  • 21. Data: 2009-02-19 19:18:11
    Temat: Re: Noble straszy kredytobiorców
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Lut, 13:50, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:

    > Gdybyś stosował polskie znaki, byłoby łatwiej zrozumieć twoją wypowiedź.

    Moge tylko przeprosic za utrudnienia. Umowmy sie na kompromis: w
    przyszlosci bede tu pisal bez znakow diakrytycznych, ale za to nadal
    po polsku.

    > Formalnie Noble "jest na prawie". Jednak zgadzam się, że tego typu zagrania
    > nie napędzą mu klientów, a do tego dołożą problemów z wierzytelnościami.

    Zastanawiam sie nad tym zwiekszaniem zabezpieczenia. Bo jezeli w danym
    przypadku klient odmowi doplaty, co zrobi bank?

    > To, że bank ma prawo, a nawet obowiązek zażądać wyrównania zabezpieczeń

    Ale tak to mozna by zadac (tam jest kropka nad 'z' oraz ogon pod
    'a' :) ) wyrownan przy kazdym wahnieciu rynku. Albo i co miesiac.

  • 22. Data: 2009-02-19 19:56:01
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gnk5e2$6q5$1@news.onet.pl...

    A ja skłaniam się ku opinii, że czas na właściwą ocenę ryzyka był podczas
    udzielania kredytów. Jeśli bank nie wziął pod uwagę możliwości spadku wartości
    nieruchomości, to sam powinien ponosić za to odpowiedzialność, a nie obarczać
    nią kredytobiorcę.
    [...]
    Jak wyżej. A dlaczego podatku od głupoty nie miałyby płacić właśnie banki?

    Nie odwracajmy sytuacji.
    To biorący kredyt szuka banku, decyduje o walucie kredytu i akceptuje lub nie
    warunki umowy.
    Bank jak widać zabezpieczył się wystarczająco w zapisach umowy - może więc
    zgodnie z nią żądać dodatkowych zabezpieczeń i to czyni.
    Jeżeli ktoś nie zdaje sobie sprawy z istnienia ryzyka kursowego (lub o nim nawet
    nie słyszał) i kieruje się tylko tym że szwagier tak świetnie wyszedł na tym
    kredycie w CHF który wziął 2 lata temu to trudno nazwać to inaczej jak głupotą.

    TomekD

  • 23. Data: 2009-02-19 20:43:30
    Temat: Odp: Noble straszy kredytobiorców
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:gnkdk8$rb3

    > Bank jak widać zabezpieczył się wystarczająco w zapisach umowy - może więc
    > zgodnie z nią żądać dodatkowych zabezpieczeń i to czyni.

    Jak widać nie zabezpieczył się wystarczająco, skoro teraz żąda dodatkowych
    zabezpieczeń.

    > Jeżeli ktoś nie zdaje sobie sprawy z istnienia ryzyka kursowego (lub o nim nawet
    > nie słyszał)

    A bank sobie nie zdaje?
    Powiedz uczciwie - czy bankowi uchodzi zakładać, że nieruchomość nigdy nie straci na
    wartości, a klientowi nie uchodzi nie wiedzieć, czym jest ryzyko kursowe? Jeden i
    drugi ryzykuje. Tyle, że potem płaci tylko jeden. Oczywiście słabszy. I tylko o to mi
    w tym chodzi.

  • 24. Data: 2009-02-19 20:44:59
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 11:18:11 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > Moge tylko przeprosic za utrudnienia. Umowmy sie na kompromis: w
    > przyszlosci bede tu pisal bez znakow diakrytycznych, ale za to nadal
    > po polsku.

    Czyli jeśli się nie zgodzę, to zaczniesz pisać po chińsku? :)

    > Zastanawiam sie nad tym zwiekszaniem zabezpieczenia. Bo jezeli w danym
    > przypadku klient odmowi doplaty, co zrobi bank?

    Wypowie umowę i postawi kredyt w stan wymagalności.

    > Ale tak to mozna by zadac (tam jest kropka nad 'z' oraz ogon pod
    > 'a' :) ) wyrownan przy kazdym wahnieciu rynku. Albo i co miesiac.

