  • 1. Data: 2003-01-15 19:48:42
    Temat: Nordea i fuzja z LG
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Tak sie zastanawiam na jakim obecnie etapie sa prace nad
    polaczeniem obydwu bankow?

    Najbardziej interesuja mnie takie kwestie:
    - czy jako obecny klient LG bede mogl wybierac pieniadze
    za darmo z bankomatow grupy Nordei w Skandynawii?
    - czy od 21 stycznia bankomaty BZWBK bezplatne dla
    Nordei sa takze bezprowizyjne dla LG ?
    - co stanie sie z LGNet?

    Na stronach Nordei jest info o fuzji ale informacje sa
    bardzo enigmatyczne:

    http://www.nordeabank.pl/pl/article/5076.html

    "11 grudzień 2002 Szwedzka Nordea nabyła w publicznym wezwaniu
    99,5% akcji LG Petro. Nordea Sweden zamierza połączyć Nordea
    Bank Polska z LG Petro Bankiem. Nowa grupa będzie posiadała 50
    oddziałów oraz 17 placówek zajmujących się udzielaniem kredytów
    hipotecznych. "

    Co ciekawe pisza 50 a nie 51 ale kiedys ktos na grupie pisal,
    ze w jakmis miescie LG i Nordea maja siedzimy w tym samym
    budynku :-) Tak czy owak nie ma nic o terminach.

    I dalej ze strony z aktualnosciami o fuzji:
    http://www.nordeabank.pl/pl/article/5059.html

    Ile Nordea posiada własnych bankomatów, a ile będzie ich miała po
    połączeniu?

    "Nordea posiada 8 bankomatów własnych, a LG Petro Bank - 18.
    W bankomatach obu banków nie pobiera się prowizji od wypłaty gotówki"

    Czyli co - juz dziala? W Polsce bankomaty LG nie obsluguja kart Visy
    wiec nie ma jak sprawdzic... ale jak to jest w Skandynawii?
    A moze tam ichnie bankomaty sa z kolei Visa only i nie beda
    przyjmowac Maestro? Dalej co z BZWBK? Stawiam, ze na 100% walna
    prowizje tylko zy w ramach reklamacji bedzie mozna dostac zwrot?

    i na koniec a propos rachunkow w LG:

    Co stanie się z umowami zawartymi w LG Petro Banku?

    "Umowy kredytowe i depozytowe zawarte przez klientów zachowują ważność."

    Pisza o kredytach i depozytach ale czy umowa o prowadzenie ROR jest
    umowa depozytowa? Nie sadze. Dlatego pewnie bedzie takie wyrazanie
    zgody jak w w Inteligo ale czy nie bedzie rownoznaczne ze zmiana
    rachunku (w tym LG Net) na konto Nordea?

    LG przygotowuje sie teraz do zmiany numeracji na IBAN - ciekaw jestem
    czy beda to juz numery Nordei.

    Moze ktos wie cos wiecej? Albo gdzies w necie sa bardziej szczegolowe
    informacje?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2003-01-15 20:09:19
    Temat: Re: Nordea i fuzja z LG
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Tak sie zastanawiam na jakim obecnie etapie sa prace nad
    > polaczeniem obydwu bankow?

    Nie przylozyles sie do szukania informacji ;).

    Maciej

    15.01.2003 17:00 /Emitent/

    W dniu 14 stycznia 2003 r. do Sądu Rejonowego w Gdańsku z siedzibą w Gdyni,
    został złożony plan połączenia Nordea Bank Polska S.A. z LG Petro Bank S.A.

    Temat: Planowane połączenie Nordea BP S.A. z LG Petro Bank S.A.

    Zarząd LG Petro Bank S.A. z siedzibą w Łodzi informuje:

    W dniu 14 stycznia 2003 r. do Sądu Rejonowego w Gdańsku z siedzibą w Gdyni,
    XVI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, został złożony plan
    połączenia Nordea Bank Polska S.A. z LG Petro Bank S.A. z dnia 13.01.2003
    r., sporządzony na podstawie art. 498 i art. 499 Kodeksu Spółek Handlowych.

