  • 1. Data: 2006-03-31 11:35:06
    Temat: Orange i CITI - Przygody z Poleceniem Zapłaty
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

    Posiadam KK w Citibanku ale bez rachunku osobistego. Pan z infolinii powiedział
    że można obciążyć rachunek karty, Poleceniem Zapłaty. Postanowiłem włączyć PZ
    dla rachunków z Orange. Dla utrudnienia chciałem płacić za telefon
    zarejestrowany na inną osobę. Wypełniłem standardowy druk zgody na obciążanie
    rachunku, a następnie dodatkowy: oświadczenie płatnika do PZ. Mój błąd nie
    zrobiłem sobie ksera tych dokumentów, ale myślę że wszystko było wypełnione
    zgodnie z wzorem.
    Pewnego dnia przyszedł SMS od Orange, że bank odrzucił zlecenie polecenia
    zapłaty i informacja żeby wyjaśnić to z bankiem. A więc dzwonię na infolinię
    CITI a tu niespodzianka. Pan mówi że to pomyłka i PZ jest niemożliwe jeśli się
    nie posiada konta osobistego i radzi żebym zlecił obciążanie karty zamiast PZ. A
    dodatkowo że on z infolinii nie posiada wszystkich informacji itp. No to kto je
    ma posiadać w takim razie ?

    Dzwonię do Orange. I tu znów niespodzianka, pani informuje że jako powód odmowy
    wpisano brak pieczątki, podpisu lub błędne dane.
    Czyli z tego by wynikało że jednak da się wykonać PZ tylko coś źle wypełniłem.
    Dziś dwonię jeszcze raz do Orange, i pani mówi że źle wpisany identyfikator
    klienta w oświadczeniu płatnika, o jakiś pieczątkach czy innych rzeczach nic nie
    wspomina. Czyżby się coś od wczoraj zmieniło ?

    I jeszcze jedno. Po wejściu na stronę Orange dla klientów indywidualnych
    http://tinyurl.com/kzud3 nie ma wymienionego PZ jako formy płatności, natomiast
    w ofercie dla firm, jest: http://tinyurl.com/kf9y7 I to jeszcze reklamują Citi
    jako pierwszy bank, który umożlwia PZ.
    Czy to znaczy że klienci indywidualni nie mogą korzystać z PZ i dlatego powodem
    odmowy był brak pieczątki ? Konsultanci nic o tym nie wspominali żeby PZ było
    możliwe tylko dla firm.

    Teraz to już nie wiem czy PZ da się ustanowić w moim przypadku czy nie, i która
    wersja jest prawdziwa. Czy jest ktoś dobrze poinformowany i wie jak to rozwiązać ?

  • 2. Data: 2006-03-31 11:49:04
    Temat: Re: Orange i CITI - Przygody z Poleceniem Zapłaty
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    xXx napisał(a):

    > Posiadam KK w Citibanku ale bez rachunku osobistego. Pan z infolinii
    > powiedział że można obciążyć rachunek karty, Poleceniem Zapłaty.

    Owszem, można, ale PZ dotyczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych
    (lub innych), chyba żaden bank nie pozwala na obciążanie przez PZ
    rachunku karty kredytowej!

    > Postanowiłem włączyć PZ dla rachunków z Orange.

    Błąd. Skoro chciałeś płacić kartą kredytową, trzeba było złożyć zlecenie
    stałego obciążania karty kredytowej, a nie Polecenie Zapłaty.

    > Dla utrudnienia chciałem płacić za telefon zarejestrowany na inną
    > osobę.

    To nie jest przeszkodą przy płatności KK. A z PZ bywa różnie, ale
    generalnie da się to przejść (jeśli bank i wierzyciel nie robią problemów).

    > Pewnego dnia przyszedł SMS od Orange, że bank odrzucił zlecenie
    > polecenia zapłaty i informacja żeby wyjaśnić to z bankiem.

    Logiczne: bank nie przyjmuje PZ dla rachunków karty kredytowej. To są
    dwa odrębne instrumenty.

    > A więc dzwonię na infolinię CITI a tu niespodzianka. Pan mówi że to
    > pomyłka i PZ jest niemożliwe jeśli się nie posiada konta osobistego i
    > radzi żebym zlecił obciążanie karty zamiast PZ.

    I dobrze Ci powiedział.

    > Dzwonię do Orange. I tu znów niespodzianka, pani informuje że jako
    > powód odmowy wpisano brak pieczątki, podpisu lub błędne dane.

    Standardowy bałagan w Orange ;)

> [...]
    > wpisany identyfikator klienta w oświadczeniu płatnika, o jakiś
    > pieczątkach czy innych rzeczach nic nie wspomina. Czyżby się coś od

    Jak wyżej ;)

> [...]
    > bank, który umożlwia PZ. Czy to znaczy że klienci indywidualni nie
    > mogą korzystać z PZ i dlatego powodem odmowy był brak pieczątki ?

    Jak wyżej. Oczywiście, że PZ dostępne jest dla indywidualnych. Ale Ty
    nie chcesz PZ ;-)

    Reasumując: jedyne co musisz zrobić to wypełnić ten druczek, zamiast PZ:

    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/296/303470.p
    df

    Co z nim zrobić - poczytaj o tym tutaj:
    http://www.orange.pl/portal/map/map/private_hw_pay?T
    ARGET=OTP_HT_PAY&id=301401

    FUT p.b.b.

    Marek

  • 3. Data: 2006-03-31 12:16:05
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

    > Owszem, można, ale PZ dotyczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych
    > (lub innych), chyba żaden bank nie pozwala na obciążanie przez PZ
    > rachunku karty kredytowej!

    Ale w takim razie źle mnie poinformowano. Miałem zdefiniowane przelewy z karty
    do Orange i zapytałem gościa z infolinii czy mogę zamiast robić te przelewy,
    obciązyć konto PZ, i pan twierdził że nie ma problemu. Chyba ma tam wszystkie
    dane o mnie i wiedział że nie mam konta osobistego. Jak dla mnie to żadna
    różnica, skoro mogę robić przelew z karty to czemu bank nie może tego zrobić za
    mnie, bo chyba do tego się sprowadza PZ ?
    Jeśli faktycznie nie da się zrobic PZ z tego konta, no to trudno. Dziwi mnie
    tylko że infolinie są takie niezdecydowane i raz mówią to a drugi raz tamto.

    > Jak wyżej. Oczywiście, że PZ dostępne jest dla indywidualnych. Ale Ty
    > nie chcesz PZ ;-)

    Prawdę mówiąc to chcę PZ :) Zawsze to bezpieczniejsze niż podawanie danych
    karty, pozatym PZ mogę zlecić prawie wszędzie, a obciążanie KK to chyba tylko w
    Orange. Kablówka, tel stacjonarny, prąd czy gaz itp. chyba nie da rady a mogę je
    płacić bez opłat przelewem z KK, tyle że wolałbym żeby to się samo robiło bez
    pamiętania o terminach.

  • 4. Data: 2006-03-31 20:31:24
    Od: " r3d3" <r...@N...gazeta.pl>

    xXx <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > karty, pozatym PZ mogę zlecić prawie wszędzie, a obciążanie KK to chyba

    Jak zmienialem u nich numer karty do obciazania to niestety zgubili ten
    dokument na ktorym sie go wpisuje. Najpierw twierdzili ze nic nie
    zmienialem. Jak przedstawilem odpowiednia kopie podpisane przez pracownika
    salonu firmowego za zgodnosc przyznali ze nie wiedza co sie stalo z tym
    papierem :)

    Bajzel maja ze hej!