  • 1. Data: 2003-04-03 08:36:51
    Temat: zgloszenie dzialalnosci a ZUS i skl. ubezp.
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich -wiem ze troche NTG ale za bardzo nie wiem gdzie uderzac, a
    w sumie czytam tylko te grupe.

    Mam taki problem:
    -czy zgloszenie dzialalnosci gospodarczej pociaga za soba od razu placenie
    ZUS i skladek na ubezpieczenie zdrowotne pomimo, ze nie osiaga sie w ciagu
    np. najblizszych 3 miesiecy zadnych przychodow?

    -chce np. uzyskac REGON i NIP zeby Ubezpieczyciel podpisal ze mna umowe
    agencyjna na posredniczenie w zawieraniu umow. Problem w tym ze nie mam
    pojecia kiedy bede mial pierwsze przychody -moze byc to nawet za 2
    miesiace -czy w zwiazku z tym:
    -zgloszenie w ewidencji dzialalnosci zeby uzyskac ten numer REGON oraz w
    urzedzie skarbowym zeby uzyskac NIP pociaga za soba koniecznosc zgloszenia
    dzialalnosci do ZUS?
    -jezeli tak czy mozna w ZUS-e zglosic ze ma sie nr REGON i NIP a odprowadzac
    skladki bedzie sie dopiero jak pojawia sie pierwsze rachunki
    -czy moze mi ktos podac strone (np. FAQ) lub przepisy, ktore to reguluja?

    Z gory dziekuje
    POzdrawiam
    Wall

  • 2. Data: 2003-04-03 08:45:50
    Temat: Re: zgloszenie dzialalnosci a ZUS i skl. ubezp.
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Wall <w...@i...pl> napisał w

> [...]
    > placenie ZUS i skladek na ubezpieczenie zdrowotne pomimo, ze nie
    > osiaga sie w ciagu np. najblizszych 3 miesiecy zadnych przychodow?

    Cały urok ZUS-u polega właśnie na tym, że składkę musisz płacić bez
    względu na to czy masz jakieś przychody, czy nie. :-|

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 3. Data: 2003-04-03 08:55:33
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003 10:36:51 +0200, "Wall" <w...@i...pl> wrote:

    >-czy zgloszenie dzialalnosci gospodarczej pociaga za soba od razu placenie
    >ZUS i skladek na ubezpieczenie zdrowotne pomimo, ze nie osiaga sie w ciagu
    >np. najblizszych 3 miesiecy zadnych przychodow?

    tak

    >-zgloszenie w ewidencji dzialalnosci zeby uzyskac ten numer REGON oraz w
    >urzedzie skarbowym zeby uzyskac NIP pociaga za soba koniecznosc zgloszenia
    >dzialalnosci do ZUS?

    nie. Ale od jej rozpoczęcia masz jakiś termin (nie wiem, jaki). Możesz
    przecież zgłosić DG od US i US z terminem rozpoczęcia w przyszłości.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2003-04-03 09:00:25
    Od: dzieju <dzieju@[NOSPAM]priv2.onet.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003 10:36:51 +0200, "Wall" <w...@i...pl> wrote:
    [cut]
    > czy mozna w ZUS-e zglosic ze ma sie nr REGON i NIP a odprowadzac
    >skladki bedzie sie dopiero jak pojawia sie pierwsze rachunki
    >-czy moze mi ktos podac strone (np. FAQ) lub przepisy, ktore to reguluja?

    Zgłoś US działalność i od razu ją zawieś. Zgłoś w ZUS dziełalność i
    poinformuj, że ją zawiesiłeś. Jak będziesz miał perspektywę na
    przychód, odwieszasz działalność z dnia na dzień.
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2003-04-03 09:14:53
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Krzysztof K. Maj napisał:

    > Cały urok ZUS-u polega właśnie na tym, że składkę musisz płacić bez
    > względu na to czy masz jakieś przychody, czy nie. :-|

    Zdaje sie, ze mozna zarejestrowac dzialalnosc, ale jej nie podjac od
    razu. To znaczy zglaszasz dzialalnosc (wpis do ewidencji) i idziesz do
    Urzedu Statystycznego po REGON i czekasz. Jak zaczniesz miec widoki na
    kase, to zglaszasz rozpoczecie dzialalnosci w Urzedzie Skarbowym i ZUSie
    i zaczynasz placic.

