  • 11. Data: 2005-03-09 19:39:06
    Temat: Re: Lokata negocjowana w Lukas Banku
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Y zagranicznie, nieprawdaż?

    Bez wątpienia :-))) Europa panie, a może nawet sama Hameryka ;-)))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 12. Data: 2005-03-09 19:43:53
    Temat: Re: Lokata negocjowana w Eurobanku
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Z cyklu: Życie umysłowe banków dużych i małych

    A w Eurobanku przed godziną:
    lokata roczna, stałe od 10 000 - 6.20%, powyżej 50 000 zł - negocjowane. No to
    powiedzmy, że chciałbym ponegocjować dla kwoty 55 000 zł? Niedysponent postukał
    w klawiaturę, popatrzył na ekran i mówi: 6.21 %.
    Ot i całe negocjacje, ale w sumie dodatkowe piwo zaoferował. ;-)

    Jacek

  • 13. Data: 2005-03-09 19:48:15
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    przemyślenia swoje:

    > Bez wątpienia :-))) Europa panie, a może nawet sama Hameryka ;-)))

    To może spółkę założymy: *Glenn & Yayco - banking, consulting,
    marketing, import, export, aport i gastronomia* :-)) ?

    --
    **** ****
    **** If you're so smart, why Microsoft Outlook Express ****

  • 14. Data: 2005-03-09 19:57:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Yayco bank. Nawet ładnie brzmi :-)

    A w razie jakiejś wpadki to dopiero zabrzmi:

    Yayco Bank zrobił mnie w jajco ;-)

  • 15. Data: 2005-03-09 19:58:48
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > To może spółkę założymy: *Glenn & Yayco - banking, consulting,
    > marketing, import, export, aport i gastronomia* :-)) ?

    Pierwsze pięc pozycji jak najbardziej, ale z rzeczy gastronomicznych to ja
    mogę wnieść aportem tylko połowę pizzy zrobionej osobiście, o ile nie
    została jeszcze pożarta przez udziałowca innej mojej spółki ;-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 16. Data: 2005-03-09 22:17:42
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-09 20:57 :

    > A w razie jakiejś wpadki to dopiero zabrzmi:
    >
    > Yayco Bank zrobił mnie w jajco ;-)

    ...bo w telewizorze w reklamie było "prawdziwi faceci z yaycami trzymają
    kasę w Yayco Bank" :)
    w.

    --
    Wolę mieć legalnego Windowsa
    niż kradzionego Linuksa

  • 17. Data: 2005-03-10 14:10:47
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >w klawiaturę, popatrzył na ekran i mówi: 6.21 %.
    >Ot i całe negocjacje, ale w sumie dodatkowe piwo zaoferował. ;-)

    przeciez w TeKTurobanku czy innych wysoko%lokatowych bankach neocjacja polega
    na tym ze dadza ci 0,01-0,02% (przy wysokich kwotach rzedu 500k moze miec to
    sens) po to zebys sie cieszyl ze masz cos wiecej i miec satysfakcje z samego
    potraktowania ze dostaniesz wiecej niz inni, jesli chcesz uzyskac wiecej niz
    0,01-0,02% to uzyskasz w innych bankach moga nawet dac ci 0,5% ale zwykle jest
    to nizej niż oproc.standard minus 0,01-0,02% w TeKTurobanku :)
    jak wspomniales te 6,21% zamiast 6,20% to jest dokladnie "piwko" za ROK wiec
    czesto nie warto sobie zawracac glowy roznicami mniejszymi niż 0,5% jesli
    wiecej wtedy mozna przelewac miedzy bankami (najlepiej jak przelew 0,00pln) w

    iektorych przypadkach to prowizja za przelew moze zjesc zysk na roznicy w % :))

    Al501
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 18. Data: 2005-03-10 17:31:50
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Al501 napisał(a):
> [...]
    > sens) po to zebys sie cieszyl ze masz cos wiecej i miec satysfakcje z samego
    > potraktowania ze dostaniesz wiecej niz inni

    Niekoniecznie. Zwróć uwagę, że negocjacja dotyczy dwóch stron. Spróbuj
    zapytać jakie byś miał oprocentowanie dla kwoty 2,3, czy 10 razy
    większej od 55000. To samo dotyczy okresu lokaty (z tym, że w tym
    przypadku rok - to już właśnie najdłuższy okres). Doradca Ci nie powie,
    że masz przynieść więcej pieniędzy, bo dla większości ludzi te lokaty to
    wszystkie życiowe oszczędności i są bardzo dumni kładąc pieniądze na
    ladę. Głupio by się pewnie poczuli, gdyby chcieli oprocentowanie o 0,3%
    większe i usłyszeliby, że mają przynieść kwotę 5 razy większą (to tylko
    przykład - nie znam prawdziwych danych).

