  • 1. Data: 2006-03-02 06:26:35
    Temat: Hipoteczny kredyt w CHF ? - gdzie teraz najlepsze warunki ???
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Planuje wziasc kredyt 100 tyz zł na mieskanie wartość 105 tys ( 5 ja daje).
    Gdzie tu teraz najelpsze warunki znaleźć ???
    Przygladałem sie DOM BANKOW-i i daję 2,67 % w CHF , do tego ubezpieczeni od
    utraty wartosci 1 tys i prowizja 1 tys .
    daje ktos lepsze warunki.

    Stosunek do zsłuzby wojskowej uregulowany - rezerwa (31 lat)
    Umowa o pracę na czas nieokreślony zdolnosc kredytowa jest .

    pozdr
    Krzysztof Bajorek
    "Co to jest zła kobieta? Jest to rodzaj kobiety która nigdy sie nie
    sprzykrzy" - Oskar Wilde

  • 2. Data: 2006-03-02 08:08:27
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > od
    > utraty wartosci 1 tys i prowizja 1 tys .

    Zwroc w DomBank uwage na wartosc spreadu. Mają ponad 6%, co jest chyba
    najwyzej na rynku.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-02 08:51:02
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Tak widziałem - ale w innych bankach dostane troche ponad 3 % w CHF - tak
    teraz licze czy przy nizszym oprocentowaniu 2,67 ale wyższym spreadzie to
    sie jednak opłaci czy nie.

  • 4. Data: 2006-03-02 09:22:08
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Witam,
    jak chcesz mieć 100% pewność to wyślij zapytanie na www.smartbank.pl
    Dostaniesz oferty z różnych banków przygotowane dokładnie dla Ciebie.
    Wtedy porównasz wszystkie oferty i wybierzesz najlepszą.

    Co do decyzji nt. waluty to przy średnich oprocentowaniach w CHF i PLN cena
    franka musiałaby skoczyć do ok 3,3 zł żeby raty się zrównały. Pobaw się
    kalkulatorem na w/w stronie, gdzie możesz zasymulować wzrost kursu sprzedaży
    i obserwować ratę w PLN. Jeżeli nie przeliczasz codziennie swojego
    zadłużenia na PLN tylko patrzysz na ratę miesięczną w PLN to wciąż franki. W
    przeciwnym razie weź w PLN bo się nerwowo wykończysz.
    Przy kredycie we frankach pamiętaj, żeby z wszelkimi nadpłatami czekać aż
    kurs CHF zbliży się do kursu po jakim uruchamiałeś kredyt a najlepiej jak
    jest niższy od kursu uruchomienia. Czasami trzeba poczekać na taki moment z
    rok a nawet 2. W międzyczasie nadwyżki odkładaj na dobry fundusz
    inwestycyjny i płać tylko minimalne wymagane raty. Jeżeli potrafisz trzymać
    się tych zasad to polecam CHF.
    Jeżeli natomiast przy cenie CHF= 3 zł zaczniesz się zastanawiać nad
    przewalutowaniem to nie bierz kredytu w CHF. :-) No i oczywiście zwróć uwagę
    na koszty wcześniejszej spłaty części lub całości zadłużenia. Takie
    dodatkowe koszty mogą pogrzebać efekty dokonywanych nadpłat.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 5. Data: 2006-03-02 09:26:39
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Tak widziałem - ale w innych bankach dostane troche ponad 3 % w CHF - tak
    > teraz licze czy przy nizszym oprocentowaniu 2,67 ale wyższym spreadzie to
    > sie jednak opłaci czy nie.

    Kiedys robilem takie wyliczanki i pozwolę sobie siebie zacytowac:

    > Zalozylem kredyt 200k PLN w CHF. Okres 30lat,
    >równe raty. Kurs kredytu 2,5
    > PLN/CHF. Od tego kursu liczylem spread wg wzoru:
    > Kurs splaty = Kurs kredytu x(1+spread). Oczywiscie kurs równy przez caly
    > okres splaty.
    >
    > nastepnie dla wartosci równej (kurs spłaty x rata CHF) szukalem stopy %,
    > ktora da taką samą wartosc raty w PLN. Ponizej wyniki dla stopy proc. w
> [...]

