  • 11. Data: 2009-02-19 16:01:22
    Temat: Re: Noble straszy kredytobiorców
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 03:26:46 -0800 (PST), i...@w...pl napisał(a):

    > Albo co zrobi? Jak klient płaci raty to czego jeszcze chcą?

    Chcą żeby wartość zabezpieczenia byłą zgodna z sumą kredytu, nic więcej
    (mam nadzieję). To nie tylko kwestia pytania "a z czego się zaspokoimy,
    jeśli klient przestanie płacić?", ale i zobowiązanie ustawowe - bankom nie
    wolno udzielać kredytów bez zabezpieczeń

    T.

  • 12. Data: 2009-02-19 16:16:46
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message news:gnjb20$8dv$1@news.wp.pl...
    > Właśnie moją znajomą postraszył Noble.
    > Kredyt hipo wzięty latem, u szczytu kursów złotego.
    > [...]
    > Kto nastepny??

    A co byś napisał jeżeli bank w którym miałbyś całkiem pokaźną lokatę
    poinformował że jest mu słabo bo ma problemy z udzielonymi KH w walutach obcych
    ?
    Zapewne byś tak samo zapytał z oburzeniem czemu nie na czas nie podjął kroków
    takich jak te o których piszesz teraz.
    Działania Noble Banku są jak najbardziej zrozumiałe i należy je pochwalić.
    Twoja znajoma ma szansę zapłacić podatek od głupoty bo chyba do brania kredytu w
    walucie nikt jej nie zmuszał ?

    TomekD

  • 13. Data: 2009-02-19 16:27:55
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tylko że te sq.....ny z Noble nawet się nie zająkną o obniżeniu swojej wysokiej marży
    3% dla ułatwienia kredytobiorcy spłaty.
    JaC
    PS. Jutro będzie już całą garść sq.....nów, a pojutrze to aż strach mysleć - te głąby
    myślą, że nie stracą pracy.

    -----

    > Bank chce zarobić i wie jak.
    > Caveat emptor.
    > Spadek wartości nieruchomości zmusił banki do pogorszenia warunków kredytów z
    powodu niedostatecznego zabezpieczenia, a tych powdwyższonych rat kredytobiorcy już
    nie byi w stanie udźwignąć.

  • 14. Data: 2009-02-19 16:31:03
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bo sytuacja jest szczególna i przychylam się do zdania, że terminowe spłacanie rat
    powinno być chwilowo - byc może nawet ustawowym - warunkiem "nie dotykania" klienta.
    Inaczej cały system się przewróci właśnie tak, jak na Zachodzie.

    Oczywiście jesli złotówka by się wzmocniła do 1$/1CHF to banki by gremialnie domagały
    się obniżenia kwot zabezpieczeń wpisanych do KW, prawda??
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-02-19 16:44:26
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Lut, 10:59, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:

    > Mają nawet obowiązek - zabezpieczenie kredytu musi pokrywać kwotę
    > zobowiązań przez cały czas trwania umowy. Bank złamałby prawo, gdyby
    > przymknął oko na to, że np. kredyt w wysokości 100 tys. jest zabezpieczony
    > na 80 tys. Zresztą - dokładnie taki był mechanizm problemów z subprime'ami,
    > prawda? Spadek wartości nieruchomości zmusił banki do pogorszenia warunków
    > kredytów z powodu niedostatecznego zabezpieczenia, a tych powdwyższonych
    > rat kredytobiorcy już nie byi w stanie udźwignąć.

    He? I zadanie splaty 1/2 miliona ma zabezpieczyc przed sytuacja
    subprime? W przypadku odmowy kredytobiorcy / niemoznosci doplaty,
    Noble zostaje z nieruchomoscia, ktora jest teraz warta 1/2 miliona
    mniej - jak to sami ocenili.

  • 16. Data: 2009-02-19 17:27:01
    Od: z <z...@g...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > Oczywiście jesli złotówka by się wzmocniła do 1$/1CHF to banki by gremialnie
    domagały się obniżenia kwot zabezpieczeń wpisanych do KW, prawda??
    > JaC

    Naaaapeeeeewnoooo :-)

    zch

  • 17. Data: 2009-02-19 17:38:09
    Temat: Odp: Noble straszy kredytobiorców
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:gnk163

    > Działania Noble Banku są jak najbardziej zrozumiałe i należy je pochwalić.

