  • 1. Data: 2003-05-21 07:05:06
    Temat: Odliczanie odsetek kredytowych od dochodu
    Od: "K. W." <i...@w...pl>

    Witam,

    Jak to z tym odliczaniem jest?
    Kupiłem mieszkanie (rynek pierwotny), jest to moja pierwsza nieruchomość,
    wziąłem spory kredyt na hipotekę - słyszałem że odsetki od takiego kredytu
    mogę odliczać co roku od dochodu (w zeznaniu rocznym). Ile w tym prawdy, jak
    to w rzeczywistości wygląda?
    I jeszcze jedno: kredyt wzięty w CHF.

    Dziękuję za każdą odpowiedź.
    KW

  • 2. Data: 2003-05-21 07:38:52
    Temat: Re: Odliczanie odsetek kredytowych od dochodu
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Nie ma znaczenia ze jest to kredyt w CHF.
    Czy mieszkanie masz juz oddane? Masz na niego akt notarialny?
    Odsetki mozna odliczac w sytuacji jesli od pozwolenia na budowe(a wlasciwie
    od konca roku w ktorym wydano pozwolenie na budowe) do zakonczenia
    inwestycji nie minelo wiecej niz 3 lata.
    Odsetki mozna chyba dopiero po podpisaniu aktu notarialnego, ale mozesz
    odliczyc wszystkie odsetki od rat ktore zaplaciles wczesniej.

  • 3. Data: 2003-05-21 07:50:17
    Od: "K. W." <i...@w...pl>

    > Czy mieszkanie masz juz oddane? Masz na niego akt notarialny?
    ------mieszkam w nim już od kilku dni. Aktu nie mam, tylko umowę pomiędzy
    mną a spółdzielnią (właśnie wczoraj założyli mi w sądzie KW na ten lokal

    > Odsetki mozna odliczac w sytuacji jesli od pozwolenia na budowe(a
    wlasciwie
    > od konca roku w ktorym wydano pozwolenie na budowe) do zakonczenia
    > inwestycji nie minelo wiecej niz 3 lata.
    ------tu kwestia wygląda tak: mieszkanie jest z roku 1992; cały czas budowy
    wynosił ok. 2 lata. Kupiłem je w maju, bo od kwietnia br spółdzielnia na
    mocy postanowień sądowych znów stała sięwłaścicielem mieszkania (stad rynek
    pierwotny, chociaż mieszkanie nie nowe)

    > Odsetki mozna chyba dopiero po podpisaniu aktu notarialnego, ale mozesz
    > odliczyc wszystkie odsetki od rat ktore zaplaciles wczesniej.
    ------- kredyt dopiero zaczynam spłacać.

    Chyba troszkę więcej wyjaśniłem. I jak teraz to wygląda?

  • 4. Data: 2003-05-21 08:03:20
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Raczej nie wydaje mi sie zebys w tej sytuacji mogl odpisac odsetki. zbyt
    dawno budowane to mieszkanie.
    Nie liczy sie poza tym okres budowy tylko czas od pozwolenia do zakonczenia
    inwestycji a czesto jest tak ze od pozwolenia na budowe do "wbicia szpadla"
    mija 1-2 latka

  • 5. Data: 2003-05-21 09:20:08
    Od: "JK" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

> [...]
    > mogę odliczać co roku od dochodu (w zeznaniu rocznym). Ile w tym prawdy,

    A ja pozwolę dołączyć się do tematu z pytaniem jak to jest z odliczaniem
    odsetek od dochodu w przypadku kupna mieszkania na rynku wtórnym?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2003-05-21 09:23:29
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A odpowiedz jest prosta.
    Nie mozna odliczac. Ulga jest tylko na rynek pierwotny.