    Druga sprawa - dla tych co narzekają na małą różnicę między
    oprocentowaniem standardowym, a negocjowanym. Pomyślcie. Bank za darmo
    udostępnia wam wyniki swoich analiz.

    Oprocentowanie negocjowane zmienia się dużo częściej niż standardowe.
    Jeżeli wkrótce stopy procentowe będą maleć to wiadomo, że bank nie
    będzie chciał dawać dużego oprocentowania na lokaty o stałym
    oprocentowaniu (a takie są negocjowane). Różnica będzie wtedy mała - np.
    te 0,01%. Jeśli zaś wiadomo, że stopy procentowe będą rosnąć to banki
    zwiększą tą różnice, aby zdobyć jak najwięcej lokat o oprocentowaniu stałym.

    Jaki z tego morał? Jeśli ta różnica jest duża, to jest to właśnie powod
    do zastanowienia - czy stopy procentowe nie wzrosną do tego poziomu, że
    lepiej byłoby założyć lokatę na oprocentowanie zmienne, czy zainwestować
    pieniądze w inny spoób. Jeśli różnica jest mała (a nawet, jak w
    przypadku Lukasa, ujemna - LOL) to znaczy, że trzeba się spieszyć, bo
    niedługo standardowe oprocentowanie lokat też może spaść.

    --
    --- Wojciech virrar Malinowski ---
    ---- JID: v...@j...org ----

  • 19. Data: 2005-03-11 13:41:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Al501" <a...@i...net.pl> writes:

    > przeciez w TeKTurobanku czy innych wysoko%lokatowych bankach neocjacja polega
    > na tym ze dadza ci 0,01-0,02% (przy wysokich kwotach rzedu 500k moze miec to
    > sens)

    Niby jaki?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2005-03-11 14:29:56
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >większe i usłyszeliby, że mają przynieść kwotę 5 razy większą (to tylko
    >przykład - nie znam prawdziwych danych).

    w pelni sie zgodze z Toba

> [...]
    >zwiększą tą różnice, aby zdobyć jak najwięcej lokat o oprocentowaniu stałym.

    Oprocentowanie negocjowane jest bardzo skaczace :)) czasem minuty decyduja o %,
    niekiedy bywa tak ze to co negocjowane jest nizsze od standard :) wiec doradcy
    proponuja standard (lub jak bank ma za duzo depozytow na dany okres)

> [...]
    >przypadku Lukasa, ujemna - LOL) to znaczy, że trzeba się spieszyć, bo
    >niedługo standardowe oprocentowanie lokat też może spaść.

    Czasem jest jak napisalem wyzej bank nie chce np. lokat 1,3 mce woli 6,12 mcy
    wtedy doradca dostaje taka informacje, w zaleznosci od banku to z tymi
    analizami moze byc roznie tu raczej lepiej porownac w kilku bankach o podobnych
    ofertach % szczegolnie tych dzialajacych agresywnie na rynku depozytow gdyz w
    jednym zbieraja na duza akcje kredytowa zwiazana z jakims nowym projektem co
    spowoduje ze beda sciagac pieniadze z rynku za wszelka cena (oczywiscie w
    odpowiednich ramach), inny w tym samym czasie moze byc odwrotnie i wrzuci na
    rynek miedzybankowy duze ilosci srodkow co spowoduje ze koszt pieniadza spadnie
    bank pozyczy ne od klienta "z ulicy" tylko od "z rynku miedzybankowego" bo

    bedzie mial taniej, oczywiscie w wiekszosci jest jak kolega napisal.
    Najczesciej pod koniec kazdego miesiaca kiedy zbiera sie RPP wtedy negocjowac z

    ankiem jest bardzo trudno o ile niemozliwe wtedy bank odsyla do oferty standard :)