  • 1. Data: 2007-01-11 21:49:21
    Temat: (!) Ostrzeżenie dla klientów mbanku
    Od: "Pawel81" <p...@p...onet.pl>

    Szanowni Państwo,

    Mając na uwagę bardzo nieprzyjemną sytuację jakiej doświadczam
    aktualnie ze strony mbanku , pragnę ostrzec wszystkich klientów o
    możliwych konsekwencjach wynikających z korzystania z wpłatomatów
    gotówkowych sieci mbank. W ubiegłą sobotę urządzeniu tego typu
    powierzyłem moje miesięczne zarobki by następnie przekonać się,
    że uległo ono awarii i zablokowaniu. Zostałem poinformowany aby
    skontaktować się z mlinią w celu zgłoszenia reklamacji - automat
    nie wydał nawet potwierdzenia o przeprowadzanej operacji. Oczywiście
    środki nie dotarły na moje konto.

    Sam fakt awarii urządzenia nie jest przedmiotem mojego postu - gdyż
    uważam, każde urządzenie jest zawodne (wszak jest wytworem
    człowieka). Chcę natomiast zwrócić Państwa uwagę na sposób, w
    jaki mbank traktuje klienta zgłaszającego reklamację tego typu:

    1. W moim przypadku awarię wpłatomatu (reklamację) musiałem
    zgłosić na mlinii, pomimo że 3 metry od urządzenia znajdowała się
    konsultantka mbanku (mkiosk).
    2. Nie ma co liczyć na szybkie i bezproblemowe odzyskanie pieniędzy
    - nie w tej sprawie, nie w tym banku.
    3. Klient jest skazany na niewiedzę. Od konsultanta mlini dowie się
    tylko, że reklamacja jest rozpatrywana, nie wiadomo co się dzieje z
    jego pieniędzmi. Jedyny kontakt możliwy jest przez mlinię,
    oczywiście operatorzy odmawiają przełączenia z działem zajmującym
    się reklamacjami i uważają się za kompetentnych do udzielania
    wciąż tych samych informacji (reklamacja jest rozpatrywana). Cóż to
    tylko ludzie, robią co im przykazano...
    4. Szacując połączenia, które wykonałem do tej pory mogę śmiało
    powiedzieć, że co najmniej 30% czasu połączenia to oczekiwanie (na
    zgłoszenie operatora lub na jego odpowiedź).
    5. Jakby na przekór klientowi wpłatomat jest naprawiany
    (odblokowywany) - z reguły do południa kolejnego dnia roboczego.
    Oczywiście mbank nie daje żadnej informacji w tej sprawie (choćby,
    czy pieniądze zostały zabezpieczone) - ponieważ pieczę nad
    wpłatomatami sprawuje firma zewnętrza pracująca na zlecenie mbanku.
    Mbank nie uważa, żeby taka informacja należała się klientowi.
    6. Czas rozpatrywania reklamacji wynosi 10 dni kalendarzowych!, a w
    niektórych przypadkach może sięgnąć 30 dni!! (nie wiem jak będzie
    w moim). Z informacji do których dotarłem wynika, że zbilansowanie
    wpłatomatu zajmuje do godziny czasu od strony technicznej,
    zakładając nawet 2 dniowy margines bezpieczeństwa - nie dostrzegam
    tu dobrej woli banku.
    7. Przez okres procedowania nad wnioskiem reklamacyjnym, klient ma
    zamrożony dostęp do wpłaconych środków - kwota nie jest w żaden
    sposób księgowana, nie można jej zainwestować, przelać - słowem
    żadnego pożytku z tych pieniędzy niema. Są po prostu zawieszone -
    nie wiadomo gdzie.
    8. Klient pokrywa wszystkie koszty związane ze połączeniami z
    mlinią (chyba że na każdą rozmowę chodzi o mkiosku...). Klient
    usiłuje się dowiedzieć co dzieje się z jego pieniędzmi a Mbank
    nawet nie pofatyguje się przekazać jakichkolwiek informacji o
    postępach w rozpatrywaniu reklamacji. (Nie spodziewajcie się bank
    wykaże się inicjatywą to klient musi się prosić o informacje o
    jego pieniądzach - a i tak jej nie otrzymuje)
    9. Biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia z serwisu hacking.pl i
    dokładając do tego historię z wpłatomatem, która mi się
    przydarzyła, mam coraz większe wątpliwości co do bezpieczeństwa
    moich środków finansowych w mbanku.
    10. Nie uświadczyłem słowa przeprosin ze strony mbanku za
    zaistniałą sytuację, czyżby bank zakładał działanie klienta w
    złej wierze?
    11. Do wszystkich powyższych punktów dochodzi narażenie emocjonalne
    - które jest różne w zależności o konkretnej osoby (Ludziom o
    słabych nerwach nie polecam tego typu przeżyć). Przeżycia tego typu
    dedykuję pracownikom mbanku, szczególnie tym tworzącym procedury
    reklamacyjne. Wszystkim mbankierom życzę nieco więcej empatii.

