  • 11. Data: 2010-05-19 10:35:40
    Temat: Re: Nie za póżno ?
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Waldek wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I dlatego ze się na tym malo znam, chce powierzyc srodki TFI w zarzadzanie
    > godzac się na zaplacenie kosztow zarzadzania.
    > Nie oczekuje SUPER zwrotow, ale przynajmniej kilka % powyzej inflacji w
    > perspektywie min. 5 lat
    >
    > A pytanie pierwotne bylo, czy nie jest obecnie za pozno wchodzic w
    > fundusze (w
    > stosunku do sytuacji na rynku)
    > i jakie ew. TFI parasolowe moglibyscie polecic w PL i ktore np.
    > funkcjonuja w SFI mBanku

    Żeby zarobić na funduszach trzeba wiedzieć kiedy nabyć jednostki i kiedy je
    zbyć. Trzeba wiedzieć. Umieć to zdiagnozować. Nie wiesz i nie chcesz
    wiedzieć, to musisz taką wiedzę kupić. Innej drogi nie ma. Cokolwiek Ci
    poradzę np., ze dziś spadło to dobry moment by kupować bo jest taniej niż
    wczoraj. Zostaje pytanie czy jutro nie będzie jeszcze taniej, a może za 2
    tygodnie będzie jeszcze taniej, a co będzie za rok? Nikt nie zna
    przyszłości. Nie wież w przepowiednie. Ktokolwiek zarabia systematycznie na
    handlu na giełdach to znaczy, że nauczył się reagować. Reagować. Nie
    zastanawia się czy będzie spadało czy będzie rosło, nie próbuje cokolwiek
    przewidzieć. Jak rośnie to kupuje, a jak spada to sprzedaje. Musi się tylko
    nauczyć kiedy zaczyna się interesujący go ruch. Próbuję wytrącić Cię z
    myślenia, że rada może być mierna bo Ciebie zyski interesują małe. Nie ma
    wiedzy własnej czy nabytej nie ma zysków. Ani małych ani dużych.

  • 12. Data: 2010-05-19 10:39:24
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > Musisz zaakceptować prawdę, że jak czegoś nie
    > umiesz robić to na tym nie zarobisz.

    Akceptuje - ze nie zarobie "kokosów" , ale nie chcielibysmy tracic wypracowanych
    srodkow
    trzymając je w skarpecie, zas lokata bankowa wydaje sie byc malo atrakcyjna
    gdyz w wiekszosci wypadkow = inflacja

    >Ale pytanie na grupie, gdzie pisze się o
    > panienkach i jak Tusk z Ruskimi zabił prezydenta RP, a teraz topi Polskę dla
    > zatarcia śladów, wielkiego sensu nie ma.

    Hmm ... nazwa grupy sugeruje zgola co innego, ale z tego co sugerujesz
    moze jest to tylko "kacik towarzyski" osob zainteresowanych biznesem a
    rozmawiajacych o d.Maryny

    No nic. Dziekuje za korespondencje.

    Pozdrawiam
    Ps. Sorki za sygnatury NOD-a w postach na grupie

    5127 (20100519) __________

  • 13. Data: 2010-05-19 10:47:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Waldek wrote:

    > Hmm ... nazwa grupy sugeruje zgola co innego, ale z tego co sugerujesz
    > moze jest to tylko "kacik towarzyski" osob zainteresowanych biznesem a
    > rozmawiajacych o d.Maryny

    Nie wierz w reklamy, sprawdź sam.

  • 14. Data: 2010-05-19 11:00:17
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

> [...]
    > wczoraj. Zostaje pytanie czy jutro nie będzie jeszcze taniej, a może za 2
    > tygodnie będzie jeszcze taniej, a co będzie za rok? Nikt nie zna

    To akurat rozumiem. Natomiast pytanie brzmi czy liczac na "umiarkowane zyski"
    dobrą metoda jest comiesieczne dokupowanie za ustalona stała kwote mieszanego
    portfela
    (bez wzgledu na chwilowe spadki/wzrosty notowan) wybranych subfunduszy TFI
    a transfer pomiedzy nimi gdy "pojawią się sygnały" / i o ile uda sie przewidziec
    i dosc szybko zareagowac/
    ze moze zaistniec gleboka korekta /bessa/ z jaka mielismy doczynienia np. 2 lata
    wstecz.

