  • 1. Data: 2004-01-15 23:49:58
    Temat: Multi i Merlin - troche dziwny problem
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Witam,

    Zaplacilem za zakupy w Merlinie debetowa VC z Multi (on-line). Zakupy mialy
    byc zrealizowane gdzies po miesiacu. Najpierw pojawila sie blokada, ktora po
    dwoch tygodniach znikla. Teraz rachunek zostal obciazony ta platnoscia,
    jednoczesnie otrzymalem z Merlina maila, ze dostawa zamowienia sie opoznia i
    czy chce czekac, anulowac zamowienie, czy realizowac w pelni. Zaznaczylem:
    czekac.

    Co robic ?
    Czy Merlin obciazy mnie po raz drugi przy wysylce zamowienia ? Moze od razu
    reklamowac w Multi te transakcje ?
    I najwazniejsze pytanie: jak zachowuje sie Multi przy reklamowaniu
    transakcji i-netowych (czy od razu uznaje rachunek, a potem sobie wyjasnia,
    czy prowadzi 60 dniowe postepowanie wyjasniajace ?).

    Serdecznie dziekuje za info, bo przy transakcjach internetowych jestem
    kompletnym lamerem.
    Pozdrawiam, Grzegorz

    --
    SKPB Warszawa: www.skpb.waw.pl

  • 2. Data: 2004-01-16 07:59:47
    Temat: Re: Multi i Merlin - troche dziwny problem
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> napisał:
    > Czy Merlin obciazy mnie po raz drugi przy wysylce zamowienia ?

    Zapytaj w Merlinie, ale raczej nie.

    > I najwazniejsze pytanie: jak zachowuje sie Multi przy reklamowaniu
    > transakcji i-netowych (czy od razu uznaje rachunek, a potem sobie wyjasnia,
    > czy prowadzi 60 dniowe postepowanie wyjasniajace ?).

    Wszystko jest w regulaminie kart ;-) Sa także terminy reklamacji Multi ;-) Aha,
    Multi zachowuje się dobrze ;-)

    A na serio, to:
    Będzie uznanie (nie od razu), a ta transakcja do czasu rozpatrzenia reklamacji
    (chyba 14dni) będzie wisiała jako blokada. Później przyjdzie formularz (visy) z
    kopertą zwrotną i już.

  • 3. Data: 2004-01-16 17:02:54
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Beniowa wrote:
> [...]
    > dostawa zamowienia sie opoznia i czy chce czekac, anulowac
    > zamowienie, czy realizowac w pelni. Zaznaczylem: czekac.

    Miałem niedawno coś takiego w Merlinie na innej karcie i anulowałem
    zamówienie. Po dwóch dniach miałem uznanie rachunku karty.
    Napisz do pani Godlewskiej z Merlina która zajmuje się płatnościami
    kartowymi. Ma właściwe podejście do reklamacji i na pewno da się sprawę
    wyjaśnić.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-01-17 09:56:04
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <r...@p...onet.pl>

    In news:bu7b3q$8bo$2@atlantis.news.tpi.pl,
    Beniowa <p...@...odpowiedz.in.public> typed:

> [...]
    > otrzymalem z Merlina maila, ze dostawa zamowienia sie opoznia i
    > czy chce czekac, anulowac zamowienie, czy realizowac w pelni.

    Witaj

    Skoro zdecydowales sie czekac, to *nic* nie robic. Nie raz
    robilem zakupy w Merlinie i ani razu nie bylo koniecznosci
    reklamacji w banku. Jesli pobrali kase a nie beda w stanie
    sie wywiazac to zrobia *uznanie* na karte. *Nie* widze tez
    zadnego powodu by Merlin mial Cie drugi raz obciazyc.

    A nawet jesli cos pojdzie "nie tak" (w co nie wierze) to
    Merlin ma bardzo sprawnie dzialajaca ksiegowosc oraz dzial
    reklamacji.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 5. Data: 2004-01-22 21:42:10
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> napisał w wiadomości
    > Zaplacilem za zakupy w Merlinie debetowa VC z Multi (on-line
    [ciach]

    Serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc. Istotnie w Merlinie poinformowali
    mnie ze
    zrobia chargeback czesci obciazenia. I faktycznie pieniadze juz wrocily na
    konto. Jest to podobno zgodne z regulaminem, ale przy dokonywaniu platnosci
    informuja dokladnie przeciwnie - ze karta zostanie obciazona dopiero z
    chwila wyslania towaru i ze wylacznie faktyczna kwota na jaka opiewa
    faktura. Dlatego bardzo sie zadziwilem, jak obciazyli przed wysylka na
    calosc zamowienia.
    Nie mialem wiec mozliwosci sprawdzic na wlasnej skorze jak Multi zalatwia
    reklamacje transakcji IO/MO/TO. :-)

    Pozdrawiam

    Grzegorz