  • 1. Data: 2003-05-19 13:33:47
    Temat: MultiBank mnie zawodzi... Przelewy zagraniczne
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Dotychczas bylem bardzo zadowolony z uslug MultiBanku, gdyz spelnial
    praktycznie wszystkie moje wymagania. Jednak wraz z otrzymywaniem coraz
    wiekszej ilosci przelewow z zagranicy, jestem rozczarowany "amatorskim"
    podejsciem tego banku do takich transakcji.

    Po pierwsze: otrzymalem przelew i nawet nie wiem od kogo, poniewaz MultiBank
    tego nie podaje.

    Po drugie, tak wyglada zaksiegowanie przelewu zagranicznego w MultiBanku:

    Data operacji - 19.05.2003
    Data księgowania - 19.05.2003
    Rodzaj operacji - PRZELEW WALUTOWY PRZYCHODZĄCY
    Kwota operacji - XX PLN
    Saldo po operacji - XX PLN
    Opis operacji - (tutaj pusto)

    I co ja moge po czyms takim wywnioskowac? Nic, nie ma ani slowa o tym od
    kogo przyszedl przelew, ani tym bardziej kwoty w walucie oryginalnej w
    jakiej zostal wyslany... Nie wspomne tutaj o braku mozliwosci policzenia
    kursu po jakim rozliczono mi transakcje.

    Nie wiem jak jest w innych bankach pod tym wzgledem, ale czuje, ze tutaj
    MultiBank zapracowal sobie na najgorsza z mozliwych ocen.....

    Pozdrawiam,
    Sebastian Gorecki.

  • 2. Data: 2003-05-19 13:40:37
    Temat: Re: MultiBank mnie zawodzi... Przelewy zagraniczne
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Data operacji - 19.05.2003
    > Data księgowania - 19.05.2003
    > Rodzaj operacji - PRZELEW WALUTOWY PRZYCHODZĄCY
    > Kwota operacji - XX PLN
    > Saldo po operacji - XX PLN
    > Opis operacji - (tutaj pusto)
    (..)

    Gdybyż tak miało to wyglądać, to jest to IMHO totalne dno :-)
    Zdaje się jednak, że w Multi można również zamówić
    informację szczegółową dot. przelewu - jeśli ktoś to już
    praktykował to może niech powie jakich ciekawych informacji
    mozna się po tym spodziewać.

    pozd.Pix

  • 3. Data: 2003-05-19 15:27:20
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Stiwi wrote:
    > Nie wiem jak jest w innych bankach pod tym wzgledem, ale czuje, ze
    > tutaj MultiBank zapracowal sobie na najgorsza z mozliwych ocen.....

    Maja poprawic w lipcu - teraz mozna szczegoly dostac via faks ;)

  • 4. Data: 2003-05-19 17:40:29
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    Z tymi przelewami zagranicznymi to w ogóle jest fajnie.
    Ja w sierpniu 2002 zrobilem jeden przelew do USA i do dzisiaj nie pobrali mi
    prowizji, tłumacząc sie, że tamtejszy bank, to tak do końca, to nie był
    bank, tylko odpowiednik naszego SKOK-u (podobno w tym czymś trzyma kasę
    kilkadziesiąt procent amerykanów) i do dzisiaj nie otrzymali informacji
    jakie były koszty przyjęcia przelewu przez bank zagraniczny. Wobec tego nie
    mogą mi naliczyć prowizji.
    Z jednej strony to fajnie, z drugiej wolałbym wiedzieć, czy nie przypomną
    sobie za kilka lat i nie naliczą jakiś odsetek
    MM

  • 5. Data: 2003-05-19 17:44:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Z jednej strony to fajnie, z drugiej wolałbym wiedzieć, czy nie przypomną
    > sobie za kilka lat i nie naliczą jakiś odsetek

    Nauczyli się hodować odsetki tak jak nasze USy? :-))

    Czy żadne umowy i konwencje nie określają max terminu
    i każdy może sobic to co chce ? Aż mi się to wydaje
    nieprawdopodobne, chociaż w SWIFTach różne cuda bywają.

