  • 31. Data: 2002-06-22 14:44:23
    Temat: Re: Nikt nie jest zainteresowany KK MC z BPH?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Oficjalnie tak. Oczywiście zawsze mogą powiedziec, że mam za małe dochody.

    Oczywiscie ze nie. O popelnieniu przestepstwa nalezy poinformowac
    prokurature, jesli jest ono przynajmniej prawdopodobne. Oni chca pewnosci,
    ze dokument jest zgodny z rzeczywistoscia, nie wystarcza im pewnie, ze
    prawdopodobnie jest.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 32. Data: 2002-06-22 17:51:37
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 22 Jun 2002 09:21:43 +0200, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >A co ja napisałem ?

    Co innego :)

    > Podadzą jakiś bzdurny powód nie mający nic wspólnego z
    >rzeczywistością i tyle.

    Odmowa z powodu niedostarczenia wymaganych dokumentow to nie bzdurny
    powod. A jak beda chcieli to moga tez powiedzec po prostu nie bo nie i
    zadnych powodow nie wymyslac.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 33. Data: 2002-06-22 17:51:45
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 22 Jun 2002 08:59:17 +0200, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >A moim prawem jest twierdzić, że bank który nie chce wydać kk z limitem
    >~8KPLN
    >człowiekowi posiadającemu mieszkanie warte kilkanaście razy więcej (nie
    >obciążone!)
    >zachowuje się kretyńsko. :-P

    Masz takie prawo :-)

    >ATSD czy ktoś robił statystyki które kredyty są bardziej niebezpieczne ?
    >Te dla malutkich (linie i karty kredytowe) czy te dla dużych (np. stocznia
    >Szczecińska
    >i inne)
    >Ile z nich nie zostało spłaconych, etc.

    IMO nie ma sensu mowic - wydawajcie latwiej karty bo gdzie indziej
    ryzyko moze jest jeszcze wieksze.

    >??? Pieczątka ? W jaki sposób? Podpis ? Czyj ?

    Podpis identyfikuje osobe, ktora ja zlozyla. Jesli historia okaze sie
    falszywa i sa podejrzani to analiza grafologiczna daje szanse
    zidentyfikowac falszerza.

    >Wiesz mi się to kojarzy z moralnością Kalego. Sami klientom wydajemy
    >wyciągi z
    >klauzulą "Dokument elektroniczny nie wymaga podpisu i stempla"
    >a z innych banków _musi_ być z pieczątką.

    Kazdy znany mi bank (przynajniej z tych posiadajacych placowki) bez
    problemu wydaje klientowi historie z pieczatka i podpisem (za
    odpowiednia oplata oczywiscie)

    >Bo?

    Z tego sie wycofuje bo w zasadzie podpada to pod ten sam paragraf
    (rano jeszcze tego nie wiedzialem :-)).

    >Czyli stare w kredytach trzyma się mocno. Na szczęście już powoli (ale
    >powoli :-( )
    >widać zmiany.

    Niestety procedry dotyczace klientoiw indywidualnych (poza private
    bamnkingiem) sa na razie slabo zidywidualizowane i klienci nietypowi
    (znaczy nie mieszczacy sie w kategoriach przewidzianych przez bank)
    maja problemy. Ale mysle, ze coraz silniejsza konkurencja niedlugo
    wymusi zidywidalizowanie podejscia takze do kleintow bez 100000zl na
    dzien dobry. Przynajmniej mam taka nadzieje.

  • 34. Data: 2002-06-23 08:57:35
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2002 19:51:45 +0200,
    osoba podpisana: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
    napisała:

    > Masz takie prawo :-)

    > IMO nie ma sensu mowic - wydawajcie latwiej karty bo gdzie indziej
    > ryzyko moze jest jeszcze wieksze.

    Chodzi mi raczej o potwierdzenie/zaprzeczeie tezy:
    Przy ocenie kredytowej klienta indywiduklnego takiej zdolności się nie
    sprawdza a jedynie sztywno trzyma regułek(szuka "dupokrytki" w postaci
    pieczątek)

    > Podpis identyfikuje osobe, ktora ja zlozyla. Jesli historia okaze sie
    > falszywa i sa podejrzani to analiza grafologiczna daje szanse
    > zidentyfikowac falszerza.
    Dalej nie rozumiem.

