  • 1. Data: 2009-02-18 08:47:43
    Temat: Obrona złotego ....
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    ATAK NA FUNTA A KURS WYMIANY PLN
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=584

    "[...] Historia jest najlepszą nauczycielka życia: uczy nas, że jeszcze
    nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
    Pan Premier Donald Tusk zapowiedział interwencję w celu obrony złotego, jak
    kurs PLN/EUR spadnie do 5 zł. Dokładnie Pan Premier stwierdził, że rząd
    będzie wówczas sprzedawał euro z zaliczki, jaka już wpłynęła do Polski z
    Unii Europejskiej. Premier Wladimir Putin też ostatnio interweniował w celu
    obrony rubla. Z wiadomym skutkiem: 200 mld USD "w plecy". Oczywiście
    sprzedaż EUR z dotacji unijnych, to co innego niż klasyczna interwencja
    banku centralnego, ale ciekawe na ile starczy tych 7 mld EUR do
    podtrzymywania kursu PLN na poziomie poniżej 5 PLN za EUR? Jeśli ktoś
    spekuluje polską walutą, a wiele na to wskazuje, to nie na długo.
    W 1990 roku Wielka Brytania przystąpiła do Europejskiego Mechanizmu
    Walutowego (ERM). Punktem odniesienia dla brytyjskiego funta stała się marka
    niemiecka.
    Brytyjski funt został wyceniony na 2,95 DM. ERM wymagał aby kurs funta wahał
    się w granicach +/- 6%. Oznaczało to, że jeśli funt spadnie do poziomu 2,778
    DM konieczna będzie interwencja Banku Anglii.
    Gospodarka Wielkiej Brytanii była wówczas w innej fazie cyklu niż niemiecka.
    W Niemczech szybciej rosła inflacja więc Niemiecki Bank Centralny podniósł
    stopy procentowe do poziomu 8,75%. Bank Anglii został w ten sposób zmuszony
    do podniesienia również swoich stóp, aby utrzymać kurs GB/DEM na wymaganym
    przez ERM poziomie, choć gospodarka znajdowała się w fazie istotnego
    spowolnienia wzrostu.
    Od połowy 1992 roku fundusz Quantum George Sorosa zaciągał liczne pożyczki w
    funtach brytyjskich, a gdy we wrześniu Soros udzielał licznych - jak
    niektórzy potem twierdzili "sponsorowanych" - wywiadów, że funt jest
    przewartościowany, Quantum zaczął wymieniać funty na inne waluty. Kurs funta
    gwałtownie "powędrował na południe" - jak twierdza w swoim slangu analitycy
    giełdowi.
    Bank Anglii rzucił do obrony funta własne rezerwy walutowe, wyprzedając na
    potęgę niemieckie marki i skupując funty. Rano, 16 września 1992 roku,
    podniósł stopy o 2 punkty procentowe (z 10% do 12%) a po południu
    zapowiedział kolejną podwyżkę nawet do 15%, ale o godzinie 19 wieczorem
    ogłosił kapitulację - funt został zdewaluowany z 2,78 DM do 2,2 DM i wypadł
    z ERM. Soros odkupił tańsze funty, spłacił kredyty zaciągnięte w funtach i
    miał jeszcze te klika miliardów w innych walutach, które mu zostały po ich
    wcześniejszym zakupie za przewartościowane funty. W USD uzbierało mu się
    tego ponad miliard!
    Tak coś czuję, że scenariusz się powtarza. W zeszłym tygodniu całe City
    pozamykało pozycje na polskiej walucie a przez prasę zagraniczną przetoczyły
    się komentarze, że po krachu na Ukrainie to samo czeka Polskę, bo jest "w
    tym samym koszyku". Ciekawe dlaczego Czechy nie są w tym samym koszyku???
    Może mają mniej opcji i mniejsze rezerwy walutowe, nad którymi nie warto się
    "pochylać"? Dziwne te komentarze i dziwne to zachowanie PLN.
    Gdy w 2004 roku kurs wynosił 4,95 PLN/EUR nie odbywały się dramatyczne
    posiedzenia Rady Ministrów. Czy coś się wówczas złego stało? Więc skąd
    przeświadczenie, że jak po 5 latach ten kurs byłby niższy o 10% to stałoby
    się coś strasznego? Może Pan Premier Leszek Miller miał wówczas na głowie
    Rywina i nie miał czasu na zajmowanie się sprawami, na które wpływu żadnego
    mieć nie mógł? Więc może ktoś by się przeszedł do kogoś z żądaniem 17,5 mln
    USD, na przykład za ustawę o unieważnieniu opcji walutowych i będziemy mieć
    z głowy problem interwencji na rynku walutowym? [...]".

