  • 11. Data: 2005-07-02 10:19:54
    Temat: Re: Lukas - VISA MAxima, dostęp internetowy
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 2 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Wojciech Nawara posłał(a) w świat wiadomość

    > No OK, ale to nie ma związku z sobą. Żadnego. Wynika z obsługi karty
    > przez BZWBK.
    Swoją drogą, ciekawe, jak BZWBK wymienia dane w weekendy?
    Eliksir nie działa? Mają swoje kanały informacyjne?

    > A czyje karty oni jeszcze obsługują?
    > mBankowe, ale na innej zasadzie, niż Lukasa, dane są pobierane online
    A z Lukasa nocą albo jednorazowo w dzień?

    Stąd ta kara 30 zł za niedozwolony debet (na która Lukas naciąga klientów)
    przy wypłacie z Euronetu, czy innego bankomatu, gdyż system Lukasa nie jest
    w stanie podać aktualnego stanu konta.

    > czyje jeszcze?
    Wszystkie Visy i Mastercardy (za odpowiednią prowizją)?

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 12. Data: 2005-07-02 10:31:15
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Janusz - Vahanara napisał(a):

    > Swoją drogą, ciekawe, jak BZWBK wymienia dane w weekendy?

    Nijak. Komunikacja Lukas<->CA BZWBK w zakresie sald nie odbywa się w
    weekendy.

    > Eliksir nie działa?

    Eliksir nie ma abosultnie nic wspólnego.

    > Mają swoje kanały informacyjne?

    Owszem.

    > A z Lukasa nocą albo jednorazowo w dzień?

    Po prostu Lukas nie ma swojego CA (Centrum Autoryzacyjne). Robi to za
    niego CA BZWBK. Informacje o saldzie są wymieniane raz na dzień roboczy
    (chyba, że ostatnio coś zmienili, ale raczej nic nie zmieniali). Czyli
    BZWBK wysyła informacje o transakcjach karcianych, a od Lukasa uzyskuje
    dane n/t salda konta.

    > Stąd ta kara 30 zł za niedozwolony debet (na która Lukas naciąga klientów)
    > przy wypłacie z Euronetu, czy innego bankomatu, gdyż system Lukasa nie jest
    > w stanie podać aktualnego stanu konta.

    Saldo karty jest w pewien sposób opóźnione w stosunku do rzeczywistego
    salda. Da się środki przelać, a po chwili te same środki wypłacić. I
    dotyczy to _wszelkich_ transakcji kartą, a nie tylko obcych bankomatów.

    > Wszystkie Visy i Mastercardy (za odpowiednią prowizją)?

    Chodziło mi o obsługę cudzych kart w swoim CA (jak np. Lukasa).

    Sprawdzanie salda w bankomacie działa tylko dla kart, dla których ma to
    działać, czyli tylko dla kart obsługiwanych przez CA BZWBK (np. Lukas)
    lub tych, których wystawcy podpisali stosowną umowę z BZWBK i umożliwili
    to (mBank). Przy czym mBank ma swoje CA, a BZWBK każdorazowo pobiera z
    niego aktualne dane.

    A pamiętam, że BZWBK jeszcze dla kogoś obsługuje karty, dlatego pytałem
    dla kogo.

  • 13. Data: 2005-07-03 15:12:09
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    > Saldo karty jest w pewien sposób opóźnione w stosunku do rzeczywistego
    > salda. Da się środki przelać, a po chwili te same środki wypłacić. I
    > dotyczy to _wszelkich_ transakcji kartą, a nie tylko obcych bankomatów.

    W oddziale Lukasa uparcie twierdzą, że z wpłaconych środków można
    skorzystać (przy pomocy karty) dopiero następnego dnia.

    Co prawda przez internet są widoczne na koncie w miarę szybko, lecz
    faktycznie dysponować można nimi też dopiero następnego dnia.
    Czy to przelew, czy jednorazowe zlecenie, przez cały dzień, do następnego
    ranka będzie miało status "w trakcie zakładania".

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 14. Data: 2005-07-06 09:40:02
    Od: Pyciu <p...@f...com>

    On 2005-07-01, Janusz - Vahanara wrote:
    > Skoro do tej pory korzystam ze starego systemu Lukasa i żyję, to i te
    > opóźnienie przeżyję. ;-)

    Taaa, ja tez korzystam (ups, korzystalem) i zylem ... ale co to
    bylo za zycie ... ehh.

    Konkurencja naprawde jest lepsza.

    --
    Jarek
    *Jak pchly skacza mysli z czlowieka na czlowieka. Ale nie kazdego gryza.

  • 15. Data: 2005-07-06 10:00:03
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 6 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Pyciu posłał(a) w świat wiadomość

    > Taaa, ja tez korzystam (ups, korzystalem) i zylem ... ale co to
    > bylo za zycie ... ehh.

    Mieszkam w centrum, do jednego z dwóch oddziałów Lukasa ma kilku lub
    kilkunastominutowy spacerek.
    A najbliższy wpłatomat/mKiosk mBanku w chyba Radzionkowie. To z pół godziny
    jazdy, o kosztach paliwa nie wspominając.

    Przy okazji, to śmieszne/dziwne, że w Katowicach ani najbliższej okolicy
    Katowic nie ma żadnego mKiosku.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 16. Data: 2005-07-06 10:03:57
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

> [...]

    kilkunastominutowy spacerek.
    A najbliższy wpłatomat/mKiosk mBanku w chyba Radzionkowie. To z pół godziny
    jazdy, o kosztach dojazdu nie wspominając.

  • 17. Data: 2005-07-06 10:46:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Janusz - Vahanara napisał(a):

    > W oddziale Lukasa uparcie twierdzą, że z wpłaconych środków można
    > skorzystać (przy pomocy karty) dopiero następnego dnia.

    Hmmm... Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Prawdą jest to, co piszesz
    powyżej. Przy czym ja pisałem o czymś innym. Masz na rachunku x PLN.
    Przelewasz te x PLN gdzieś indziej, po chwili dokonujesz transakcji
    karcianej też na x PLN. Możesz wydać 2x. ;-)

    > Co prawda przez internet są widoczne na koncie w miarę szybko, lecz
    > faktycznie dysponować można nimi też dopiero następnego dnia.

    Przez internet? Od razu możesz dysponować każdymi środkami.

    > Czy to przelew, czy jednorazowe zlecenie, przez cały dzień, do następnego
    > ranka będzie miało status "w trakcie zakładania".

    A to już inna kwestia, dotycząca terminów sesji Elixir. Ale na przykład
    jeśli przelejesz wewnątrz Lukasa - to przelew pójdzie od razu.