  • 1. Data: 2011-02-24 16:30:47
    Temat: OFE wg Sobolowskiego
    Od: "root" <r...@v...pl>

    Dzisiaj Sobolewski oświadczył, w radiu tok fm, że w trakcie tzw. konsultacji
    społecznych w spr. OFE doradza naszemy rządowi aby wyznaczyć ustawowe
    wartości aktywów OFE inwestowanych.
    Maksymalną wartość widzi on na poziomie 60% ale radzi żeby określić też
    wartość minimalną akcji którą OFE będą MUSIAŁY inwestować w akcje na
    poziomie 40%.
    Mamy więc zapewnioną wieczną hossę. W razie kolejnego krachu czego OFE będą
    musiały wykupić cały rynek, żeby utrzymać swoją 40 procentową pozycję w
    akcjach.
    Ot takie sobie wesołe pogaduszki, pomiędzy jedną lufą a drugą, ucinają sobie
    neoliberalni wybrańcy narodu.

    Pozdrawiam wszystkich emerytów

    P.S.
    Jak co roku spotykamy się 1 maja przy śmietniku

  • 2. Data: 2011-02-24 16:46:29
    Temat: Re: OFE wg Sobolowskiego
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > w akcjach.
    > Ot takie sobie wesołe pogaduszki, pomiędzy jedną lufą a drugą, ucinają

    kurcze tylko w czym tu jest liberalizm???
    w przymusie?
    zakłamujecie to słowo, to nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek wolnością
    to jest po prostu ręczne sterowanie gospodarką przez polityków więc bliżej
    do socjalizmu, i to znacznie bliżej

    poza tym Sobolewski dba o interes swojej spółki wrzucając taki pasztet

    "Obywatelu, twoimi pieniędzmi będziemy grali na giełdzie czy to ci sie
    podoba, czy nie. Grający i giełda zawsze będą do przodu dzięki prowizjom. Ty
    różnie, ale to dla nas nieistotne"

  • 3. Data: 2011-02-24 17:21:00
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Ot takie sobie wesołe pogaduszki, pomiędzy jedną lufą a drugą, ucinają
    > sobie neoliberalni wybrańcy narodu.

    Do tego momentu wszystko rozumiałem. Co to znaczy w/g Ciebie neoliberalny? Z
    tego co pamiętam Kluza ma to stanowisko od rządu PiS. Dobrze pamiętam? To
    oczywiście nie stanowi o poglądach samego Kluzy. Z tego co ja wiem to
    liberalizm jest synonimem wolności. Jeżeli Kluza mówi, ze chce coś regulować
    to znaczy, że wolność ogranicza czyli liberalny nie jest. Znasz jakąś
    wypowiedź Kluzy gdzie mówi o sobie, że jest liberalny lub ma poglądy
    liberalne? Opowiedz mi co znaczy neoliberalny? Liberalny inaczej? To może Ty
    jesteś neomądry? Dodatkowo Kluza nie był przez nikogo wybierany to nominat
    rządu PiS. Najbardziej socjalistycznego środowiska w sejmie. Ty chyba
    wziąłeś o jedną lufę za dużo

  • 4. Data: 2011-02-24 18:25:55
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 18:21 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > jesteś neomądry? Dodatkowo Kluza nie był przez nikogo wybierany to nominat
    > rządu PiS. Najbardziej socjalistycznego środowiska w sejmie. Ty chyba