    Endriu

  • 2. Data: 2009-02-18 09:01:19
    Temat: Re: Obrona złotego ....
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klasyczna interwencja banku centralnego, ale ciekawe na ile starczy tych 7
    > mld EUR do podtrzymywania kursu PLN na poziomie poniżej 5 PLN za EUR

    Ale o co chodzi? Niech wymieniają jak najwięcej tych euro na wolnym rynku.
    Przecież za przetargi w Polsce nie płaci się wykonawcom w euro a w złotym.
    Niech wymienią wszystkie euro i inwestują/budują w Polsce. Jak Tusk złapie
    maksimum na kursie euro to ma mój głos w przyszłych wyborach prezydenckich.

    Bartłomiej Miara

  • 3. Data: 2009-02-18 09:08:12
    Od: " exist" <e...@g...pl>

    Bartłomiej Miara <b...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > maksimum na kursie euro to ma mój głos w przyszłych wyborach prezydenckich.

    ja tez nie wiem o co tym ludziom chodzi.
    przeciez nikt nie mowil o interwencji walutowej banku centralnego :O
    wczoraj o 15:20 Donek rzekl tylko, ze bedzie wiecej kasy z UE :]

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-02-18 10:02:49
    Od: "///1-2-3\\\\\\" <g...@g...pl>

    > ATAK NA FUNTA A KURS WYMIANY PLN

    OK. Mam zamiar sprzedać trochę waluty w najbliższym czasie.
    Mam sprzedawać teraz czy poczekać jeszcze tydzień, miesiąć, kwartał?
    Co mówią wasze świeczuszki, nos, fundamety - tudzież inne instrumenty?

  • 5. Data: 2009-02-18 10:12:24
    Od: sorden <s...@w...pl>

    ///1-2-3\\\ wrote:

    > Co mówią wasze świeczuszki, nos, fundamety - tudzież inne instrumenty?

    Poczytaj analizy saxobank. Jesli sie sprawdza to Euro moze byc i po 7pln

    --
    in

  • 6. Data: 2009-02-18 10:20:54
    Od: "///1-2-3\\\\\\" <g...@g...pl>

    > Poczytaj analizy saxobank. Jesli sie sprawdza to Euro moze byc i po 7pln

    1) Można prosić linka w takim razie?
    2) Czy ta analiza jest wiarygodna wg ciebie, czy może to napędzanie jeleni
    żeby kupowali waluty teraz (odwrotna sytuacja jak do opcji swego czasu, gdy
    mówiono że euro będzie spadało dalej, gdy było już na śmiesznie niskim
    poziomie)
    3) Kto stoi za Saxobank, i co za ludzie robią tam analizy? Czy poprzednio
    trafiali?

  • 7. Data: 2009-02-18 13:34:39
    Temat: Witaj tania Zlotowko!
    Od: fatso <f...@n...com>

    ///1-2-3\\\ wrote:

    > OK. Mam zamiar sprzedać trochę waluty w najbliższym czasie.
    > Mam sprzedawać teraz czy poczekać jeszcze tydzień, miesiąć, kwartał?
    > Co mówią wasze świeczuszki, nos, fundamety - tudzież inne instrumenty?

    U mnie siedzi czlowiek- zlota raczka. A to mi piec potezny na gaz ustawi
    oszczedzajac tysiac
    funtow a to komputer tak pogoni, zeby chodzil jak nalezy. Wlasnie maluje
    sciany i usuwa plamy,
    pozniej zrobi schody. Za wszystko place po trochu via Moneybookers.
    Zlota raczka sobie ten szmal
    juz transferuje dalej w Polsce. Otoz zauwazylem, ze praca robotnika z
    Polski zaczyna byc dla mnie
    wyraznie tansza! Pojutrze oddaje czlowieka innym wyzyskiwaczom. Niechaj
    i oni sie nassia krwi
    i potu polskiego tanio bo taka gratka nie trafia sie czesto.

    fatso

  • 8. Data: 2009-02-18 15:58:08
    Od: sorden <s...@w...pl>

    ///1-2-3\\\ wrote:

    http://www.pl.saxobank.com/PL/_pdf/Oulook09.pdf

    Byl juz o tym watek, najlepiej sam poczytaj. :)

    --
    in

  • 9. Data: 2009-02-18 15:58:44
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj analizy saxobank. Jesli sie sprawdza to Euro moze byc i po 7pln

    A jak sie nie sprawdzą, to po 3,50

    :)))

  • 10. Data: 2009-02-18 17:49:36
    Temat: Re: Witaj tania Zlotowko!
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > oni sie nassia krwi
    > i potu polskiego tanio bo taka gratka nie trafia sie czesto.

    Jeżeli "złota rączka" jest zadowolony, a i ty Fatso tez - to nic tylko
    przyklasnąć, i tak trzymać ...
    To jest to o co walczymy:

    WOLNY RYNEK

    Endriu