    Połączenie nastąpi w drodze przejęcia przez Nordea BP S.A. spółki LG Petro
    Bank S.A. w trybie określonym w art. 492 § 1 pkt. 1 Kodeksu Spółek
    Handlowych, tj. poprzez przeniesienie całego majątku LG Petro Bank S.A. na
    Nordea BP S.A. w zamian za akcje, które Nordea BP S.A. wyda akcjonariuszom
    LG Petro Bank S.A. W wyniku połączenia przestanie istnieć LG Petro Bank
    S.A., którego majątek zostanie przeniesiony na Nordea BP S.A. Podstawą
    połączenia są bilanse Nordea BP S.A. i LG Petro Bank S.A. na dzień 10
    grudnia 2002 roku. Przeniesienie majątku LG Petro Bank S.A. nastąpi w dniu
    wpisania połączenia do rejestru Nordea BP S.A.

    Zarządy Banków podjęły uchwały, iż akcje Nordea BP S.A. zostaną wydane
    akcjonariuszom LG Petro Bank S.A. w proporcji do posiadanych przez nich
    akcji LG Petro Bank S.A., przy zastosowaniu następującego stosunku wymiany
    akcji (dalej Parytet Wymiany): w zamian za każdą 1 (jedną) akcję LG Petro
    Bank S.A. - 0,75 (siedemdziesiąt pięć setnych) akcji Nordea BP S.A. według
    stanu posiadania akcji LG Petro Bank S.A. w dniu, który zgodnie z
    regulacjami Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A. stanowić będzie
    dzień referencyjny (dalej Dzień Referencyjny). Jeżeli po zastosowaniu
    powyższego Parytetu Wymiany w stosunku do wszystkich akcji LG Petro Bank
    S.A. posiadanych przez danego akcjonariusza LG Petro Bank S.A., takiemu
    akcjonariuszowi przysługiwałoby prawo do otrzymania niecałkowitej liczby
    akcji Nordea BP S.A., wówczas liczba wydawanych mu akcji Nordea BP S.A.
    zostanie zaokrąglona wzwyż do pierwszej liczby całkowitej. Zarządy Nordea BP
    S.A. oraz LG Petro Bank S.A. zwrócą się do walnych zgromadzeń obu łączących
    się banków celem uzyskania upoważnienia do wskazania Krajowemu Depozytowi
    Papierów Wartościowych S.A. dnia, który stanowić będzie Dzień Referencyjny
    zgodnie z obowiązującymi regulacjami Krajowego Depozytu Papierów
    Wartościowych S.A.

    Fuzja Nordea Bank Polska S.A. z LG Petro Bank S.A. jest następstwem
    przejęcia przez Nordea Bank Sweden AB (publ) większościowego pakietu akcji
    LG Petro Bank S.A. od koreańskiej grupy kapitałowej LG, oraz nabycia
    pozostałych akcji w wyniku ogłoszonego publicznego wezwania.

    Na obecnym etapie realizowana jest strategia rozwoju zakładająca, iż w ciągu
    5 lat Nordea BP S.A. znajdzie się w gronie czołowych banków detalicznych w
    Polsce. Fuzja obu Banków będzie korzystna dla obecnych i przyszłych
    klientów. Dzięki połączonej sieci placówek nowy bank będzie mógł obsługiwać
    klientów na terenie całego kraju.

    Ę Charakterystyka łączących się Spółek

    LG Petro Bank S.A. - spółka przejmowana LG Petro Bank S.A. z siedzibą w
    Łodzi przy ul. Rzgowskiej 34/36 wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego
    prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział
    Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000034465 o kapitale zakładowym
    w wysokości 111.282.495 złotych. Większościowym akcjonariuszem LG Petro Bank
    S.A. jest Nordea Bank Sweden AB (publ) z siedzibą w Sztokholmie, która na
    dzień uzgodnienia Planu Połączenia posiada 22.173.652 akcje LG Petro Bank
    S.A., co stanowi 99,63% udziału w kapitale zakładowym oraz w głosach na
    Walnym Zgromadzeniu LG Petro Bank S.A.