    > Kazdy znany mi bank (przynajniej z tych posiadajacych placowki) bez
    > problemu wydaje klientowi historie z pieczatka i podpisem (za
    > odpowiednia oplata oczywiscie)
    No właśnie o to(opłatę) chodzi. Gdyby np. bank zażądał ode mnie np.
    odpisu aktu notarialnego, czy wpisu do ksiąg wieczystych,
    to bym się tak nie buntował. Dlaczego ? Ano dlatego, że
    zakładając, że nie jestem jakimś kosmicznym bałaganiarzem, te
    dokumnenty _mam_, dostaje je w ramach noermalnej "obsługi" takich
    zdarzeń jak np. kupno mieszkania. Nie musze ponosić żadnych
    dodatkowych kosztów/tracić czasu aby je uzyskać. Podobnie gdyby gros
    banków wydawało historię z _pieczątką_, to również nie miałbym oporów
    aby ją dostarczyć. A tak ... to jest to dla mnie niesmaczne
    Poza chyba się nie zrozumielliśmy mi chodziło o takie bezczelne
    kasowanie klienta,(może to spisek banków ;-) "swoim" wydajemy _bez_
    pieczątki, a od innych wymagamy z pieczątką. To w sumie lepiej, aby
    banki wcale nie wysyłaly wyciągów skoro są one g.... warte.

    I jeszcze jedno. Aby później nie było nieporozumień. Ja złożyłem 2
    rodzaje dokumentów:
    1. Samodzielnie wydrukowaną historię z mBanku z klauzulą o ...
    2. Wyciągi z BSK
    Nie mam zastrzeżeń co do (ewentualnego)kwestionowania papierów
    z pktu 1, irytuje mnie sugestia, że wyciąg z BSK "mogłem sobie sam
    wydrukować" i że właśnie on _musi_ być z pieczątką.

> [...]
    > wymusi zidywidalizowanie podejscia takze do kleintow bez 100000zl na
    > dzien dobry. Przynajmniej mam taka nadzieje.

    To już widać. Reiffeisen, gdy zaczynał wydawać kartę, nie chciał nawet
    ze mnę rozmawiać. Teraz bez problemów przyjął wniosek....ale z pochwałą
    wstrzymam się do uzyskania decyzji.
    KJ

    --
    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 35. Data: 2002-06-24 12:10:36
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    Witam,

    "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    [cut]

    > I jeszcze jedno. Aby później nie było nieporozumień. Ja złożyłem 2
    > rodzaje dokumentów:
    > 1. Samodzielnie wydrukowaną historię z mBanku z klauzulą o ...

    Może ktoś wcześniej "przeforsował" wyciąg mBanku bez pieczątek
    i pani miała "przetartą" drogę.

    > 2. Wyciągi z BSK
    > Nie mam zastrzeżeń co do (ewentualnego)kwestionowania papierów
    > z pktu 1, irytuje mnie sugestia, że wyciąg z BSK "mogłem sobie sam
    > wydrukować" i że właśnie on _musi_ być z pieczątką.

    Nie wiem jak do Ciebie ale do mnie przychodzą z BSK wyciągi na papierze
    który jest, IMHO, trudny do zdobycia na rynku ;-)

    I pytanie które mi się nasuneło czytając ten wątek.

    Po co w takim razie BIK ?
    Chyba że banki oszczędzają na pytaniach do tej szacownej instytucji.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 36. Data: 2002-06-24 12:19:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > [...]

    > Nie wiem jak do Ciebie ale do mnie przychodzą z BSK wyciągi na papierze
    > który jest, IMHO, trudny do zdobycia na rynku ;-)
    Do mnie też ;-)

    > I pytanie które mi się nasuneło czytając ten wątek.
    >
    > Po co w takim razie BIK ?
    > Chyba że banki oszczędzają na pytaniach do tej szacownej instytucji.
    Dlatego, że ludzie którzy _mają_ pieniądze nie figuruja w BIK-u a zatem są
    podejrzani :-/

    KJ

  • 37. Data: 2002-06-24 12:40:30
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > Dlatego, że ludzie którzy _mają_ pieniądze nie figuruja w BIK-u a zatem są
    > podejrzani :-/

    Fakt.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 38. Data: 2002-06-25 11:31:36
    Od: "radar" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Chca weksel do kredytowki ? Ciekawe, czy inne bamnki tez maja takie
    > wymaganie ? Jeszcze nie przy kartach z tym nie spotkalem.

    Ufff. Wczoraj podpisałem umowę. BEZ weksli ;-)
    Karta jest brzydka :-(

    --
    radar
    GG2458209

  • 39. Data: 2002-06-27 20:22:38
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    [ciach]

    Schody sie zaczely, bo powinienes napisac, ze swiadom jestes
    odpowiedzialnosci z art. 233 par. 1 k.k. :-)

    Pozdrawiam, Grzegorz

    bede mowil prawde, obiecuje Ci<<