    From: Pawel <p...@p...homeip.net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zgloszenie dzialalnosci a ZUS i skl. ubezp.
    Date: Thu, 03 Apr 2003 14:09:24 +0200

    On Thu, 3 Apr 2003 10:36:51 +0200, "Wall" <w...@i...pl> wrote:

    >Witam wszystkich -wiem ze troche NTG ale za bardzo nie wiem gdzie uderzac, a
    >w sumie czytam tylko te grupe.
    >
    >Mam taki problem:
    >-czy zgloszenie dzialalnosci gospodarczej pociaga za soba od razu placenie
    >ZUS i skladek na ubezpieczenie zdrowotne pomimo, ze nie osiaga sie w ciagu
    >np. najblizszych 3 miesiecy zadnych przychodow?
    >
    >-chce np. uzyskac REGON i NIP zeby Ubezpieczyciel podpisal ze mna umowe
    >agencyjna na posredniczenie w zawieraniu umow. Problem w tym ze nie mam
    >pojecia kiedy bede mial pierwsze przychody -moze byc to nawet za 2
> [...]

    Witam

    Najlepszy rozwiazaniem jest:
    - kupno powyzej 1 ha przeliczeniowego jakies 1-2 PLN za 1 m^2
    - wchodzisz do KRUS'u - skladka ok 200 PLN/kwartal
    - otwierasz dzialalnosc pozarolnicza - ale ubezpieczasz sie w KRUS

    I jestes do przodu
    650 x 12 miesiecy = ZUS
    250 x 4 kwartalow = KRUS

    Rachunek jest prosty