    Przedmiot działalności Banku określają § 4, § 5 i § 6 Statutu Banku:

    § 4 Celem Banku jest gromadzenie środków pieniężnych, udzielanie kredytów i
    pożyczek pieniężnych, prowadzenie rozliczeń osób prawnych i fizycznych oraz
    administrowanie funduszami na zlecenie, w szczególności finansowe wspieranie
    inicjatyw zmierzających do utworzenia nowych struktur i rozwoju już
    istniejących podmiotów gospodarczych we wszystkich sektorach własności w
    handlu, przemyśle, budownictwie i transporcie. § 5 Bank wykonuje następujące
    czynności bankowe: 1/ przyjmowanie wkładów pieniężnych płatnych na żądanie
    lub z nadejściem oznaczonego terminu oraz prowadzenie rachunków tych
    wkładów, 2/ prowadzenie innych rachunków bankowych, 3/ udzielanie kredytów i
    pożyczek pieniężnych, 4/ udzielanie poręczeń i gwarancji bankowych, 5/
    emitowanie bankowych papierów wartościowych, 6/ przeprowadzanie bankowych
    rozliczeń pieniężnych, 7/ operacje czekowe i wekslowe, oraz operacje,
    których przedmiotem są warranty, 8/ wydawanie kart płatniczych oraz
    wykonywanie operacji przy ich użyciu, 9/ dokonywanie terminowych operacji
    finansowych, 10/ nabywanie i zbywanie wierzytelności pieniężnych, 11/
    przechowywanie przedmiotów i papierów wartościowych oraz udostępnianie
    skrytek sejfowych, 12/ wykonywanie czynności obrotu dewizowego i związanych
    z nimi rozliczeń - w granicach upoważnienia wydanego przez Prezesa
    Narodowego Banku Polskiego, 13/ wykonywanie czynności zlecanych, związanych
    z emisją papierów wartościowych, 14/ wykonywanie na zlecenie innych banków
    krajowych i zagranicznych określonych czynności bankowych należących do
    zakresu działania banków zlecających, § 6 Poza czynnościami, o których mowa
    w § 5 Bank może: 1/ obejmować lub nabywać akcje i prawa z akcji, udziały
    innej osoby prawnej lub jednostki uczestnictwa w funduszach powierniczych
    przy zachowaniu warunków wynikających z odrębnych przepisów, 2/ zaciągać
    zobowiązania związane z emisją papierów wartościowych, 3/ dokonywać obrotu
    papierami wartościowymi, 4/ dokonywać na warunkach uzgodnionych z
    dłużnikiem, zamiany wierzytelności na składniki majątku dłużnika, z tym że
    Bank jest obowiązany do ich sprzedaży w okresie nie dłuższym niż 3 lata od
    daty nabycia, 5/ nabywać i zbywać nieruchomości oraz wierzytelności
    zabezpieczone hipoteką, z tym ,że środki finansowe wydatkowane na tak
    określone cele nie mogą przekroczyć limitu określonego w Prawie bankowym 6/
    świadczyć usługi konsultacyjno - doradcze w sprawach finansowych,

    7/ tworzyć spółki prawa handlowego oraz spółdzielnie, 8/ prowadzić
    działalność maklerską w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych
    przepisach, 9/ prowadzić działalność lokacyjno - depozytową na rynku
    międzybankowym, 10/ prowadzić działalność leasingową, 11/ prowadzić
    działalność pośrednictwa ubezpieczeniowego.

    Nordea BP S.A. - spółka przejmująca Nordea BP S.A. z siedzibą w Gdyni przy
    ulicy Kieleckiej 2 wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
    Sąd Rejonowy w Gdańsku XVI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
    pod numerem KRS 0000021828 o kapitale zakładowym w wysokości 84.626.665
    złotych. Większościowym akcjonariuszem Nordea BP S.A. jest Nordea Bank
    Sweden AB (publ) z siedzibą w Sztokholmie, która na dzień uzgodnienia Planu
    Połączenia posiada 16.433.252 akcji Nordea BP S.A., co stanowi 97,09%
    udziału w kapitale zakładowym oraz 97,01% udziału w głosach na Walnym
    Zgromadzeniu Nordea BP S.A.

