  • 11. Data: 2003-09-20 22:49:07
    Temat: Re: Nie dotarla do mnie karta z mbanku.
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > E, to chyba w ogóle niewiele znasz banków... ;-)
    > Podam tu trzy, które na pewno przesyłają karty listem poleconym (czyli: w
    > ciągu ostatnich kilku miesięcy dostałem w ten sposób karty od nich):
    > 1. BZ WBK
    tego banku u mnie nie ma

    > 2. Pekao SA
    z tym bankiem nie chce mieć nic wspólnego

    > 3. Raiffeisen Bank Polska
    tego banku również u mnie nie ma

    :)

  • 12. Data: 2003-09-20 22:53:29
    Od: "david" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Piwek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > No jakbym ja dostal to przeciez bym ja aktywowal. A jej nie aktywowalem
    > poniewaz jej nie dostalem. To czemu jej w takim razie nie aktywowalem?
    > A naprawde nie jestem bankomaniakiem...nie interesuje sie tak jak pewnie
    > wiekszosc grupowiczow..nie przyslali to nie...nic mnei to nei
    > obchodzilo...dopoki nie bla mi potrzebna wyplata z bankomatu czyli pare
    dni
    > temu...

    pobrali ci za wydanie 36zł a ciebie to nie obchodziło że nic w zamian nie
    dostajesz ??? bardzo dziwny jesteś :)
    to że jej nie aktywowałeś wcale nie oznacza dla banku że jej nie otrzymałeś,
    wiele osób które zamawiały kartę do eMax'a wcale jej nie aktywowało, lub
    aktywowało i jej nie używali - stąd opłata, to że jej nie aktywowałeś bo jej
    nie dostałeś wcale nie jest dobrą linią obrony, ktoś powie: zamówił bo jest
    piękna (to chyba najładniejsza z kart na polskim rynku) i zostawił sobie na
    pamiątkę bez aktywacji...
    no ale jak już mówiłem zadzwoń i reklamuj, i poinformuj czy reklamacja
    zostanie przyjęta

    pozdr
    david

  • 13. Data: 2003-09-21 17:27:14
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    > pobrali ci za wydanie 36zł a ciebie to nie obchodziło że nic w zamian nie
    > dostajesz ??? bardzo dziwny jesteś :)
    No po prostu nie pilnuje tego tak i nie mam czasu..wierz mi...i uwierz ze
    jest sporo takich ludzi...a tej karrty wcale nie chcialem tylko zapomnialem
    z niej wczesniej zrezygnowac bo sie okazuje ze trzeba to zrobic 3 mce przed
    wydaniem (sic!) a ja zadzwonilem tylko ze 3 tygodnie przed...no i mnie ze
    tak powiem na sile uszczesliwili ale i tak nie dostalem...no to mialem
    gdzies...ale po jakims czasie sobie mysle ze skoro zaplacilem to moze
    jednak...potrafisz to zrozumiec?

    > to że jej nie aktywowałeś wcale nie oznacza dla banku że jej nie
    otrzymałeś,
    A co oznacza?
    I jeszcze jedno. Zastrzeglem, ze jesli maja mi potracic za ta karte to nei
    ch nei wysylaja...ale pan na infolinii powiedzial , ze nie moze tego
    zrobic...moze mi tylko wyslac i pobrac pieniadze i potem ewentualnie
    anulowac oplate...ale nie gwarantuje mi tego...wiec moze mi wytlumaczysz
    dlaczego nie moga zrobic tak, ze skoro uznaja ze ja otrzymalem i klamie...to
    mi nie wysla nowej i nie pobiora oplaty...tylko chca wyslac nowa i pobrac
    druga oplate...a na koncu mi poweidza ze jednak ie zwroca...bez sensu....

