  • 1. Data: 2005-04-14 07:01:29
    Temat: Kredyt mieszkaniowy w BPH a przedluzenie polisy od ognia na nastepny rok
    Od: "slonk0" <s...@w...pl>

    Witam!
    W tamtym roku wzielam kredyt mieszkaniowy w BPH i jednym z wymogow bylo
    ubezpieczenie mieszkania od ognia i innych zdarzen losowych oraz cesja praw
    do tej polisy na rzecz banku. Wlasnie wygaslo mi to ubezpieczenie i
    przedluzylam je na nastepny rok. I teraz pytanie do majacych kredyt w BPH -
    wystarczy jak wysle im ksero tego wznowienia? Probuje sie dodzwonic do tego
    cholernego banku od tygodnia i jak zwykle nikt nie odbiera. Moze ktos
    ostatnio byl w podobnej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Magda-Slonko(Wroclaw)

  • 2. Data: 2005-04-14 07:06:35
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    slonk0 napisał(a):
    [cut]

    Wydaje mi się że nie (zadzwoń na infolinię).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2005-04-14 12:36:46
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    slonk0 napisał(a):
> [...]
    > wystarczy jak wysle im ksero tego wznowienia? Probuje sie dodzwonic do tego
    > cholernego banku od tygodnia i jak zwykle nikt nie odbiera. Moze ktos

    Ja mam za każdym razem 2 kursy do banku z tym ubezpieczeniem. Raz
    zanoszę polisę. Panienka sobie na jej podstawie przygotowuje umowę cesji
    i robi ksero polisy dla siebie. Drugi raz z podpisaną umową cesji do
    banku. Korespondencyjnie pewnie też można ale wolę to mieć z głowy w
    jeden dzień.

    Piotr Hołda

  • 4. Data: 2005-04-14 19:22:43
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

> [...]
    > do tej polisy na rzecz banku. Wlasnie wygaslo mi to ubezpieczenie i
    > przedluzylam je na nastepny rok. I teraz pytanie do majacych kredyt w

    a tak poza pytaniem to od kiedy trzeba ubezpieczyc mieszkanie w takiej
    sytuacji?
    Od dnia przekazania mieszkania przez dewelopera czy od aktu notarialnego?
    Można ubezpieczyć mieszkanie nie bedąc właścicielem?

    JerzyR

  • 5. Data: 2005-04-14 21:03:01
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Użytkownik "slonk0" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tego
    > cholernego banku od tygodnia i jak zwykle nikt nie odbiera. Moze ktos

    A co masz w umowie? obowiązek zawarcia ubezpieczenia z cesją czy obowiązek
    dostarczenia im papieru?

    Akurat ja miałem podobnie w multibanku... tyle że na szczęście umowa
    zobowiązywała mnie do zawarcia ubezpieczenia, ale nie do udowadniania im
    tego.
    Umowę zawieram, po pierwszym roku się pytali o umowę, powiedziałem że
    zawarłem, ale że fatygować do banku i pokazywać mi się nie chce .. od
    tamtego czasu spokój, a w tym roku -= nawet sę nie pytali czy zawarłem :)

    IMHO dokąd sami do Ciebie nie zadzwonią, olej sprawę. To zbyt banalny powód
    (brak papieru) żeby stawiać kredyt w stan wymagalności - najpierw sami do
    Ciebie zadzwonią albo przyśląjakiś papier w którym napiszą czego chcą

  • 6. Data: 2005-04-14 21:04:23
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

> [...]
    > i robi ksero polisy dla siebie. Drugi raz z podpisaną umową cesji do
    > banku. Korespondencyjnie pewnie też można ale wolę to mieć z głowy w

    Boże - co to za bank.... ja gdbym taki zapis znalazł w umowie kredytu,
    poszukałbym innego kredytodawce....

  • 7. Data: 2005-04-15 18:52:59
    Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl>

    Rafal wrote:
    > IMHO dokąd sami do Ciebie nie zadzwonią, olej sprawę. To zbyt banalny
    > powód (brak papieru) żeby stawiać kredyt w stan wymagalności -

    Ale w zyciu sie roznie uklada.... ;-)

    > najpierw sami do Ciebie zadzwonią albo przyślą jakiś papier w którym
    > napiszą czego chcą

    Zamiast dzwonic do banku i pytac sie czy chca kolejna polise zobaczyc (dla
    mnie osobiscie wszelakie informacje udzielane via telefon przez niewiedziec
    kogo sa niewiele warte - to z autopsji :-) ) czy tez olewac sprawe i
    ewentualnie czekac na telefon radzilabym jednak zajrzec raz jeszcze do umowy
    kredytowej, odszukac paragraf traktujacy wlasnie o ubezpieczeniu mieszkania
    oraz o wymaganiach banku zwiazanych z realizacja tego ubezpieczenia. Jesli w
    umowie stoi, ze bank zyczy sobie co roku ogladac oryginal/ksero kolejnej
    polisy nie ma zmiłuj - zaniesc trzeba. I jeszcze najlepiej zazadac
    potwierdzenia odbioru :-) Albo zachowac kwitek z poczty - jesli wysyla sie
    dokument poczta.

    W mojej umowie kredytowej jest wyraznie opisane (w stylu 'jak soltys krowie
    na rowie' ;-) ) jak powinnam wywiazywac sie co roku z obowiazku
    ubezpieczenia mieszkania i kazdy obsuw z mojej strony wymagajacy
    jakiejkolwiek reakcji pracownikow (pisemnej czy telefonicznej) banku 'grozi'
    mi np. dodatkowa oplata. Tak sobie zastrzegli.

    --
    Pozdrawiam,
    Kasia

  • 8. Data: 2005-04-20 15:32:08
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    JerzyR napisał(a):

> [...]
    > Od dnia przekazania mieszkania przez dewelopera czy od aktu notarialnego?
    > Można ubezpieczyć mieszkanie nie bedąc właścicielem?

    Mozna.
    Mozna mieszkanie wynajmowac i je ubezpieczyc
    rajusan