    Sorry za błędy w moim poscie ale śpieszę donieść, że jestem abstynentem i
    luf żadnych niepobieram z zasady. Trochę niechlujnie ten post napisałem -
    mea culpa.
    Co do tzw NEOliberalizmu to oczywiście jest to druga odsłona liberalizmu,
    która została tak naprawdę wdrożona w czasie prezydentury Regana i rządów
    Alana Greenspeana. Ronald potrzebował kasy na zbrojenia a Alan postanowił
    ulżyć finansjerze, która te zbrojenia kredytowała. To znaczy nie
    kredytowała z własnych pieniędzy tylko z pieniędzy przyszłych pokoleń
    amerykanów. Rząd emitował obligi, banki (tzn. amerykanie) kupowały dając
    Ronaldowi pieniądze na SDI, obligi miały coraz większą rentowność więc
    Świat je kupował za dolary -> dolar się umacniał, gospodarka (eksport padał
    na ryj). No i.... krach w '87. Dalej żeby nie wpaść w recesję, dodrukował
    dolarów, dolar spadł itd aż do dzisiaj (co to wg Ciebie jest quantitative
    easing jeśli nie drukowanie pieniędzy).
    Niby to liberalizm, bo bankom wolno robić w zasadzie co chcą a w razie
    czego zawsze można wyciągnąć łapki po pieniądze do rządu (tzn. do zwykłych
    ludzi). Czy wg Ciebie taki liberalizm jest zdrowy? Czy Ty jeśli prowadzisz
    jakiś biznes źle, bo jesteś zachłanny i za dużo ryzykujesz masz prawo, w
    razie kłopotów, do otrzymywania bezwrotnych pożyczek od rządu?!
    Dla mnie przedrostek NEO kojarzy się w tym wypadku z wolnością a właściwie
    bezkarnością banków lub po prostu finansjery. To właśnie banki mogą w
    zasadzie wszystko bo są bezpieczne pod ochroną rządu. To chyba przypadek
    tylko, że nasz były premier, współzałożyciel tzw. Kongresu Liberalno
    Demokratycznego, został prezesem PeKło SA(jednego z największych banków w
    tym kraju).
    Teraz spójrz w drugą stronę - na Chiny: w latach 90 ok 33% ludności żyło
    tam na granicy nędzy (2 dolary/dzień) teraz jest ich tylko 9%. Minęło
    zaledwie 10-15 lat jak kraj o poziomie gospodarczym Papui Nowej Gwinei stał
    się drugą potęgą gospodarczą świata. Czy chińczycy są wyznawcami
    liberalizmu? Przy okazji wyciągają z kompletnej nędzy niektóre kraje
    Afryki.
    Pokaż mi przykład gdzie liberalni amerykanie byli, kiedy w Etiopii ludzie
    zdychali z głodu tysiącami. Teraz Etiopia jest uważana za kandydata na
    "tygrysa" Afryki. Pokaż amerykańskie inwestycje w drogi, w infrastrukturę w
    krajach afrykańskich. Zamordystyczne Chiny uczyniły o wiele więcej dobrego
    dla całęgo biednego świata w ciągu 10lat niż amerykanie przez ostatnie 150
    lat. Zamordystyczne Chiny nie zrobiły tego z altruizmu tylko tak niejako
    przy okazji robienia dobrych interesów. Wreszcie, pokaż mi kraj w którym
    zamordystyczne nowe Chiny interweniują zbrojnie zabijając tysiące ludzi,
    żeby wprowadzać swój model demokracji. Wiem, wiem a gdzie wolność, a Tybet
    itd itd.
    To tylko moja opinia, która wynika z przemyśleń z książek i kilku podróży.
    I nie nazywaj mnie przypadkiem komunistą, socjalistą czy innym ideologiem
    bo ideologia mnie tyle obchodzi co zesłoroczny śnieg.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-02-24 18:29:20
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Kolego root: a jaka jest Twoja propozycja w sprawie systemu emerytalnego ?
    Czy podobnie jak kilku radykalnych "reformatorów" z tego forum chcesz
    zlikwidować ZUS i wprowadzić emerytury rodzinne ?

  • 6. Data: 2011-02-24 18:45:26
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 17:46:29 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > podoba, czy nie. Grający i giełda zawsze będą do przodu dzięki prowizjom. Ty

    Masz trochę idealistyczne pojęcie o liberalizmie albo bierzesz to słowo
    zbyt dosłownie. Nie o liberalizm mi chodziło tylko chciałem przekazać Wam
    moje zakłopotanie w jakie wpadłem, gdy usłyszałem te słowa z ust człowieka,
    który powinien coś wiedzieć o inwestowaniu.
    Jego pomysł może się Ci podaobać, bo znam Twoje zdanie o OFE. Wyobraź sobie
    siebie jak każą ci inwestować w akcje i ograniczają cie widełkami od 40 do
    60% masz trzymać w akcjach.
    To tak jakby ci związać nogi i kazać brać udział startować w biegu na 10km.
    Powodzenia ;)

  • 7. Data: 2011-02-24 18:53:06
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > dodrukował dolarów, dolar spadł itd aż do dzisiaj (co to wg Ciebie jest
    > quantitative easing jeśli nie drukowanie pieniędzy).

    Jeżeli rząd ustawił cenę kredytu i drukował pieniądze to nie jest
    liberalizm. Liberalizm byłby wtedy gdyby cenę kredytu ustawiał rynek. Jeżeli
    ja jabłko nazwę żarówką to od samej zmiany nazwy jabłko nie zmieni swoich
    właściwości i po podłączeniu do sieci elektrycznej nie będzie świecić.

    > Niby to liberalizm, bo bankom wolno robić w zasadzie co chcą a w razie
    > czego zawsze można wyciągnąć łapki po pieniądze do rządu (tzn. do zwykłych
    > ludzi). Czy wg Ciebie taki liberalizm jest zdrowy?

    Ingerencja rządu na rynku to nie jest liberalizm tylko interwencjonizm.
    Nazwij rzeczy po imieniu, a zmienią się w oka mgnieniu.

> [...]
    > tylko, że nasz były premier, współzałożyciel tzw. Kongresu Liberalno
    > Demokratycznego, został prezesem PeKło SA(jednego z największych banków w

    Liberalizm jest wtedy gdy rząd nie ingeruje w żadnym wypadku w procesy
    rynkowe. Nie mów na taczkę samochód.

> [...]
    > stał się drugą potęgą gospodarczą świata. Czy chińczycy są wyznawcami
    > liberalizmu? Przy okazji wyciągają z kompletnej nędzy niektóre kraje

    Powtarzam i mówię każdemu kto chce słuchać, że im mniej państwa w gospodarce
    i w życiu ludzi tym dla tych ludzi lepiej. Chiny to przykład tego jak ludzie
    zaczynają się bogacić proporcjonalnie do tego jak państwo wycofuje się z
    gospodarki.

