  • 1. Data: 2005-05-18 03:49:54
    Temat: [OT, NTG] NIETYPOWE PYTANIE, ale może tu znajde odpowiedź...
    Od: "dżej-dżej" <n...@n...spam.pl>

    Witam

    Byłem przez pół roku w UK w Glasgow i Londynie, pracowałem u wujka
    jako webmaster. Wujek ma agencje reklamy i promocji (miedzy innymi
    zajmują się projektowaniem witryn WWW.). Kilka miesięcy temu wróciłem
    do kraju i nadal chciałbym pracować dla wujka z UK, tyle, że już z Polski
    (przez Internet - z tym niema żadnego problemu, od strony technicznej)...
    Tyle że chcielibyśmy to robić oficjalnie, zgodnie z prawem (prawem pracy,
    prawem podatkowym, itd.)

    No i mam pytania:
    - Jak rozwiązać ten problem - jak pracować z Polski (przez Internet) dla
    firmy z Wielkiej Brytanii ? (zgodnie z polskim prawem, przepisami)
    - Gdzie założyć konto (ROR) w Posce czy UK ?
    - Jak się rozliczać ? Jak przesyłać pieniądze do Polski ? Jak przesłać
    pieniądze z UK do POlski , jaki bank w Polsce w tym celu wybrać ? Citibank ?
    - Jaki rodzaj umowy o pracę przyjąć ? Jak powinna wyglądać umowa ?
    - Co z podatkami w taki przypadku ?
    - Co z BHP, itp. ?

    Jak to wszystko rozwiązać żeby to było zgodne z polskim prawem
    (pracy, podatkowym, itd.) ?

    Z góry dziękuje za odpowiedź !

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jarosław Jarocki

  • 2. Data: 2005-05-18 05:48:08
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    dżej-dżej wrote:

    > Jak to wszystko rozwiązać żeby to było zgodne z polskim prawem
    > (pracy, podatkowym, itd.) ?

    a po co się przy tym upierasz, żeby było zgodne z polskim prawem?
    może jakaś forma umowy o dzieło? nie pakuj się w działalność gospodarczą
    (700zł miesięcznie na ZUS) ani w etat (45% na ZUS)
    twój wujek ma do wydania jakąś ograniczoną pulę i możesz dostać to ty sam,
    albo podzielić się z ZUSem, USem, nami wszystkimi :)))
    ale za to - musisz to wiedzieć - nie dostaniesz nic. lepiej założyć sobie
    jakiś rachunek i sam zbierać na emeryturę.

    najlepsza dla ciebie byłoby w tej sytuacji praca wg prawa GB (wyższa kwota
    wolna od podatku), wpłata na rachunek tam (np. wspominano tu o citibanku i
    deutsche banku jako przykładach gdzie najtaniej wychodzi transfer
    międzynarodowy)

    trainer

  • 3. Data: 2005-05-18 06:20:45
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "dżej-dżej" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > - Jak rozwiązać ten problem - jak pracować z Polski (przez Internet) dla
    > firmy z Wielkiej Brytanii ? (zgodnie z polskim prawem, przepisami)

    NTG
    pl.soc.prawo.podatki

    > - Gdzie założyć konto (ROR) w Posce czy UK ?

    Tu i tu

    > - Jak się rozliczać ?

    pl.soc.prawo.podatki

    > Jak przesyłać pieniądze do Polski ?

    Generalnie - nie przesylac.
    Jesli juz to rzadko i wieksze kwoty.
    Oplaty sa duze.

    > - Jaki rodzaj umowy o pracę przyjąć ? Jak powinna wyglądać umowa ?
    > - Co z podatkami w taki przypadku ?

    pl.soc.prawo.podatki

    > - Co z BHP, itp. ?

    BHP?
    podkrec jasnosc..

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2005-05-18 06:56:12
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-18 07:48- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    trainer, gdy pisał(a):

    > najlepsza dla ciebie byłoby w tej sytuacji praca wg prawa GB (wyższa kwota
    > wolna od podatku),

    To nie ma znaczenia, albowiem zgodnie z polskim prawem rezydent płaci
    podatki w Polsce wedle polskich przepisów. Ewentualny podatek zapłacony
    w UK może być co najwyżej odliczony od podatku płaconego w Polsce

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 5. Data: 2005-05-18 08:56:07
    Od: "dżej-dżej" <n...@n...spam.pl>

    > a po co się przy tym upierasz, żeby było zgodne z polskim prawem?

    Nie wiem, tu mieszkam i tu wykonuje pracę...

> [...]
    > twój wujek ma do wydania jakąś ograniczoną pulę i możesz dostać to ty sam,
    > albo podzielić się z ZUSem, USem, nami wszystkimi :)))

    Podatek zapłacić trzeba i z tego co ktoś pisał, to (raczej) niestety w
    Polsce !

    > ale za to - musisz to wiedzieć - nie dostaniesz nic. lepiej założyć sobie
    > jakiś rachunek i sam zbierać na emeryturę.

    Lepiej byłoby ! ...Ale czy tak można ?

> [...]
    > wolna od podatku), wpłata na rachunek tam (np. wspominano tu o citibanku i
    > deutsche banku jako przykładach gdzie najtaniej wychodzi transfer

    Tak myślałem, ale czy to jest możliwe (zgodne z prawem ?) ?

    Pozdrawiam
    Jarosław J.

  • 6. Data: 2005-05-18 08:57:30
    Od: "dżej-dżej" <n...@n...spam.pl>

    > To nie ma znaczenia, albowiem zgodnie z polskim prawem rezydent płaci
    > podatki w Polsce wedle polskich przepisów. Ewentualny podatek zapłacony w
    > UK może być co najwyżej odliczony od podatku płaconego w Polsce

    Tego się niestety obawiałem...

    Może założenie DG byłoby dobrym wyjściem ?

    Pozdrawiam
    Jarosław J.

  • 7. Data: 2005-05-18 08:59:18
    Od: "dżej-dżej" <n...@n...spam.pl>

    > BHP?
    > podkrec jasnosc..

    Czytałem że w przypadku _telepracy_ są (jakieś) problemy z BHP - bo tu
    pracę wykonuje się w domu, z dala od firmy... Ale nie wiem o co
    dokładnie chodzi...

    Pozdrawiam
    Jarosław J.

  • 8. Data: 2005-05-18 17:44:30
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    dżej-dżej wrote:

    > Tak myślałem, ale czy to jest możliwe (zgodne z prawem ?) ?

    w zasadzie co jest zgodne z prawem w tej materii, nie jest zgodne ze zdrowym
    rozsądkiem i pilnowania swoich interesów.
    najlepiej jedź do wujka, skręć trochę w bok i załóż działalność i konto na
    wyspie Man albo Jersey.
    a w Polsce nic nie mów tylko szukaj sobie spokojnie pracy na etacie.

    no ale jak pytasz o BHP w telepracy to raczej należysz do ludzi, którzy by
    wpuścili nawet jakiegoś inspektora do domu, żeby sprawdził czy trzymasz
    prosto nadgarstki na klawiszach

    pozdro
    trainer

  • 9. Data: 2005-05-19 23:59:25
    Od: "dżej-dżej" <n...@n...spam.pl>

> [...]
    > - Co z podatkami w taki przypadku ?
    > - Co z BHP, itp. ?
    >
    > Jak to wszystko rozwiązać żeby to było zgodne z polskim prawem

    Witam

    Gdzie znajde odpowiedź na powyższe pytania ?

    Moze mi ktoś polecić jakiegoś radce prawnego ?
    ( Z Warszawy albo on-line )