  • 1. Data: 2007-06-05 15:08:33
    Temat: Mastercard vs Visa
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Czy to prawda, że posiadajac debetową Mastercard Maestro taniej wyjdą
    rozliczenia bezgotówkowe (gotówkowe pewnie też) w krajach Euro, ze względu
    na rozliczenia w innych walutach?
    Podobno Mastercard rozlicza sie w Euro a Visa w $. W przypadku Visa ponodbno
    jest jeszcze prowizja.

    Przy okazji proszę o polecenie gdzie najlepiej i najtaniej zaopatrzyć się w
    debetową Maestro. Korzystam z Mbanku i Inteligo ale tam panuje Visa. Często
    bywam w Niemczech i Czechach więc może opłaca mi się zaopatrzyć w produkt ze
    stajni mastercard?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-05 17:42:42
    Temat: Re: Mastercard vs Visa
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > na rozliczenia w innych walutach?
    > Podobno Mastercard rozlicza sie w Euro a Visa w $. W przypadku Visa ponodbno

    nie ma reguly, mam karte VISA rozliczana w euro, prowizja rowniez jest
    uzalezniona od banku, niektore pobieraja oplaty za przewalutowanie a
    inne nie...
    zanim sie na jakąś kartę zdecydujesz, sprawdz w jakiej walucie jest
    rozliczana i czy bank dolicza jakies prowizje (kiedy, od jakich
    walut?)przy przewalutowaniu

> [...]
    > bywam w Niemczech i Czechach więc może opłaca mi się zaopatrzyć w produkt ze
    jak czesto dokonujesz transakcji bezgotowkowych to pomysl o karcie
    wypuklej, a do nich zaliczaja sie przedewszystkim kk, za darmo
    dostaniesz karte Maestro w Citi, ale ten bank ma b.niekorzystne
    przewalutowania....

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-06 09:32:21
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 17:08:33 +0200, Dyzmund napisał(a):

> [...]
    > na rozliczenia w innych walutach?
    > Podobno Mastercard rozlicza sie w Euro a Visa w $. W przypadku Visa ponodbno

    Kiedyś być może tak było, teraz zależy już to od banku w
    jakim jest dana karta.

> [...]
    > Visa. Często bywam w Niemczech i Czechach więc może opłaca mi się
    > zaopatrzyć w produkt ze stajni mastercard?

    Jeżeli to nie problem to spróbuj przetestować kartę kredytową
    MasterCard z ING z limitem 2k PLN możesz dostać bez przedstawiania
    zaświadczenia o dochodach a przeliczniki są bardzo korzystne.

  • 4. Data: 2007-06-06 11:53:08
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.06.06.09.32.21.458459@hashzero.net...

> [...]
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    Xenocide

    Właśnie dowiedziałem się w MBanku jak to jest.

    - karta VISA jest rozliczana w Euro więc jeśli płacę w Euro, płacę po kursie
    sprzedaży z danego dnia lub dnia rozliczenia.

    - jeśli chodzi o inne waluty np. Czeską koronę to pobierana jest prowizja
    2%, potem jest przewalutowanie:

    1. z korony na EUR wg kursów Visa international

    2. z Euro na zł wg kursu sprzed. MBanku

    Wniosek z tego, że najlepiej płacić w Euro -niektóre sklepy w Czechach dają
    taką możliwość, pytanie po jakim kursie przeliczą korony na Euro :)

    Bartosz, ING ma podobne przeliczniki do MBanku jeśli chodzi o VISA,

    http://www3.ing.pl/u235/navi/108769/template/fp,curr
    ency,quotation.wm/catego
    ry_id/1/ingbankmode/true

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/waluty_historia.h
    tml?day=05&month=06&year
    =2007

    większość banków potrzebuje obrotu, żeby nie płacić za kartę. Istnieje Bank,
    który daję Mastercard bez obowiązku kręcenia obotu co miesiąc?

  • 5. Data: 2007-06-06 12:07:36
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 06 Jun 2007 13:53:08 +0200, Dyzmund napisał(a):

    > większość banków potrzebuje obrotu, żeby nie płacić za kartę. Istnieje Bank,
    > który daję Mastercard bez obowiązku kręcenia obotu co miesiąc?

    Raczej nie, no chyba że dostaniesz kk do np kredyty hipotecznego lub
    innego i jesteś zwolniony z kosztów przez czas spłacania kredytu. Ten
    obrót na ING nie jest duży bo tylko 500zł na m-c o ile sobie
    przypominam. Niektórzy z grupowiczów uzyskali w Citi zwonienie przy
    obrocie 2,4k na rok czyli 200 na m-c - tylko, że Citi ma fatalne
    przeliczniki. W Rajfim możesz mieć MC Mistrzowska za 25zł na rok czyli
    nie musisz mieć obrotów. W BGŻ też chyba kk Visa ma limit 500zł na
    m-c o ile się nie mylę, tylko tam jest tak, że jak go nie wykonasz to
    płacisz za obsługę za dany m-c a nie za rok.

  • 6. Data: 2007-06-06 14:10:13
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.06.06.12.07.36.610293@hashzero.net...

    > W BGŻ też chyba kk Visa ma limit 500zł na
    > m-c o ile się nie mylę, tylko tam jest tak, że jak go nie wykonasz to
    > płacisz za obsługę za dany m-c a nie za rok.

    W BGŻ 300 zł/m-c. W przeciwnym wypadku 3,50. I tak co miesiąc, a nie średnia
    roczna.

    marekz

  • 7. Data: 2007-06-07 18:15:58
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Dyzmund"
    > Przy okazji proszę o polecenie gdzie najlepiej i najtaniej
    > zaopatrzyć się w
    > debetową Maestro.

    przedpłącona karta Maestro Podróżnik ING do kupienia w oddziale banku
    od ręki za jakieś chyba 12 zł
    załóż od razu za darmo konto OKO (takie oszczędnościowe) z dostępem
    internetowym - nie musisz na nie nic wpłacać, a do obu kont będziesz
    miał dostęp internetowy
    - masz wtedy lepszą kontrolę konta karty, które musisz uzupełniać,
    żeby Mestro działał :-)
    *** blad ***