  • 1. Data: 2009-02-09 07:20:46
    Temat: OFE pomnaza kapital i wyplaca emeryturke
    Od: "Alkortrade. Robert Krassowski" <s...@a...biz>

    W ubiegłym tygodniu ZUS wypłacił pierwszej emerytce 917,8 zł, z czego z
    otwartego funduszu emerytalnego dostała 23,65 zł

    Warszawianka na swoim koncie w OFE od 1999 r., czyli od początku reformy
    emerytalnej, odłożyła niewiele, bo niespełna 6 tys. zł. Dlatego jej
    świadczenie w części z funduszu jest takie niskie. Resztę dopłaci ZUS.

    W przypadku innych kobiet część emerytury z OFE może być znacznie większa.
    Jednej z kobiet, która w tym roku może przejść na emeryturę, przez dziewięć
    lat udało się uzbierać nawet 70 tys., co oznacza, że z samego OFE dostanie
    ponad 285 zł. Do tego dojdzie jeszcze cześć wypłacana przez ZUS.

    W kolejnych miesiącach takich osób będzie coraz więcej. Na emeryturę zaczną
    przechodzić kobiety urodzone w 1949 r., które skończyły 60 lat. To one jako
    pierwszy rocznik dostały prawo wyboru: zostają tylko w ZUS albo część swojej
    składki emerytalnej przekazują do funduszu emerytalnego.

    Według szacunków resortu pracy w tym roku może to być do 2,5 tys. kobiet, a
    w kolejnych czterech latach - 19,5 tys. Mężczyźni - ze względu na wyższy o
    pięć lat wiek emerytalny - po raz pierwszy świadczenia z OFE dostaną w 2014
    r.

    Kobiet chętnych do wypłaty emerytur z dwóch filarów jest na razie niewiele.
    W styczniu do ZUS zgłosiło się zaledwie 20. Już wiadomo, że cztery z nich
    nie uzbierały w OFE wymaganej prawem sumy 3263 zł (czyli 20-krotności
    dodatku pielęgnacyjnego) i ich oszczędności z OFE wrócą do ZUS, zwiększając
    wysokość emerytury z I filaru.

    Na powrót do ZUS mogą się też zdecydować pozostałe kobiety, które na swoim
    koncie emerytalnym zaoszczędziły więcej niż wymaganą kwotę. Taką możliwość
    dał im rząd. Jeśli się na to zdecydują, ich oszczędności z OFE trafią do
    budżetu państwa, a ZUS potraktuje je tak, jakby nigdy nie należały do OFE.
    Dzięki temu zdaniem rządu mają szansę na wyższe świadczenia.

    - W ten sposób chcieliśmy im zrekompensować skutki panującej od ponad roku
    bessy na giełdzie - tłumaczy Marek Bucior, wiceminister pracy. Przekonuje,
    że rząd nie miał wyboru. - Państwo nie wywiązało się ze swoich zobowiązań,
    nie wprowadziło tzw. bezpiecznych funduszy, i te kobiety nie powinny ponosić
    skutków tych zaniedbań - dodaje.

    W ostatnim roku z powodu kryzysu finansowego oszczędności przyszłych
    emerytów w OFE stopniały średnio o 14 proc. OFE po przeszło dziewięciu
    latach działalności ciągle jednak są na dużym plusie, i to nie giełdowa
    bessa jest winna niskim świadczeniom z funduszy.

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29570,624938
    8,Pierwsza_emerytura_z_OFE___23_65_zl.html

  • 2. Data: 2009-02-09 07:29:11
    Temat: Re: OFE pomnaza kapital i wyplaca emeryturke
    Od: "Dieter" <d...@N...gazeta.pl>

    9 lat temu pisalem na tym forum, ze OFE to bedzie walek stulecia w Polsce.
    Szkoda tylko, ze ta banda nieudacznikow z OFE dostaje w kazdym roku 100.000
    armie przymusowych nowych klientow. Biznes nie do zarzniecia.

    D.

  • 3. Data: 2009-02-09 07:38:56
    Od: "Alkortrade. Robert Krassowski" <s...@a...biz>

> [...]
    > 100.000
    > armie przymusowych nowych klientow. Biznes nie do zarzniecia.

    Reforma jak reforma, cos z tym trzeba bylo zrobil. Szkoda, ze wplaty sa
    PRZYMUSOWE. Wlasciwie zle sie wyrazilem - nie szkoda, tylko jest to skandal.
    Czlowiek powinien miec wybor, gdzie trafia JEGO pieniadze. Moze chcialby
    pojechac na urlop kiedy jest jeszcze mlody i ma na to sile? A moze chcialby
    odlozyc na lokacie walutowej? Obecne rozwiazania zadnego wyboru nie daja. I
    zadne autorytety nie krzycza i nie pisza zbiorowych listow...

    Pzdr
    RK

  • 4. Data: 2009-02-09 08:02:24
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    Alkortrade. Robert Krassowski <s...@a...biz> napisał(a):

> [...]
    > latach działalności ciągle jednak są na dużym plusie, i to nie giełdowa
    > bessa jest winna niskim świadczeniom z funduszy.

    3 lata to czas kiedy zaczna sie pierwsze bankructwa funduszy emerytalnych,
    wtedy dopiero bedzie kryzys

  • 5. Data: 2009-02-09 08:06:45
    Od: k...@o...pl

    On 9 Lut, 08:38, "Alkortrade. Robert Krassowski" <s...@a...biz>
    wrote:
    > Obecne rozwiazania zadnego wyboru nie daja. I
    > zadne autorytety nie krzycza i nie pisza zbiorowych listow...
    Ba, żadna partia nie składa idących w tym kierunku propozycji.
    (No jest jedna, ale ....) Dodatkowo oni chcą zmian także w składkach
    zdrowotnych,
    a ja uważam, że Państwo nie musi się interesować żeby dyrektor banku
    miał większą emeryturę niż sprzątaczka w tym banku, to jestem za
    "socjalistycznym" rozwiązaniem
    w składkach zdrowotnych. Znaczy niech zdrowi płacą za leczenie
    chorych. (a Ci co mają więcej kasy za tych co mają jej mniej). Choroba
    nie wybiera i czasem nie ma szans przygotować się wcześniej do jej
    leczenia.

    Co do rent i emerytur to jeśli w ogóle coś to stała kwota wypłacana
    każdemu po ukończeniu pewnego wieku(lub orzeczeniu o niezdolności do
    wykonywania pracy) stałej _niewielkiej_ kwoty, ale bez gwarancji, że
    takie pieniądze będą zawsze. Taki bonus dla seniorów prosto z budżetu
    (utrzymywany z wpływów z podatków o ile Państwo byłoby na niego w
    ogóle stać)
    i niepodlegający już żadnemu dalszemu opodatkowaniu.

    Niestety z tego całego systemu trudno się wycofać jak już się go
    wprowadziło.

  • 6. Data: 2009-02-09 08:44:29
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    > 3 lata to czas kiedy zaczna sie pierwsze bankructwa funduszy emerytalnych,
    > wtedy dopiero bedzie kryzys

    Na jakiej podstawie piszesz ze niektore OFE walna juz za 3 lata? Wg mnie jest
    to biznes nie do zarżnięcia - tak jak pisal Dieter.

    Inna sprawa, to to, ze systemy argentynskie w Polsce sa nielegalne. A czym jest
    ZUS? podobnie OFE.
    Ale jest też druga strona medalu. Załozę się, że gdyby nie przymus
    oszczędzania, to 80% przebalowała by te pieniążki. Okazja by się znalazła:
    lepszy samochód, dom, wakacje, edukacja, nierzadko alkohol. A pozniej pretensje
    do Państwa że no jak to, żadnej emerytury?

    Flyte.

  • 7. Data: 2009-02-09 08:56:34
    Od: x <l...@p...fm>

    Flyte napisał(a):
> [...]

    > lepszy samochód, dom, wakacje, edukacja, nierzadko alkohol. A pozniej pretensje
    > do Państwa że no jak to, żadnej emerytury?

    o nastepny socjalista co chce na sile uszczesliwiac

  • 8. Data: 2009-02-09 08:57:07
    Od: "arek_w" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flyte" <f...@o...pl> napisał
    Załozę się, że gdyby nie przymus
    > oszczędzania, to 80% przebalowała by te pieniążki.
    > Flyte.

    A tak ktoś je przebaluje za nas :).
    Pozdrawiam
    Arek

  • 9. Data: 2009-02-09 08:57:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Flyte" <f...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > pretensje
    > do Państwa że no jak to, żadnej emerytury?

    hmm wystarczy specjalne konto z brakiem możliwosci wypłat do wieku
    emerytalnego, które moze prowadzić biuro maklerskie, bank lub inna
    instytucja pod polskim nadzorem, na które bedzie wpływac składka.
    Obywatel wybiera gdzie i jak ma byc prowadzone ( agresywanie / zachowawczo)
    na podstawie umowy lub bezpośrednio przez siebie ( np w buirze maklerskim).
    Jako że instytucji bedzie wiecej niz OFE prowizje nie będą siegać 4-7% za
    wpłaty a już nie wspomnę że w przypadku zamodzielnego zarządzania nie bedzie
    prowizji za "zarządzanie". Wypłata .. odbywać sie bedzie po osiągnieciu
    wieku emerytalnego na podstawie średniego wieku emeryta ( dożycia ) (
    wariant maksiumum - czyli nie szybciej ). Kwota pozostała po śmierci wchodzi
    w mase spadkową.

    george

  • 10. Data: 2009-02-09 09:15:50
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    > o nastepny socjalista co chce na  sile uszczesliwiac

    Wcale nie chce na sile uszczesliwiac. Co wiecej, jakos nie licze na emeryture
    od panstwa, ani tym bardziej od OFE. Po prostu sam odkladam i inwestuje wolne
    srodki.

    A co do innej organizacji tego systemu to Koledzy maja racje: wystarczy zwykle
    konto z blokada wyplat do jakiegos tam wieku, a pozniej stopniowe wyplacanie.
    Nie musi byc to szumnie nazwane OFE.

    F.