  • 1. Data: 2002-04-11 18:25:30
    Temat: Nowy bank
    Od: "minik" <m...@m...net>

    "Ruszył Mitteleuropaeische Handelsbank Polska

    isk (11-04-02 18:22)

    W Polsce rozpoczął działalność kolejny bank z kapitałem niemieckim. Jego
    właścicielem jest bank zakładany swego czasu we Frankfurcie przez polskie
    instytucje finansowe.

    Wczoraj oficjalnie zainaugurował działalność operacyjną kolejny zagraniczny
    bank w Polsce - Mitteleuropaeische Handelsbank Polska (MHB). Jedynym
    właścicielem polskiego MHB jest Mitteleuropaeische Handelsbank. Powstał on
    we Frankfurcie w 1973 r. i od początku zajmuje się przede wszystkim obsługą
    finansową polsko-niemieckiej wymiany handlowej. Spółkę założyły niemiecki
    Hessische Lendesbank i warszawski Bank Handlowy. Później w akcjonariacie
    frankfurckiego banku pojawiły się kolejne polskie instytucje: Bank Pekao SA
    oraz Warta.

    Jeszcze cztery lata temu polskie spółki kontrolowały 75 proc. kapitału
    akcyjnego tego banku. Resztę miał niemiecki Norddeutsche Landesbank
    (NordLB). Wkrótce potem polscy akcjonariusze zaczęli się wykruszać, a akcje
    banku odkupywał NordLB. Pierwsza akcje sprzedała Warta, w czerwcu 2000 r.
    zaczął pozbywać się ich Pekao, gdy jego strategicznym inwestorem został
    włoski bank UniCredito. Ponad połowę posiadanych akcji sprzedał też Bank
    Handlowy, który obecnie ma 20 proc. frankfurckiego MHB. Reszta znalazła się
    w rękach Niemców z NordLB. Handlowy także konsekwentnie pozbywa się akcji w
    zagranicznych przedsięwzięciach odkąd jego głównym akcjonariuszem jest
    amerykański Citibank. Nieoficjalnie wiadomo, że Handlowy chce sprzedać także
    pozostałe udziały w MHB - szuka jedynie krajowego nabywcy, tak by zachować
    polsko-niemiecki charakter banku.

    Według prezesa MHB Polska Edmunda Zawadzkiego nowy bank będzie się
    specjalizował w obsłudze niemieckich firm w Polsce oraz handlujących z
    Niemcami polskich eksporterów i importerów. Bank nie planuje natomiast
    obsługi klientów detalicznych.

    W tym miesiącu w naszym kraju rozpocznie działalność jeszcze jeden bank, tym
    razem z kapitałem japońskim. Bank of Tokio-Mitsubishi Polska jest spółką
    córką drugiego co do wielkości aktywów banku na Wyspach Japońskich."

    Za Wywiorcza

  • 2. Data: 2002-04-11 21:08:52
    Temat: Re: Nowy bank
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości
    > "Ruszył Mitteleuropaeische Handelsbank Polska

    Potrafi ktos to wymowic? Juz widze jak zlecam tam przelew i prosze pania z
    mLinii o powtorzenie :-)))

  • 3. Data: 2002-04-11 22:38:23
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości
    > Potrafi ktos to wymowic?

    Tak.

    > Juz widze jak zlecam tam przelew i prosze pania z
    > mLinii o powtorzenie :-)))

    Przecież numer wystarczy?

    --
    Konrad J. Brywczyński No use to complain
    k...@b...tk If you're caught out in the rain

  • 4. Data: 2002-04-12 07:11:41
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

    > Przecież numer wystarczy?

    Tak samo jak teoretycznie wystarczy sam numer bez danych typu imie, nazwisko
    itp. A ja wole podawac - moze sie przydac na wypadek reklamacji.

    Po kwiatkach z PKO BP w stylu ul. Pilsudzkiego czy Pilsuckiego wole jednak
    sprawdzac wszystko dwa razy.

    pzdr

  • 5. Data: 2002-04-12 07:24:58
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    > "Ruszył Mitteleuropaeische Handelsbank Polska

    Szlag by ...

    Czy te niemieckie banki nie moglyby przyjmowac zjadliwszych nazw po wejsciu
    na inny rynek? Jednym z powodow, dla ktorego nie mam konta w Inteligo jest
    wlasnie nazwa banku - podajac komus nazwe banku mozna narazic sie na
    niestrawnosci, bol zebow, i wytrzeszcz oczu ze strony drugiej osoby, ktora
    dziwi sie, ze na Marsie sa tez jakies banki... A w tym przypadku jest
    jeszcze gorzej. Dla zainteresowanych bankow chcacych wejsc na polski rynek
    oswiadczam, ze nazwa:

    Aksfhjdjghsjkdfsgejrgh jfghsdfgskdgdfjgh ghreuighasdk0we ddfgurghrBank
    Polska

    rowniez mi sie nie podoba.

  • 6. Data: 2002-04-12 07:38:28
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości
    >
    > Potrafi ktos to wymowic? Juz widze jak zlecam tam przelew i prosze pania z

    Tak: Środkowoeuropejski Bank Handlowy :-).

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 7. Data: 2002-04-12 08:01:32
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak: Środkowoeuropejski Bank Handlowy :-).

    Czyli w skrocie Handlobank... I tak oto przelew dotarl do Citi :-)))