    Chcialbym podkreslic, ze ja naprawde jej nie potrzebuje. Poweidzialm na
    infolinii, ze skoro zaplacilem to chcialbym ja jednak miec. Ale jak ma byc
    pobrana oplata to nie chce...dlaczego nie da sie tego tak rozwiazac?
    dlaczego nie moge wiedziec czy za cos zaplace czy nie????

  • 14. Data: 2003-09-21 17:35:50
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bkkmvc$j4f$...@a...news.tpi.pl,
    Piwek <p...@i...pl>:
> [...]
    > tylko zapomnialem z niej wczesniej zrezygnowac bo sie okazuje ze
    > trzeba to zrobic 3 mce przed wydaniem (sic!)

    45 dni

    > a ja zadzwonilem tylko
    > ze 3 tygodnie przed...no i mnie ze tak powiem na sile uszczesliwili

    jesli Cie to pocieszy, to ja zrezygnowalem zaraz po zamowieniu, tj. prawie
    12 miesiecy przed wznowieniem, a i tak wznowili i potracili 36zl; zlozylem 3
    reklamacje, bez zadnej odpowiedzi;

> [...]
    > jak ma byc pobrana oplata to nie chce...dlaczego nie da sie tego tak
    > rozwiazac? dlaczego nie moge wiedziec czy za cos zaplace czy nie????

    Jesli nie potrzebujesz, to nie kaz wysylac drugiej, bo za rok znowu bedzie
    klopot ze wznowieniem. Nie aktywowales tej zgubionej, to jest szansa, ze juz
    nie wznowia (tak twierdza, ze nieaktywowanych juz nie wznawiaja). Dlatego ja
    tez swojej nie aktywowalem, nawet nie rozpakowalem jej.

    --
    Robert

  • 15. Data: 2003-09-21 22:30:21
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    ja
    > tez swojej nie aktywowalem, nawet nie rozpakowalem jej.

    i tu bym nie był taki pewny, gdzieś czytałem (na forum mBanku czy tutaj -
    nie pamiętam) że aby zablokować odnawianie się karty najpierw należy
    aktywować obecną i zablokować jej odnawianie; wiem - brzmi mało sensownie
    ale tak jest.
    Nie wiem czy ma się tak również do tego przypadku kiedy karta zaginiona jest
    jednocześnie pierwszą kartą (bo opisywany wyżej przypadek dot. sytuacji
    kiedy druga karta nie była w ogóle aktywowana a mimo wszystko przysłali
    kolejną po zakończeniu ważności tej wydanej-nieaktywnej).
    Najlepiej by osoba zainteresowana zadzwoniła na mLinię i spróbowała
    zablokować odnawianie się karty do rachunku, jak się nie uda to proponuje
    taki myk - założyć sobie drugi rachunek eMax oraz rachunek eKonto
    (telefonicznie trwa to 20sek.) i jednocześnie złożyć dyspozycję zamknięcia
    dotychczasowego eMax'a do którego wydana jest karta. W tej samej rozmowie z
    mLinią zamówić sobie kartę do eKonta (wydawana bezpłatnie) - i sprawa
    rozwiązana, będziesz miał eMax do trzymania nadwyżek kasy oraz eKonto jako
    zwykły ROR do którego Visa jest free :))

    pozdr
    david

  • 16. Data: 2003-09-21 22:35:14
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > potrafisz to zrozumiec?

    jasne że potrafie, ale staram się myśleć również tak jakbym był mBankiem i
    np. nie chciał tego zrozumieć; ja ci wierzę - mówie szczerze - ale uwierzyć
    musi jeszcze mBank

    życzę powodzenia
    pozdr
    david

  • 17. Data: 2003-09-21 23:46:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "david" <d...@p...fm> writes:

    > nie, nie znam banku który wysyła karty listem poleconym,

    Co nie zmienia faktu ze takie istnieja.

