  • 1. Data: 2006-03-02 08:29:32
    Temat: Opłaty w Spółdzielni przy sprzedaży mieszkania
    Od: "X" <...@w...pl>

    Chciałbym się zwrócić do Was z pytaniem.

    Czy spółdzielnia mieszkaniowa może i jeżeli tak to ile żądać zapłaty za
    wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami celem przedłożenia u
    notariusza przy sprzedaży takiego mieszkania.
    Spotkałem się dziś z sytuacją, że spółdzielnia żąda 1,5% wartości mieszkania
    !!! Co wy na to??

  • 2. Data: 2006-03-02 09:05:31
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "X" <...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > notariusza przy sprzedaży takiego mieszkania.
    > Spotkałem się dziś z sytuacją, że spółdzielnia żąda 1,5% wartości

    nie spotkałem się z czymś takim

  • 3. Data: 2006-03-02 09:12:57
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    X <...@w...pl> wrote:
    > Spotkałem się dziś z sytuacją, że spółdzielnia żąda 1,5% wartości
    > mieszkania !!! Co wy na to??

    A na jakiej podstawie? Kaz sobie pokazac podstawe prawna takiego
    postanowienia

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 4. Data: 2006-03-02 09:24:39
    Od: "X" <...@w...pl>

    Twierdza, że tak mają uchwalone w statucie. Czy taki statu obowiązuje
    członków jak i nie członków spółdzielni??

  • 5. Data: 2006-03-02 10:26:26
    Od: "PBKR" <S...@S...pl>

    To chyba jakiś ponury żart

  • 6. Data: 2006-03-02 10:27:35
    Od: "X" <...@w...pl>

    > To chyba jakiś ponury żart

    Chciałbym, żeby to był żart. Co z tym można zrobić??

  • 7. Data: 2006-03-02 11:41:51
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > Spotkałem się dziś z sytuacją, że spółdzielnia żąda 1,5% wartości
    > mieszkania
    > !!! Co wy na to??

    Ile??!! To jakiś obłęd - zapytaj jeszcze raz od czego to 1.5% bo nietrudno
    policzyć że to 3 tys. zł. za jeden świstek w przypadku mieszkania za 200
    tys. Na Twoim miejscu za tą kasę poszedłbym do radcy prawnego i zapłacił za
    odpowiednie pismo do spółdzielni żeby się opamiętali.

    Takie zaświadczenie AFAIK spółdzielnia może wydać tylko właścicielowi lub
    pełnomocnikowi notarialnemu właściciela. Właściciel jest członkiem
    spółdzielni i IMHO taka opłata jest bezpodstawna. W każdym bądź razie ja w
    chwili obecnej załatwiam takie zaświadczenie poprzez pełnomocnika i nie
    kasują mnie ani złotówki.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2006-03-02 11:46:46
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Wezwij ich do zwrotu 2357 zlotych nadplaty na koncie Twojego lokalu w
    terminie 14 dni i zagroz ze po uplywie tego terminu bedziesz naliczal
    odsetki za zwloke.
    A tak powaznie to koniec roku byl ostatnio. Czy nie dostales potwierdzenia
    salda? Mozesz sie o nie upomniec.
    Pozdrawiam
    Jurek

  • 9. Data: 2006-03-02 12:20:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jurek" <n...@p...onet.pl> writes:

    > A tak powaznie to koniec roku byl ostatnio. Czy nie dostales potwierdzenia
    > salda? Mozesz sie o nie upomniec.

    Fakt, mozna chyba po prostu wyslac im kwit uzgadniajacy saldo w dwoch
    kopiach i niech odesla jedna. Szczegoly chyba w ustawie
    o rachunkowosci :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-03-02 12:28:38
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    X <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > notariusza przy sprzedaży takiego mieszkania.
    > Spotkałem się dziś z sytuacją, że spółdzielnia żąda 1,5% wartości mieszkania

    Moja spółdzielnia wydawała mi takie zaświadczenia za darmo w kilku kopiach :)

    (jestem w trakcie zamiany mieszkania)

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst