    From: "Waldemar Cieciuch" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nadpłata raty kredytu a okres spłaty
    Date: Thu, 6 Feb 2003 15:03:56 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@167.3.114.147

    Witam,
    Chciałbym zwrócić się do mądrych ludzi z pytaniem dotyczącym wpływu
    nadpłacanych rat na okres spłaty. Otóż od 3 lat spłacam w pewnym banku raty
    kredytu mieszkaniowego, regularnie nadpłacając znacznie należną kwotę
    (kredyt walutowy, raty malejące, nazwa banku kończy się na BP). Tydzień temu
    otrzymałem oficjalne pismo z banku, które potwierdza możliwość
    bezprowizyjnego nadpłacania ustalonych rat , że każda nadpłata księgowana
    jest jako spłata kredytu, zaznacza jednak, że nie wpłynie to na skrócenie
    okresu kredytowania. Owszem, Bank umożliwia nadpłacającym aneks do umowy
    kredytowej (koszt 50 pln), który pozwoli na automatyczne skracanie okresu
    spłat wraz z nadplatą

    I tu prośba, niech ktoś mądry powie mi czy się nie mylę.
    Skoro okres spłat ma pozostać taki sam to tylko przez proporcjonalne
    pomniejszanie żądanej wysokości raty. Ja, upierając się przy ciągłym
    nadpłacaniu do samego końca, spłacę ten kredyt i w końcu rata będzie musiała
    wynosić ZERO. Bank będzie chciał, żebym wpłacał ZERO pln przez następne 10
    lat?

    Czy przy powyższych okolicznościah wydatek 50 pln ma sens? Moim zdanie nie.
    Czy jest coś czego nie biorę pod uwagę?

    Pozdrawiam
    Waldek