    Pix

  • 6. Data: 2003-05-19 18:03:21
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nauczyli się hodować odsetki tak jak nasze USy? :-))
    >
    > Czy żadne umowy i konwencje nie określają max terminu
    > i każdy może sobic to co chce ? Aż mi się to wydaje
    > nieprawdopodobne, chociaż w SWIFTach różne cuda bywają.

    Aż sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz, no i oczywiście jest :))
    Data: 21.08.2002
    Tamten bank to:

    D//0810002106501124090CITY UTILITIES EMPLOYEESCREDIT UNION818 N. BENTON
    SPRINGFIELDMISSOURI 65802 USA

    Pozdr.
    MM

    begin 666 blank.gif
    J1TE&.#EA`0`!`( ``````/___R'Y! $```$`+ `````!``$`0 (!3 `[
    `
    end

  • 7. Data: 2003-05-19 18:26:31
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    mmmaslov wrote:
    >CREDIT UNION

    Taaa. Tego jest istotnie jak psow (lwia czesc tych 10 tysiecy bankow w
    USA). A przed kryzysem z kredytami hipotecznymi bylo wszystkich bankow
    cos ponad 14 tysiecy.

  • 8. Data: 2003-05-19 18:49:32
    Od: 7/12 <v...@n...hoga.pl>

    pix wrote:

> [...]
    > informację szczegółową dot. przelewu - jeśli ktoś to już
    > praktykował to może niech powie jakich ciekawych informacji

    W Multilinii mozna poprosic o informacje szczegolowa i dostac ja np
    emailem. Kosztuje to tyle, co telefon do multilinii. Warto sie upierac i
    prosic o snapshot z systemu SWIFT, bo zawiera wiecej informacji niz
    raport z systemu rozliczeniowego Multi.
    Obiecuja, ze informacja bedzie dostepna w serwisie transakcyjnym w lipcu:
    http://www.multibank.pl/multibank/faq.jhtml?fid=8406
    &path=6610
    Mozna sie taka obietnica nie przejmowac. W FAQ jeszcze na poczatku maja
    bylo napisane, ze dodadza te funkcjonalnosc w listopadzie zeszlego roku.

    7/12

  • 9. Data: 2003-05-19 19:30:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > emailem. Kosztuje to tyle, co telefon do multilinii. Warto sie upierac i
    > prosic o snapshot z systemu SWIFT, bo zawiera wiecej informacji niz

    A miałeś może styczność z takim dokumentem?
    Najbardziej interesuje mnie kwestia taka - jeśli nadawca obciąży
    mnie kosztami (czyli opcja BEN lub SHA) to czy wówczas pojawia
    się tam jakakolwiek informacja o kwocie wyjściowej przelewu, tudzież
    o prowizjach pobranych przez poszczególne banki z łańcuszka?

> [...]
    > Mozna sie taka obietnica nie przejmowac. W FAQ jeszcze na poczatku maja
    > bylo napisane, ze dodadza te funkcjonalnosc w listopadzie zeszlego roku.

    Heh... mnie na początku roku zapewniano, że zmiany nastapią
    już na wiosnę - niestety zapomniałem spytać którego roku ;-)

    Pix

  • 10. Data: 2003-05-20 09:29:40
    Od: 7/12 <v...@n...hoga.pl>

    pix wrote:

> [...]
    > się tam jakakolwiek informacja o kwocie wyjściowej przelewu, tudzież
    > o prowizjach pobranych przez poszczególne banki z łańcuszka?

    W raporcie SWIFT jest widoczna kwota wyjściowa. Widać też banki
    pośredniczące i można wywnioskować pobrane po drodze prowizje. Mam
    doświadczenie tylko z opcją SHA.

    7/12