    > mBank też nie jest
    > tutaj odstępstwem; a czas ma tutaj znaczenie, dlatego że gdybyś zgłosił to
    > im w kwietniu/maju to byłoby jakoś logiczne że zawiniła Poczta i nie masz
    > karty, a teraz można sobie pomyśleć że ci ona po prostu zginęła/zniszczyłeś
    > ją i chcesz drugiej a wtedy reklamacja może być inaczej rozpatrywana...

    To nie ma zwiazku. Zadaniem banku jest karte dostarczyc, moze to zrobic
    na kilka sposobow, z ktorych dwa to np. wyslanie listem poleconym
    (i ew. reklamacje na poczcie jesli karta nie dotrze), lub wyslanie
    listem zwyklym.
    Jesli karta nie dotrze do adresata (co jest mozliwe w obu przypadkach),
    to, domyslam sie, nalezy wyslac nowa karte.
    Dopiero dostarczenie karty daje prawo do pobrania za to oplaty.

    > posłuchaj sam siebie
    > A: witam, chciałem zgłosić że nie otrzymałem karty Visa
    > B: a kiedy ją pan zamawiał?
    > A: pół roku temu, tak sobie czekam już pół roku i właśnie się zorientowałem
    > że to chyba troszke długo nie przychodzi

    No i w czym problem?
    Co innego, gdyby klient dostal karte i ja np. aktywowal.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 18. Data: 2003-09-22 05:21:16
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bkl8s7$1el$...@n...news.tpi.pl,
    david <d...@p...fm>:

> [...]
    > tutaj - nie pamiętam) że aby zablokować odnawianie się karty najpierw
    > należy aktywować obecną i zablokować jej odnawianie; wiem - brzmi

    Oczywiscie wiem o tym i jest to teoretycznie prawda. Problem w tym, ze takie
    zablokowanie jest czasem nieskuteczne, tak jak w moim przypadku. Na Forum
    jedna osoba pisala, ze udalo sie jej skutecznie zrezygnowac z odnawiania
    dopiero za trzecim telefonem. Normalnie mialbym watpliwosci co do pamieci
    tej osoby, ale po tym jak mnie spotkalo to samo, nie mam powodu jej nie
    wierzyc.

    Dlatego powtarzam - pewniejsza metoda to nieaktywowanie karty. Karta
    nieaktywowana nie jest wznawiana, i ta informacja potwierdza sie zarowno
    teoretycznie jak i praktycznie. Dodatkowo oszczedza sie czas i kilka zlotych
    na telefony.

> [...]
    > przypadek dot. sytuacji kiedy druga karta nie była w ogóle aktywowana
    > a mimo wszystko przysłali kolejną po zakończeniu ważności tej

    Moment - przyslali Ci karte wznowiona mimo ze nie aktywowales poprzedniej?
    Jestes pewien na 100%?? Podobno to sie nie moze dziac?

    > Najlepiej by osoba zainteresowana zadzwoniła na mLinię i spróbowała
    > zablokować odnawianie się karty do rachunku

    Wlasnie, jak pisalem, taka proba bywa nieskuteczna.

> [...]
    > eKonto (telefonicznie trwa to 20sek.) i jednocześnie złożyć
    > dyspozycję zamknięcia dotychczasowego eMax'a do którego wydana jest

    To jest najlepszy sposob i tez go rozwazalem, ale ja go niestety zastosowac
    nie moge, mimo ze mam juz drugiego eMaksa i eKonto. Nie moge sobie pozwolic
    na usuniecie tego eMaksa, do ktorego przychodzi pasozytnicza karta.

    --
    Robert

  • 19. Data: 2003-09-22 09:20:18
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

> [...]
    > rozwiązana, będziesz miał eMax do trzymania nadwyżek kasy oraz eKonto jako
    > zwykły ROR do którego Visa jest free :))

    ...i mowisz ze nie jestes bankomaniakiem... :-) No wlasnie mi by sie nie
    chcialo robic tego wszystkiego...a drugiej karty jeszcze nei dosalem..zaraz
    zadzwonie i powiem ze nie chce jesli nei jest za pozno...