    Co do wycinka portfela funduszy akcyjnych - ryzykownych, czy nie lepiej jest np.
    wybrac fundusz z mniejszym kapitalem
    ktory jak sadze dysponuje wiekszym potencjalem szybszego "wyjscia" z trefnych
    papierow w stosunku do molocha
    ktory taki ruch bedzie mial chyba mocno ograniczony

> [...]
    > myślenia, że rada może być mierna bo Ciebie zyski interesują małe. Nie ma
    > wiedzy własnej czy nabytej nie ma zysków. Ani małych ani dużych.

    Ja to rozumiem - tyle ze w przypadku TFI - IMO to wszystko odbywa sie wolniej
    niz w przypadku samodzielnej gry na gieldzie, gdyż zarzadzajacy TFI sami juz
    podejmuja pewne ruchy
    no i chyba nie trzeba tego codziennie sledzic. Zreszta chyba nie ma czegos
    takiego jak "stop loss" na funduszu :)

    5127 (20100519) __________

  • 15. Data: 2010-05-19 11:26:10
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > podejmuja pewne ruchy
    > no i chyba nie trzeba tego codziennie sledzic. Zreszta chyba nie ma czegos

    Jak wig20 dojdzie do 2200 otwórz nielewarowaną pozycję w kontraktach za 50%
    środków.

  • 16. Data: 2010-05-19 11:30:58
    Od: dziegiec <d...@g...com>

    On May 19, 11:40 am, totus <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > taką lokatę powinien na koniec roku podatkowego zliczyć dzienne przychody z
    > procentów i je opodatkować sam. Jeżeli tego nie robi to robi przestępstwo
    > karno-skarbowe. Zysków kapitałowych nie rozlicza się w US codziennie tylko
    > raz do roku. Codzienna kapitalizacja zmienia relacje banku z US ale nie
    > zmienia nic w zobowiązaniach posiadającego lokatę do US. Niestety. Trzeba
    > szukać innych metod na zmniejszenie podatków. Zacząć trzeba od urny
    > wyborczej, a w następnym ruchu trzeba zmienić rezydencje podatkową i na

    Witam grupę, czekałem na pretekst, żeby się ujawnić.
    Aż pogooglałem na ten temat - media kłamią? ;)

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/371460,minis
    terstwo_finansow_nie_trzeba_placic_pit_od_jednodniow
    ych_lokat.html

  • 17. Data: 2010-05-19 11:45:05
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Jak wig20 dojdzie do 2200 otwórz nielewarowaną pozycję w kontraktach za
    > 50%
    > środków.

    Dokładnie! To jest rozwiązanie idealne.
    Jak to zrobić techniczie (nie jest trudne):
    Zakładasz rachunek maklerski, podpisujesz zawczasu umowę na derywaty,
    logujesz się do platformy lub dzwonisz do DM i składasz zlecenie kupna FW20
    wygasającego za niecałe 6 miesięcy.
    Ile sztuk? Kigam poradził za 50% środków, czyli na każde 40.000zł
    oszczędności 1 kontrakt. Ja uważam, ze można nieco ryzykowniej - na każde
    20.000zł oszczędności 1 kontrakt.
    Dodatkowo - na rachunku trzymaj minimum 10.000zł wolnej gotówki na 1
    kontrakt, dobrze gdyby rachunek był oprocentowany. Pozostałe 10.000zł z
    każdego kontraktu wrzuć na dobrą lokatę.

    Zapomnij o funduszach - oni nie zarządzają. No chyba, że stać Cię na dobry
    fundusz hedgingowy (wysokiego ryzyka z założenia), ale dobry = potrzebujesz
    dużo forsy, jakieś 10mln USD, w inne nie ma się co bawić.

    Dombrek

  • 18. Data: 2010-05-19 11:45:46
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Waldek wrote:

> [...]
    > przewidziec i dosc szybko zareagowac/
    > ze moze zaistniec gleboka korekta /bessa/ z jaka mielismy doczynienia np.

    No widzisz. tak pojawiają się pierwsze zręby strategi postępowania. Masz
    jakiś pomysł, nie ważne, własny czy zasłyszany. Teraz kolejny krok. Wybierz
    trzy fundusze jeden akcji, drugi mieszany, a trzeci obligacji. Weź fundusze
    tzn pobierz z sieci notowania historyczne i przy pomocy arkusza
    kalkulacyjnego zasymuluj na notowaniach historycznych zachowanie wirtualnego
    rachunku poprowadzonego w/g twojego pomysłu. Dostaniesz odpowiedz na swoje
    pytanie. Dowiesz się z jaką stratą bieżącą możesz się liczyć i jakie zyski
    by cię czekały. Pojawi się statystyka, wnioski i nowe pomysły.
    Prawdopodobieństwo sukcesu zacznie się znacznie zwiększać.

