie niemieckiej, poniewaz ze strony
    Multibanku to jest 0,25% min. 20zl + 10zl za SWIFT.

  • 2. Data: 2004-06-29 20:18:44
    Temat: Re: Ile kosztuje przelew z Multi do DB?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cbsgb0$62i$1@news.onet.pl>, i...@p...onet.pl
    says...
> [...]
    > w DB. Chodzi mi o oplaty po stronie niemieckiej, poniewaz ze strony
    > Multibanku to jest 0,25% min. 20zl + 10zl za SWIFT.

    Hmm.... Polska do konca roku powinna wejsc do systemu STEP2 .... i o ile
    sie nie myle to od tego momentu przelewy w Euro powinny kosztowac tyle
    ile normalne przelewy krajowe.

    AP

  • 3. Data: 2004-06-29 21:04:02
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > Hmm.... Polska do konca roku powinna wejsc do systemu STEP2 .... i o ile
    > sie nie myle to od tego momentu przelewy w Euro powinny kosztowac tyle
    > ile normalne przelewy krajowe.

    ... tyle co normalne przelewy krajowe w EURO.
    A ponieważ przelewy krajowe w EURO też kosztują 0.25% min 20 zł + 10
    zł za SWIFT, to nic się nie zmieni.

    Zmieni się dopiero gdy EUR wejdzie jako główna waluta kraju, gdyż jak
    by normalne przelewy tyle kosztowały to by ludzie z banków pouciekali.

    Szczegóły na dole mojej strony:
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/pecunix.en.html

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 4. Data: 2004-06-29 21:29:18
    Temat: STEP2 bylo: Ile kosztuje przelew z Multi do DB?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cbslg2$5ll$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

> [...]
    >
    > Zmieni się dopiero gdy EUR wejdzie jako główna waluta kraju, gdyż jak
    > by normalne przelewy tyle kosztowały to by ludzie z banków pouciekali.

    Hmm.... no wlasnie sie zastanawialem nad sformulowaniem z rozporzadzenia
    2560/2001 ktore mowi o "nakazie ponierania za platnosci transgraniczne
    denominowane w euro oplat takich samych jak za analogiczna usluge
    wykonana w ramach kraju czlonkowskiego bedacego siedziba danej
    instytucji"

    Wlasciwie .... teoretycznie .... w Polsce nie ma uslugi przelewu EURO
    wewnatrz kraju (teraz przelew musi isc przez bank korespondenta), wiec
    wlasciwie trudno powiedziec ile bedzie kosztowal. Chyba przyjdzie nam
    poczekac na wejscie Polski do STEP2 i sprawdzic empirycznie :)

    AP

  • 5. Data: 2004-06-29 21:39:44
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > ... tyle co normalne przelewy krajowe w EURO.
    > A ponieważ przelewy krajowe w EURO też kosztują 0.25% min 20 zł + 10
    > zł za SWIFT, to nic się nie zmieni.

    Hm, a wdrożenie EuroElixiru, które ponoć planowane jest na październik nic
    nie zmieni w tej materii?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-06-29 21:45:16
    Temat: Re: STEP2 bylo: Ile kosztuje przelew z Multi do DB?
    Od: Darek <i...@p...onet.pl>

    AP wrote:
> [...]
    > wlasciwie trudno powiedziec ile bedzie kosztowal. Chyba przyjdzie nam
    > poczekac na wejscie Polski do STEP2 i sprawdzic empirycznie :)

    Chodzi mi tylko o to, aby wybrać najtańszą opcję. W DB PBC w Polsce
    wiedzą, że przelew kosztuje min. 80zł do DB w Niemczech, a min. 90zł do
    innego banku w Niemczech. W Multibanku nie sa w stanie mi powiedziec,
    ile to kosztuje z ich banku. Czy mam postawic na Multibank?

  • 7. Data: 2004-06-29 22:13:58
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cbsnur$p3b$1@inews.gazeta.pl>, w...@w...org says...
    > Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Hm, a wdrożenie EuroElixiru, które ponoć planowane jest na październik nic
    > nie zmieni w tej materii?

    Wlasnie wdrozenie EuroElixiru ma na celu dostosowanie Polski do systemu
    STEP2.

    Kwestia interpretacji rozporzadzenia 2560/2001 ktore mowi o "nakazie
    ponierania za platnosci transgraniczne denominowane w euro oplat takich
    samych jak za analogiczna usluge wykonana w ramach kraju czlonkowskiego
    bedacego siedziba danej instytucji"

    Teraz sprawa tego co ma byc ta "analogiczna usluga" :)

    Ja uwazam, ze przelew powninen kosztowac co przelew krajowy w zlotowkach
    (bo nie ma w Polsce teoretycznie przelewu w EURO)

    AP

  • 8. Data: 2004-06-29 22:42:46
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > Teraz sprawa tego co ma byc ta "analogiczna usluga" :)
    >
    > Ja uwazam, ze przelew powninen kosztowac co przelew krajowy w zlotowkach
    > (bo nie ma w Polsce teoretycznie przelewu w EURO)

    Ale to tak nie działa. Chodzi tylko o nieróżnicowanie kosztów
    przelewów w EURO. Jak w kraju EURO nie jest główną walutą, to trudno,
    przelewy są drogie. Z Wielkiej Brytanii też nie można przelać tanio do
    innego kraju EU. Dyrektywa dotyczy tylko przelewów w EUR i już.

    I w ogóle nic nie mówi że takie przelewy mają być tanie.
    Jakby bank w Niemczech czy gdziekolwiek w strefie EURO chciał kasować
    za krajowe przelewy w EUR prowizję 30 EUR od sztuki, to wolna droga,
    byleby do dowolnego innego kraju Unii tyle samo kosztowało.

  • 9. Data: 2004-06-30 01:28:55
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cbsr96$9lb$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

> [...]
    > za krajowe przelewy w EUR prowizję 30 EUR od sztuki, to wolna droga,
    > byleby do dowolnego innego kraju Unii tyle samo kosztowało.

    No tak...ale chyba wlasnie po to powstale EuroElixir aby te koszty
    zmniejszyc. Hmm... wygalda na to, ze bedziemy musieli poczekac i
    zobaczyc ile banki beda "kosic" za przelewanie Euro wewnatrz kraju.

    AP

  • 10. Data: 2004-06-30 08:19:17
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...
    > No tak...ale chyba wlasnie po to powstale EuroElixir aby te koszty
    > zmniejszyc. Hmm... wygalda na to, ze bedziemy musieli poczekac i
    > zobaczyc ile banki beda "kosic" za przelewanie Euro wewnatrz kraju.

    Imo tak czy inaczej będzie taniej, bo nie będzie banku korespondenta. Będą
    więc stałe stawki - zapewne jednak na początku na dość wysokim poziomie.