    NIP Ci sie nie zmienia, wiec nie musisz po niego latac do US.

    Bartol

  • 6. Data: 2003-04-03 09:55:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Witam wszystkich -wiem ze troche NTG ale za bardzo nie wiem gdzie uderzac,
    > w sumie czytam tylko te grupe.

    Nie żebym się czepiał, ale najlepiej pytać na pl.soc.prawo.podatki

    pozd.Pix

  • 7. Data: 2003-04-03 11:42:16
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> wrote in message

    > Cały urok ZUS-u polega właśnie na tym, że składkę musisz płacić bez
    > względu na to czy masz jakieś przychody, czy nie. :-|

    Nieprawda. zanim nie rozpoczniesz działalności nie musisz składki płacić.

    --
    ==========###-###-###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom

  • 8. Data: 2003-04-03 12:09:24
    Od: Pawel <p...@p...homeip.net>

> [...]

    >skladki bedzie sie dopiero jak pojawia sie pierwsze rachunki
    >-czy moze mi ktos podac strone (np. FAQ) lub przepisy, ktore to reguluja?

    Witam

    Najlepszy rozwiazaniem jest:
    - kupno powyzej 1 ha przeliczeniowego jakies 1-2 PLN za 1 m^2
    - wchodzisz do KRUS'u - skladka ok 200 PLN/kwartal
    - otwierasz dzialalnosc pozarolnicza - ale ubezpieczasz sie w KRUS

    I jestes do przodu
    650 x 12 miesiecy = ZUS
    250 x 4 kwartalow = KRUS

    Rachunek jest prosty

  • 9. Data: 2003-04-03 12:39:12
    Temat: Odp: zgloszenie dzialalnosci a ZUS i skl. ubezp.
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

> [...]
    > - wchodzisz do KRUS'u - skladka ok 200 PLN/kwartal
    > - otwierasz dzialalnosc pozarolnicza - ale ubezpieczasz sie w KRUS

    1) Jest tylko jeden problem, ze te skladki trzeba oplacac
    bodajze przez rok w KRUSie.

    2) ziemia nie jest najlepszym rozwiazaniem aby "wejsc"
    do KRUSu, sa lepsze, cytuje za interia.pl

    "(...)Niewielu zdaje sobie sprawe z tego,
    ze by znalezc sie w raju rolników - emerytów
    wystarczy byc posiadaczem gospodarstwa rolnego
    o powierzchni powyzej 1 ha uzytków rolnych lub
    dzialu produkcji rolnej. Ta druga mozliwosc
    stanowi prawdziwe pole do popisu.

    Wystarczy, ze zalozymy uprawe w szklarni,
    ogrzewanym tunelu foliowym, grzybów,
    grzybni czy roslin in vitro.
    Mozemy zajac sie hodowla drobiu rzeznego,
    niesnego, zalozyc wylegarnie drobiu lub pasieke.
    Hodowla zwierzat futerkowych, laboratoryjnych,
    dzdzownic lub jedwabników tez nie jest tu zlym pomyslem.
    Ciekawa idea sa tez entamofagi, czyli wszelkie
    organizmy odzywiajace sie owadami. Tu mamy
    bowiem wybór od ssaków przez ptaki, owady,
    ich larwy po rosliny. Czyli wystarczy stac sie
    posiadaczem hodowli nietoperzy albo rosiczek.

    Osobna luke stanowi kategoria chowu zwierzat
    poza gospodarstwem rolnym. Tu znajda dla
    siebie kawalek raju m.in. hodowcy psów,
    kotów rasowych, a nawet rybek akwariowych.
    Wystarczy JEDEN pies rasowy lub akwaria o
    lacznej pojemnosci 700 litrów! (...)"

    http://biznes.interia.pl/main/info.html?nid=334089

  • 10. Data: 2003-04-03 12:48:37
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    DZIĘKI ZA WSZYSTKIE RADY -IDĘ WOJOWAĆ Z ZUSEM I US :(((
    POzdrawiam wszystkich
    Wall