> [...]
    > trefnych papierow w stosunku do molocha
    > ktory taki ruch bedzie mial chyba mocno ograniczony

    Tu czeka Cię bardziej dogłębna lektura statutów funduszy. Żeby czymś
    handlować trzeba to rozumieć. Fundusz akcji, duży czy mały, trzyma pieniądze
    w akcjach, a fundusz pieniężny w lokatach i to od inwestora zależy, w którym
    momencie zamieniać jeden na drugi.

> [...]
    > no i chyba nie trzeba tego codziennie sledzic. Zreszta chyba nie ma
    > czegos takiego jak "stop loss" na funduszu :)

    Co trzeba robić, a co nie trzeba to zależy od planu jaki się podejmie przy
    handlu. Teoretyzujesz. Dyskusja miedzy nami o konkretach jest nierówna. Ty
    nie wiesz nic, a ja wiem mało ale mało to zawsze dużo więcej niż nic. Gdy ja
    zajmowałem się handlem jednostkami funduszy decyzję o tym czy kupić czy
    sprzedać podejmowałem raz w tygodniu. Kierowałem się planem, który udało mi
    się wypracować przez 1/2 roku poszukiwań. Zaprzestałem tego gdy
    zorientowałem się, że to, w/g mnie, najbardziej ryzykowny handel jaki można
    sobie wyobrazić. Właśnie ze względu na opóźnienia w danych i realizacji
    zleceń. Ale to moja opinia. Potem handlowałem akcjami z Wig20 do czasu gdy
    nie zrealizowało się zlecenie sprzedaży ze względu na brak drugiej strony.
    Zamiast mieć zysk wpadłem w stratę. Teraz handluję kontraktami FW20. To moim
    zdaniem jest najbezpieczniejszy papier na rynku. Mam pełną kontrolę nad tym
    co robię. Koszty transakcyjne są najmniejsze i dodatkowo jest szansa zarobku
    na spadkach. Handlując kontraktami nie znaczy, że jest konieczność chodzenia
    z monitorem na głowie. Jeżeli plan zakłada by sprawdzać notowania raz na
    miesiąc to się to robi raz na miesiąc. Ale najpierw trzeba mieć plan. Należy
    go stworzyć samemu bądź kupić. Musisz nauczyć się handlować bądź kontrolować
    osobę, którą wynajmiesz. Drogi na skróty nie ma.

  • 19. Data: 2010-05-19 11:47:55
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > karno-skarbowe. Zysków kapitałowych nie rozlicza się w US codziennie tylko

    To akurat nieprawda. Podatek jest i wynosi 0zł. I nie ma żadnego sumowania
    na koniec roku. Dopóki się przepisy nie zmienią taka wykładania obowiązuje.
    0 jest taką samą liczbą jak 1, 2, 3... Przerabiałem już wiele opinii
    prawnych na ten temat. Więc są legalne "nie-belkowe" lokaty.
    To jest dokładnie tak jak z VATem - są towary i usługi zwolnione z VAT (i
    faktycznie VAT nie ma), ale są też towary i usługi z VAT 0% - czyli jest,
    ale wynosi 0%.

    Dombrek

  • 20. Data: 2010-05-19 11:56:35
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dombrek wrote:

> [...]
    > fundusz hedgingowy (wysokiego ryzyka z założenia), ale dobry =
    > potrzebujesz dużo forsy, jakieś 10mln USD, w inne nie ma się co bawić.

    Zadowala Cię taka rada? Rozumiesz co napisali? Nie dostaniesz zawału jak
    zejdzie do 2125 i zniknie Ci jednego dnia 750 zł na jeden kontrakt? A jak
    będzie dalej spadało to co zrobisz? Rada jest trochę nie logiczna. Zakłada,
    że rynek zejdzie do 2200 to dlaczego nie sprzedać dziś po 2300. Te 100 pkt
    to bonus ode mnie. Masz radę jakiej chciałeś. Umiesz to zweryfikować?
    Położysz własne pieniądze na takie pitolenie? Ci co tak piszą na pewno tak
    nie robią. Handlują systemami i nie zastanawiają się gdzie rynek dojdzie. W
    przepowiednie bawią się z nudów.