  • 1. Data: 2004-08-01 11:17:56
    Temat: Odcisk palca w delikatesach
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>

    W wybranych sklepach amerykańskiej sieci delikatesów Piggly Wiggly ruszył
    pilotaż płatności przy użyciu technologii Pay By Touch. Dzięki niej zamiast
    karty płatniczej do realizacji transakcji wykorzystywane są odciski palców.

    http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=1029

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.pl

  • 2. Data: 2004-08-01 11:22:59
    Temat: Re: Odcisk palca w delikatesach
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    zamiast
    > karty płatniczej do realizacji transakcji wykorzystywane są odciski

    He,he... zapewne największym powodzeniem ta metoda
    cieszy się wśród tamtejszych kryminalistów.
    Takim to wszystko jedno bo już i tak siedzą w bazie ;-)

    Pix

  • 3. Data: 2004-08-01 13:18:20
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

> [...]
    zamiast
    > karty płatniczej do realizacji transakcji wykorzystywane są odciski

    osobiście wolę żeby mi ukradli kartę kredytową niż palec ;)

  • 4. Data: 2004-08-01 19:35:34
    Od: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>

    W artykule news:w46Pc.71340$i27.45770@news.chello.at,
    niejaki(a): @dams z adresu <a...@S...onet.pl> napisał(a):

    > osobiście wolę żeby mi ukradli kartę kredytową niż palec ;)

    Zamiast portfeli do łask wrócą pasy na naboje. Na takie palce jak
    znalazł ;)

    --
    woy

    'Jak pokazują badania, 50% Polaków nie ma pojęcia,
    że stanowi połowę społeczeństwa' [(c) K. Janicki, Piwnica]

  • 5. Data: 2004-08-01 20:24:09
    Od: MadziaMa <m...@b...pl_niespamuj>

    On Sun, 01 Aug 2004 11:17:56 GMT, "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>
    wrote:

    >W wybranych sklepach amerykańskiej sieci delikatesów Piggly Wiggly ruszył
    >pilotaż płatno?ci przy użyciu technologii Pay By Touch. Dzięki niej zamiast
    >karty płatniczej do realizacji transakcji wykorzystywane s? odciski palców.

    http://www.wprost.pl/ar/?O=13223&C=57

    fragment:
    "...W ośmiu na dziesięć prób przeprowadzonych przez uniwersytecki
    zespół prof. Tsutomu Matsumoto z Jokohamy udało się oszukać czytniki
    linii papilarnych. Do przygotowania fałszywych odcisków palca
    wystarczyło pół godziny! ..."

  • 6. Data: 2004-08-02 07:08:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 01 Aug 2004 22:24:09 +0200, MadziaMa napisał(a):
> [...]

    > zespół prof. Tsutomu Matsumoto z Jokohamy udało się oszukać czytniki
    > linii papilarnych. Do przygotowania fałszywych odcisków palca

    Wiesz, wolałbym inne źródło niż Wprost - to czasopismo już dawno zeszło do
    "poziomu" wiarygodności porównywalnego z Faktem czy SE... :-/

    P.S. KOSZMARNIE masakrujesz pliterki - ustaw sobie czytnik :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 7. Data: 2004-08-02 08:01:34
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Wiesz, wolałbym inne źródło niż Wprost - to czasopismo już dawno
    > zeszło do "poziomu" wiarygodności porównywalnego z Faktem czy SE...
    > :-/

    Computerworld z marca pisał o testach łamania zabezpieczeń biometrycznych w
    marcu 2004 - nie było to trudne wiec jako jedyne zabezpieczenie sie tego nie
    stosuje. Stąd widać dodano jeszcze PIN.
    Niestety archiwum www CW jest płatne
    http://www.computerworld.pl/artykuly/39919.html
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-08-02 09:53:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2004 10:01:34 +0200, blad napisał(a):

    > Computerworld z marca pisał o testach łamania zabezpieczeń biometrycznych w
    > marcu 2004 - nie było to trudne wiec jako jedyne zabezpieczenie sie tego nie
    > stosuje. Stąd widać dodano jeszcze PIN.

    A było tam o zabezpieczeniach opartych na identyfikacji siatkówki? Ponoć
    właśnie ten rodzaj jest najbardziej odporny na jakiekolwiek machlojki -
    włącznie z popularnym w filmach motywem wyrwania ofierze oka...

    Bo jeśli o odciski linii papilarnych chodzi - to przecież wiadomo od dawna
    że jest to dosyć niepewna metoda...

    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2004-08-02 10:01:37
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > Ponoć właśnie ten rodzaj jest najbardziej odporny na jakiekolwiek
    > machlojki - włącznie z popularnym w filmach motywem wyrwania ofierze

    tez udaje sie łamac takie zabezpieczenia (testowali kilka systemów)
    - cos o tym bylo ale nie moge tego numeru znaleźć
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-08-02 13:27:58
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Te systemy nie mają szans - już za kilka lat upowszechni się technologia
    szybkiej analizy DNA, dzięki której wystarczy np. potrzeć palcem o czujnik
    albo chuchnąć na inną kratkę - ryzyko błędu minimalne, możliwości oszustwa -
    również.

    T.