    Przedmiot działalności Banku określa §5 i §6 Statutu Banku: § 5 1. Bank
    prowadzi uniwersalną obsługę bankową wszelkich podmiotów, zarówno
    prowadzących jak i nie prowadzących działalności gospodarczej oraz osób
    fizycznych. 2. Przedmiotem działalności Spółki zgodnie z Polską Klasyfikacją
    Działalności jest: - Pozostała działalność bankowa (65.12.A). § 6 1. Bank
    wykonuje następujące czynności bankowe: 1) Przyjmowanie wkładów pieniężnych
    płatnych na żądanie lub z nadejściem oznaczonego terminu. 2) Prowadzenie
    rachunków bankowych. 3) Udzielanie kredytów i pożyczek. 4) Udzielanie
    gwarancji bankowych i poręczeń. 5) Emitowanie bankowych papierów
    wartościowych. 6) Przeprowadzanie bankowych rozliczeń pieniężnych. 7) Czynno
    ści obrotu dewizowego. 8) Wykonywanie na zlecenie innych banków określonych
    czynności bankowych należących do zakresu działania tych banków w granicach
    statutowych uprawnień Banku. 9) Dokonywanie operacji czekowych i wekslowych.
    10) Wydawanie kart płatniczych i wykonywanie operacji przy ich użyciu. 11)
    Dokonywanie terminowych operacji finansowych. 12) Nabywanie i zbywanie
    wierzytelności pieniężnych. 13) Przechowywanie przedmiotów i papierów
    wartościowych oraz udostępnianie skrytek sejfowych. 14) Wykonywanie
    czynności zleconych związanych z emisją papierów wartościowych. 2. Do innych
    czynności objętych zakresem działalności Banku należą również: 1) Współpraca
    z bankami krajowymi i zagranicznymi jak również innymi instytucjami
    finansowymi w przedmiocie działalności Banku. 2) Obsługa bankowa
    przedsięwzięć o charakterze komunalnym. 3) Nabywanie i zbywanie
    nieruchomości oraz wierzytelności zabezpieczonych hipoteką. 4) Zaciąganie
    zobowiązań związanych z emisją papierów wartościowych.

    5) Dokonywanie obrotu papierami wartościowymi. 6) Dokonywanie na warunkach
    uzgodnionych z dłużnikiem zamiany wierzytelności na składniki majątku
    dłużnika. 7) Świadczenie usług konsultacyjno-doradczych w sprawach
    finansowych. 8) Jeżeli przepis szczególny nakłada obowiązek uzyskania
    wymaganych zezwoleń wykonywanie czynności wskazanych w ust. 1 i 2 może mieć
    miejsce dopiero po ich uzyskaniu.

    15.01.2003 17:04 /PAP/

    Nordea i LG Petro zadecydowały, że parytet wymiany akcji wyniesie w zamian
    za jedną akcję LG Petro - 0,75 akcji Nordea - podały banki w komunikacie.

    Na początku października Nordea Bank Sweden AB wezwała do sprzedaży
    22.256.499 akcji LG Petro Bank stanowiących 100 proc. głosów na WZA, po
    21,00 zł za akcję.

  • 3. Data: 2003-01-15 20:19:14
    Od: "Glenn" <g...@o...pl>

    Wilczek wrote:
    > Co ciekawe pisza 50 a nie 51 ale kiedys ktos na grupie pisal,
    > ze w jakmis miescie LG i Nordea maja siedzimy w tym samym
    > budynku :-)

    We Wrocławiu.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2003-01-15 20:22:52
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Nie przylozyles sie do szukania informacji ;).
    >
    > Maciej
    >
    > 15.01.2003 17:00 /Emitent/

    Dziekuje za info :-)
    Na Expanderze i Bankierze nie bylo ;P

    Poza tym to procz magii liczb i paragrafow nie ma tu informacji,
    ktore bylby odpowiedzia na najbardziej niteresujace mnie kwestie :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2003-01-16 17:32:01
    Od: m...@p...onet.pl

    > We Wrocławiu.
    >
    > Pozdrowienia,
    > Glenn

    Rog Szewskiej i Kazimierz Wlk.

    Od Szewskiej wchodzimy do Nordei, a od Kazika do LG.

    Ostatnio jak bylem w LG (tak gdzies w grudniu przed swietami) to byly straszne
    kolejki. Trzeba bylo czekac godzine, a nigdy mi sie to tam nie zdarzylo.