  • 1. Data: 2010-05-05 08:15:37
    Temat: Nieudana próba logowania - getinBank
    Od: "Ziemovit" <z...@p...fm>

    Witam,

    Co jakiś czas (raz na miesiąc) dostaję informację via SMS o nieudanym
    logowaniu. Rzecz w tym, że w tym czasie nawet nie jestem w pobliżu
    komputera.

    Czy może to być próba włamania na konto? Gdzie można to ewentualnie zgłosić?
    Czy ktoś się już z czymś takim spotkał.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-05-05 08:56:58
    Temat: Re: Nieudana próba logowania - getinBank
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Ziemovit" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy może to być próba włamania na konto? Gdzie można to ewentualnie
    > zgłosić? Czy ktoś się już z czymś takim spotkał.

    Też miałem włączone powiadamianie smsowe w getinie. Nigdy nie zdarzył mi
    się taki fałszywy alarm. Dostawałem smsy jedynie , gdy sam się logowałem.
    Moze jest cos na rzeczy. Moze rodzinka sprawdza ile masz kasy i na co
    wydajesz :)

    wiatrak

  • 3. Data: 2010-05-05 15:05:02
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <4be1292b$0$17084$65785112@news.neostrada.pl>, Ziemovit napisał(a):

> [...]
    > komputera.
    >
    > Czy może to być próba włamania na konto? Gdzie można to ewentualnie zgłosić?

    Albo próba włamania, albo pomyłka człowieka.
    Ostatnio sam chciałem się zalogować do konta (nie był to getin) i wpisuję
    raz login i hasło - niepoprawne. Ok, może się pomyliłem - zdaża się
    (tym bardziej, że jeśli zbyt szybko wpisuję hasło w kratki, to system
    się gubi i _zawsze_ zgłasza błąd logowania).
    Drugi raz (zwracając szczególną uwagę na hasło) - błąd.
    Coś mi nie grało - poszedłem sprawdzić login i... zrobiłem literówkę
    i logowałem się na czyjeś konto. Wpisałem poprawny login i wszedł.
    Nie było to celowe, lecz normalna pomyłka. Jeśli właściciel konta,
    którego wpisałem błędnie login miał powiadomienie o logowaniu,
    pewnie się poddenerwował (za 2 błędne próby).

    PS: a teraz już czysto informatycznie:
    sprawdź w dzienniku zdarzeń swojego systemu, czy w danej chwili
    był on włączony i czy ktoś na nim pracował (eventlog i historia
    przeglądarki dla Windowsa lub syslog/messages i historia przeglądarki
    dla Linuksa).
    Jeśli data i godzina pokryje się, wówczas będziesz miał pewność, że to
    ktoś od Ciebie (korzystający z Twojego/wspólnego komputera).
    A ponieważ jest to już NTG, dlatego kontynuuj temat na odpowiedniej
    grupie.

    Jacek

  • 4. Data: 2010-05-05 21:12:23
    Od: "Ziemovit" <z...@p...fm>

> [...]
    > ktoś od Ciebie (korzystający z Twojego/wspólnego komputera).
    > A ponieważ jest to już NTG, dlatego kontynuuj temat na odpowiedniej

    Mało prawdopodobne, ale warto sprawdzić.

    Dzięki.

  • 5. Data: 2010-05-06 06:43:07
    Od: MM <m...@p...onet.pl>

    On 5 Maj, 10:15, "Ziemovit" <z...@p...fm> wrote:
> [...]
    > komputera.
    >
    > Czy może to być próba włamania na konto? Gdzie można to ewentualnie zgłosić?

    Prawdopodobieństwo, że to próba włamania jest znikome. Co to miałby
    być za brute force skoro po trzech próbach zablokują dostęp do konta.
    Po prostu ktoś się pomylił i użył Twojego identyfikatora. Zresztą
    można zrobić próbę i wpisać losową 8 cyfrową liczbę i dowolne hasło.
    Jeśli trafisz na istniejący w systemie login to ktoś gdzieś dostanie
    taki sms z powiadomieniem - tylko czy można to nazwać próbą włamania?

    MM