    W Twoim przypadku 2,67% zamieni sie na 3,14% przy kredycie na 30 lat i 3,33%
    przy kredycie na lat 20 przy uwzglednieniu spreadu, ktory na dzis wyniosi
    6,18%.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 6. Data: 2006-03-02 09:53:51
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    dzięki za rady :)).
    Nerwowo to ja sie nie wykończe - biore kredyt bo z moich wyliczeń wyszło mi
    że obecnie jakbym uruchomił taką gotówkę to przez wspaniały podatek od
    zysków kapitałowych musiałbym zapłacic taki podatek który równa się odsetkom
    od kredytu w CHF za 3 lata przy kwocie 100 tyś.
    Wybór jest więc jeden - kredyt.
    Szukam teraz najniższego oprocentowania dla tego kredytu.

  • 7. Data: 2006-03-02 09:55:12
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Ekstra wyliczenia. W BPH dostałbym we frankach 3% czyli byłoby to 3,3 prz
    spreadzie 4% - więc więcej niż w DOMBANK.
    Przez najbliższe dni musze sie zdecydowac, znalazłem mieskzanie i trzeba
    działać.

  • 8. Data: 2006-03-02 10:04:02
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > spreadzie 4% - więc więcej niż w DOMBANK.
    > Przez najbliższe dni musze sie zdecydowac, znalazłem mieskzanie i trzeba

    Popatrz jeszcze na inne rzeczy oceniająć koszt kredytu, jak np. koszt
    ubezpieczenia niskiego wkladu (czasem jest i wyzsza o 1% marza i
    ubezpieczenie niskiego wkladu), koszt zabezpieczenia do czasu wpisania
    zabezpieczenia do KW, czy jest wymagana wycena nieruchomosci, czy wymagana
    jest polisa na zycie z cesją na bank jako zabezpieczenie, czy musisz miec
    zalozony ROR w banku, za ktory placisz.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 9. Data: 2006-03-02 11:04:47
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > spreadzie 4% - więc więcej niż w DOMBANK.
    > Przez najbliższe dni musze sie zdecydowac, znalazłem mieskzanie i trzeba

    Jeszcze jedno sobie przypomnialem.
    Tam, gdzie orpcentowanie jest zalezne od stopy referencyjnej (LIIBOR 3M czy
    6M), zawsze pytaj o oprocentowanie jako o marze banku dodawaną do stopy
    rynkowej. Czasem jest tak, ze pani Krysia z banku podająć Ci oprocentowanie
    spojrzy na tabelę aktualną 3 m-ce temu i wyliczy oprocentowanie w CHF licząc
    od innej podstawy.
    Ostatnio tak jeden mój klient mial: wyliczono mu wg LIBOR 3M 1.05, podczas
    gdy LIBOR 3M wczoraj to 1.1767.

    Znając stopę referencyjną i marze banku, bedzie Ci latwiej porównywac
    oferty. Oczywiscie nie dotyczy to banków, gdzie oprocentowanie ustala
    zarząd.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 10. Data: 2006-03-02 11:53:55
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > Przygladałem sie DOM BANKOW-i i daję 2,67 % w CHF , do tego ubezpieczeni
    > od
    > utraty wartosci 1 tys i prowizja 1 tys .

    Cienka ta ich oferta, wierz mi. Byłem u nich w poniedziłek. Parę rzeczy
    które mnie mocno wkurzyły:

    - oprocentowanie ustalane jest przez zarząd banku a nie stałą marżę + LIBOR
    - wcześniejsza spłata 100% wartości kredytu jest związana z chorymi opłatami
    - ubezpieczenie od ryzyka utraty wartości - jakaś wielka pomyłka
    - jak już wspomniał kolega Bartek - jeden z największych spreadów na rynku

    Expander poleca kredyt z banku Nordea, Open Finance mBank, w Notusie też
    podpowiadają mBank. Jeśli Ci to w czymś pomoże to biorę krechę na 160 tys w
    CHF i składam wniosek do mBanku, Nordei, GE, BGŻ, PKOBP i najprawdopodobniej
    do BPH (mają mieć nową promocję w przyszły poniedziałek), ale mój wybór jest
    mocno skierowany na szybkość rozpatrzenia wniosku.

    Pozdrawiam,
    Marcin