    A ja skłaniam się ku opinii, że czas na właściwą ocenę ryzyka był podczas udzielania
    kredytów. Jeśli bank nie wziął pod uwagę możliwości spadku wartości nieruchomości, to
    sam powinien ponosić za to odpowiedzialność, a nie obarczać nią kredytobiorcę. Kredyt
    jest zabezpieczony hipoteką, ubezpieczeniem majątkowym i ubezpieczeniem na życie,
    często ubezpieczeniem niskiego wkładu własnego, ubezpieczeniem od utraty pracy itd.
    Kto bronił bankom żądać przy kredytach walutowych ubezpieczenia na wypadek utraty
    wartości nieruchomości związanej z różnicami kursowymi? Nikt, naprawdę nikt. Tylko
    oczywiście gdyby tego żądały, to mało kto decydowałby się wówczas na kredyt, prawda?
    Banki nie byłyby w stanie wyrobić swojej "normy", więc siłą rzeczy wolały odstąpić od
    żądania ubezpieczenia, które w razie czego zawsze można dowalić kredytobiorcy, bo
    głupi i naiwny.
    Dlatego jeśli taka właśnie była strategia banków, to niechże się teraz całują w
    czubek nosa i pozwolą kredytobiorcy, który uczciwie i terminowo spłaca (coraz wyższe)
    raty realizować swoją część umowy, a problem spadku wartości nieruchomości niech
    wezmą na swoją klatę.
    Ciekawe, czy w momencie zmiany trendu, banki zaczną gremialnie oddawać kasę? :> Jakoś
    śmiem wątpić.

    > Twoja znajoma ma szansę zapłacić podatek od głupoty bo chyba do brania kredytu w
    > walucie nikt jej nie zmuszał ?

    Jak wyżej. A dlaczego podatku od głupoty nie miałyby płacić właśnie banki?

  • 18. Data: 2009-02-19 18:50:52
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 08:44:26 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

> [...]
    > subprime? W przypadku odmowy kredytobiorcy / niemoznosci doplaty,
    > Noble zostaje z nieruchomoscia, ktora jest teraz warta 1/2 miliona

    Gdybyś stosował polskie znaki, byłoby łatwiej zrozumieć twoją wypowiedź.
    Formalnie Noble "jest na prawie". Jednak zgadzam się, że tego typu zagrania
    nie napędzą mu klientów, a do tego dołożą problemów z wierzytelnościami.
    To, że bank ma prawo, a nawet obowiązek zażądać wyrównania zabezpieczeń nie
    oznacza jeszcze, że koniecznie powinien to robić, we własnym interesie. W
    każdym razie - gdybym miał nieszczęcie być kredytobiorcą w Noble, jutro
    zacząłbym szukać możliwości skonsolidowania zadałużenia przez inny bank

    T.

  • 19. Data: 2009-02-19 18:52:50
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 17:31:03 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    >
    > Oczywiście jesli złotówka by się wzmocniła do 1$/1CHF to banki by gremialnie
    domagały się obniżenia kwot zabezpieczeń wpisanych do KW, prawda??

    Nie - bo w KW wpisane są kwoty w walucie :)
    Bank jednak musi oceniać wartość rynkową zabezpieczenia względem kredytu -
    a ta spada, niestety

    T.

  • 20. Data: 2009-02-19 18:57:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > W każdym razie - gdybym miał nieszczęcie być kredytobiorcą w Noble, jutro
    > zacząłbym szukać możliwości skonsolidowania zadłużenia przez inny bank

    Tyle że w przypadku kredytu w CHF będzie to bolesne finansowo.

    Nieruchomości obciążone kredytami w CHF z wysokim LTV praktycznie utraciły
    całkowicie swoja "płynność" jako zabezpieczenie (kredytobiorca nie ma prawie
    żadnych możliwości manewru jeśli nie chce angażować w to dodatkowych
    środków).

    marekz

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    3868 (20090219) __________