    Nie każde wahnięcie powoduje powstanie dysproporcji między należnością a
    zabezpieczeniem - w końcu kredyt jest już jakiś czas spłacany, a należność
    liczy się OIMW z dyskontem odsetek - więc zawsze jest jakiś bufor. Gorzej,
    jeśli zarazem nieruchomość i walutę wyceniano na szczycie trendu...

    T.

  • 25. Data: 2009-02-19 20:47:26
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "bradley.st"
    f.googlegroups.com

    > Moge tylko przeprosic za utrudnienia. Umowmy sie na kompromis: w
    > przyszlosci bede tu pisal bez znakow diakrytycznych, ale za to nadal
    > po polsku.

    Tomaszu!/bradley'u.st! :)
    W twoim przypadku problem nie istnieje. W przeciwieństwie do wielu
    użytkowników usenetu czy wszelakiej maści for dyskusyjnych zmorą jest
    pisanie z polskimi znakami, ale bez jakiejkolwiek składni i sensu. Tak więc
    co nam po polskich znakach (IMO są one w polskim internecie bardzo
    potrzebne - trzeba przecież dbać o kulturę naszego języka he he) jeżeli z
    nimi czy bez nich pewne osoby i tak nie potrafią przenieść swoich
    myśli/poglądów/spostrzeżen itp. na ekran komputera czy innego gadżetu za
    pomocą którego wysyłają wiadomości do sieci.

  • 26. Data: 2009-02-19 20:48:07
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 20:56:01 +0100, TomekD napisał(a):

    > Jak wyżej. A dlaczego podatku od głupoty nie miałyby płacić właśnie banki?

    Bo stracą depozytariuszy lokat, to proste, prawda?

> [...]
    > kredycie w CHF który wziął 2 lata temu to trudno nazwać to inaczej jak głupotą.

    Faktem jest, Byc może jednak państwo powinno czynić więcej dla
    zabezpieczenia słabszej strony transakcji i np. zorganizować łatwo dostępne
    biura poradnictwa kredytowego dla kredytobiorców - wówczas juz nikt nie
    mógłby się tłumaczyć pomrocznością jasną

    T.

  • 27. Data: 2009-02-19 20:49:14
    Temat: Re: Odp: Noble straszy kredytobiorców
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 21:43:30 +0100, Baloo napisał(a):

> [...]
    drugi ryzykuje. Tyle, że potem płaci tylko jeden. Oczywiście słabszy. I tylko o to mi

    No, nie całkiem - jak złoty zwyżkuje, to zarabia klient

    T.

  • 28. Data: 2009-02-19 21:02:52
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jej nieruchomość jest warta tyle samo, natomiast zadłużenie (wg nas wirtualne, wg
    banku realne)denominowane do waluty obcej wzrosło o te 500 tysiaków zł.
    JaC

    -----

  • 29. Data: 2009-02-19 21:06:38
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tym własnie straszą.

    Wzięła w jpy, bardzo mały libor, ale spora marża (na wtedy, bo imho coś około 2,07%
    dziś to byłby rarytas).
    JaC

    -----

  • 30. Data: 2009-02-19 21:35:03
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 19 Feb 2009 11:08:34 +0100, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

    >Kto nastepny??

    Gości, którzy najpiew dają kredyty ludziom, a potem żądają od tych
    samych ludzi wpłaty xxx tyś PLNów natychmiast, sam nie wiem co się z
    nimi powinno.

    Przecież to jest kompletna bzdura. Bank najpierw daje kredyt na 100%
    delikwentowi, kiedy wiadomo, że taki klient jest zupełnie goły, a
    potem ten sam bank żąda od takiego delikwenta natychmiastowej wpłaty
    xxx tyś PLNów. Gdyby tak się zachował jakiś człowiek na ulicy
    nazwalibyśmy go czubkiem. Jak bank tak robi, to jest to norma.

    Banki dokładnie wiedziały, co robią. Dokładnie znały ryzyko. Problem
    jest taki, że doskonale również wiedziały, że 100% ryzyka jest po
    stronie klienta.

    --
    z/svc