    > Pokaż mi przykład gdzie liberalni amerykanie byli,

    Może na to co się dzieje w gospodarce amerykańskiej można mówić liberalizm
    amerykański, może. Ale z liberalizmem to ma niewiele wspólnego. Może
    liberalizm to słowo wieloznaczne. Podobnie jak słowo zamek. Gdzie zamek to
    może być budowla lub mechanizm do zamykania czy ustawienie w hokeju. Dla
    mnie Liberalizm czyli wolność to możliwość wyboru i negocjacji. Jeżeli nie
    mogę ze swoim kredytodawcą swobodnie negocjować pożyczki czy kredytu to nie
    ma liberalizmu tylko jest system nakazowo rozdzielczy na rynku kredytów.

> [...]
    > I nie nazywaj mnie przypadkiem komunistą, socjalistą czy innym ideologiem
    > bo ideologia mnie tyle obchodzi co zesłoroczny śnieg.

    Nie mam zamiaru Cie nazywać ani wartościować. Liberalizm wymaga tolerancji i
    akceptacji każdej postawy i poglądu. Ja jestem liberałem i szanuję Twój
    punkt widzenia. Moja odpowiedz dotyczyła sprawy technicznej. Byś interwencji
    rządowych w gospodarkę nie nazywał liberalizmem. Robi tak wielu dziennikarzy
    polityków i komentatorów ale głupot nie należy powtarzać. Takie jest moje
    zdanie.

    > Pozdrawiam
    Również pozdrawiam i pozostaje z szacunkiem

  • 8. Data: 2011-02-24 19:05:16
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 18:29:20 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > Kolego root: a jaka jest Twoja propozycja w sprawie systemu emerytalnego ?
    > Czy podobnie jak kilku radykalnych "reformatorów" z tego forum chcesz
    > zlikwidować ZUS i wprowadzić emerytury rodzinne ?

    ZUS - jako emerytura państwowa musi istnieć choćby z powodu aktualnych
    emerytów. Powtarzane opinie o bankructwie ZUS to póki co zwykłe dyrdymały.

    Em. kapitałowa - dobrowolność i dowolność w wyborze strategii (100,60 czy 0
    % w akcje jak kto woli), dziedziczność.

    Problematyczna może tu być dowolność w wyborze strategii, gdyż Państwo
    chącąc niechcąc, ponosić będzie pewną odpowiedzialność za kogoś, kto nie
    osiągnie należytych dochodów z tego filaru. Przy czym problem ten ma
    znaczenie jeśli duża część składki idzie na OFE. W przypadku gdy składka
    wynosi 7% czy jak chce rząd 2,5% - nie ma to znaczenia, gdyż bez względu na
    wszsytko emerytura wypracowana z takich śmiesznych kwot, będzie żadna w
    porównaniu z ZUS więc odpowiedzialność państwa też będzie żadna.

    W przewieństwie do rządu ja nie muszę mieć na to pomysłu. Choć powyższe
    założenia powinny być moim zdaniem zawsze spełnione w przeciwnym razie to
    nie byłoby "liberalne" ;)

  • 9. Data: 2011-02-24 19:32:16
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > sobie
    > siebie jak każą ci inwestować w akcje i ograniczają cie widełkami od 40 do

    Jak może mi się podobać???
    Cały czas piszę, że jestem Za wolnością wyboru w co inwestować pieniądze, że
    jestem PRZECIW temu, aby naszymi pieniędzmi, pod prawnym przymusem, OFE
    grały na giełdzie, gościu proponuje wałaśnie taki przymus, a Ty piszesz że
    znasz moje poglądy i jego pomysł może mi się podbać?

    Przecież cały czas piszę o czymś DOKŁADNIE ODWROTNYM.

    Chyba jaja se robisz.
    To nie jest ani liberalizm, ani nawet neoliberalizm tylko socjalizm czystej
    wody.

    Poza tym Sobolewski dostał swoje stanowisko w czasach jedynie słusznej
    partii.

    > To tak jakby ci związać nogi i kazać brać udział startować w biegu na
    > 10km.
    > Powodzenia ;)

    Niestety kompletnie nie rozumiem Twojej argumentacji co do moich poglądów i
    ich utozsamiania z bezensownym pomysłem p. Sobolewskiego.

    Tak potraficie poprzekręcać i namieszać, że nie potrzeba długiego łańcucha
    żeby wszystko było na odwrót,
    wystarczył tylko jeden post:)

    Niestety to Ty nie wiesz co to jest neoliberalizm.
    Jego podstawę można streścić "państwo won z niezbędnych stref".
    A pomysły pana Sobolewskiego czy PO nie wąchały się z tym pojęciem nawet
    przez ścianę.

  • 10. Data: 2011-02-24 19:34:10
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > czego zawsze można wyciągnąć łapki po pieniądze do rządu (tzn. do zwykłych
    > ludzi). Czy wg Ciebie taki liberalizm jest zdrowy?...

    Jaki to liberalizm znowu?
    Co taka polityka ma wspólnego z tym pojęciem?