    Jednym słowem mnóstwo nerwów ze strony klienta i moim zdaniem wielka
    ujma dla mbanku. Państwu, czyli klientom mbanku poddaję pod rozwagę
    czy bank postępuje w takiej sytuacji właściwie i czy robi wszystko,
    aby na pierwszym miejscu postawić dobro klienta.

    Mam nadzieję, że informacje takie jak ta przyczynią się do poprawy
    jakości usług w mbanku.

    Z poważaniem
    Paweł Kołodziej
    (klient mbanku od ponad trzech lat)

  • 2. Data: 2007-01-11 22:01:26
    Temat: Re: (!) Ostrzeżenie dla klientów mbanku
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Pawel81 napisał(a):

    > Mam nadzieję, że informacje takie jak ta przyczynią się do poprawy
    > jakości usług w mbanku.

    Spodziewałeś się odpowiedzi w stylu:

    "Jaśnie Wielmożny Panie Hrabio! Jesteśmy zaszczyceni reklamacją, który
    raczył
    Jaśnie Pan Hrabia wystosować do nas, szarych zjadaczy chleba, żyjącego z
    łaski
    Jaśnie Pana. Nad jaśniehrabiowską reklamacją pracują obecnie hordy
    strategów i
    programistów, a w ramach rekompensaty za niedogodności oczekiwania podsyłamy
    kurierem dziewki folwarczne, do dowolnego rozporządzenia przez Waszą
    Hrabiowską
    Niecierpliwość..."

    ;-)

    za
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/c474cf342a592c39/7ce79fda31bfaffb?lnk
    =st&q=&rnum=1&hl=pl#7ce79fda31bfaffb
    z niewielkimi zmianami

  • 3. Data: 2007-01-11 22:14:35
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

  • 4. Data: 2007-01-11 22:22:11
    Od: "Pawel81" <p...@p...onet.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Spodziewałeś się odpowiedzi w stylu:
    >
    > "Jaśnie Wielmożny Panie Hrabio..."

    Nie, spodziewałem się, że kontakty z bankiem będą przynajmniej na
    poziomie z sprzed zgłoszenia reklamacji. Polecam lekturę forum
    mbanku, problem pogarszającej się obsługi jest wałkowany dość
    często.

  • 5. Data: 2007-01-11 22:39:17
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "Pawel81" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]

    >aktualnie ze strony mbanku , pragnę ostrzec wszystkich klientów o
    >możliwych konsekwencjach wynikających z korzystania z wpłatomatów

    Jakbyś czytał grupę to mógłbyś tej nieprzyjemnej sytuacji częściowo uniknąć
    :)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-01-11 22:53:18
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > poziomie z sprzed zgłoszenia reklamacji. Polecam lekturę forum
    > mbanku, problem pogarszającej się obsługi jest wałkowany dość

    Ten poziom się wcale nie pogarsza :)
    Jest taki sam od dawna, a tylko coraz to inny klient się o tym dowiaduje ...
    gdybyś forum (i grupę) czytał, a nie tylko polecał ;-P
    byłoby to dla Ciebie oczywiste, tak samo jak to,
    że większą (subiektywnie) gotówkę wpłaca się w kilku transzach.

  • 7. Data: 2007-01-11 23:09:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel81" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Spróbuj na to spojrzeć w ten sposób. Im więcej czasu pracownik obsługujący Twoje
    zgłoszenie zużyje na kolejne odpowiadanie na Twoje pytania, tym później zwrócą
    Ci pieniądze. Skoro uważasz, że ban nienależycie wywiązuje się ze swoich
    obowiązków, to go po prostu zmień. Glosowanie nogami jest najskuteczniejsze.

  • 8. Data: 2007-01-11 23:27:10
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 11 Jan 2007 23:53:18 +0100, S.T. napisał(a):

    > byłoby to dla Ciebie oczywiste, tak samo jak to,
    > że większą (subiektywnie) gotówkę wpłaca się w kilku transzach.

    Jeśli to jest takie oczywiste, to taka informacja OBOWIĄZKOWO powinna
    znaleźć się na wpłatomacie!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2007-01-12 00:04:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 00:09:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Skoro uważasz, że ban nienależycie wywiązuje się ze swoich
    > obowiązków, to go po prostu zmień. Glosowanie nogami jest najskuteczniejsze.

    Gdyby z Twojego konta w banku zginęły pieniądze, to też byś uznał, że
    odejście z banku załatwia całą sprawę?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2007-01-12 00:15:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Gdyby z Twojego konta w banku zginęły pieniądze, to też byś uznał, że
    > odejście z banku załatwia całą sprawę?

    Nie. Pieniądze bym odzyskał, ale i zmienił bank, by w przyszłości się podobne
    rzeczy nie zdarzały.