  • 41. Data: 2017-09-13 21:16:52
    Temat: Re: Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 21:04, Kris pisze:

    > Ale wpłata wstępna duża bo 50%
    > A i może auto takie ze po 4 latach wartość nie spada o 50?%
    > Inna sprawa że może obu stronom się opłacało- gość wpłacił 150tys jednorazowo,
    wrzucił w koszty a pewnie koniec roku był to i podatek sobie zmniejszył. a firma
    wyliczyła że 10tys= 1w00= brak odkupu po 4 latach jej się i tak opłaca.
    > Kluczowa kwestia co to za auto i ile na wartości po 4 latach straci
    > A może firma tego 4latka ponownie wylizinguje;)

    Nie ważne jak duża wpłata wstępna, tylko jak duża wartość
    pozostaje bez pokrycia i na to jest depozyt.
    Jak dojdzie do końca umowy, to dawca ma 100% kasy w ręku
    (opłata wstępna, raty czynszów i wpłacony depozyt)
    i od dawcy zależy jak się ugada z biorcą.
    Dawca to nie jest instytucja charytatywna.

  • 42. Data: 2017-09-13 21:40:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 września 2017 21:17:36 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Nie ważne jak duża wpłata wstępna, tylko jak duża wartość
    > pozostaje bez pokrycia i na to jest depozyt.
    Czemu bez pokrycia? Jest jeszcze lizingowany przedmiot który jakaś wartość ma nawet
    po 4 latach

    > Jak dojdzie do końca umowy, to dawca ma 100% kasy w ręku
    > (opłata wstępna, raty czynszów i wpłacony depozyt)

    To trochę bez sensu przy leasingu- przy kredycie z przewłaszczeniem tak by pasowało

    > i od dawcy zależy jak się ugada z biorcą.
    > Dawca to nie jest instytucja charytatywna.

    Ano nie jest ale po okresie leasingu ma albo kasę za wykup albo zostaje z przedmiotem
    leasingu, a warunki leasingu tak skalkulowane ze ta wartość jest równa/wyższa od
    kwoty wykupu. I wtedy dla dawcy bez różnicy jest czy bira wykupi, czy sami
    sprzedadzą. Albo wylizingują dalej. Kwestia odpowiedniego skalkulowania oferty

  • 43. Data: 2017-09-13 21:53:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 września 2017 21:17:36 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Dawca to nie jest instytucja charytatywna.
    http://ekspert.go-leasing.pl/kalkulatory/
    Wstaw 48rat, 300000zł, wpłata i wykup po 50%
    Rata leasingowa raczej nie wyszła 25zl jak ktoś wyżej pisał ale o kaucji nic nie ma.
    Więc przykład ze rata 23zł i po 50%wykuou i wpłaty raczej mało wiarygodny
    Ale z drugie strony jakaś maszyna czy ciągnik siodlowy niekoniecznie po 4 latach
    starci 50% wartości

  • 44. Data: 2017-09-13 22:31:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >kaucji nic nie ma.
    >Więc przykład ze rata 23zł i po 50%wykuou i wpłaty raczej mało

    Wstaw wykup koncowy 61% to wyjdzie rata 44 zl.
    Ba - wstaw wykup 65%, to ci beda wyplacac 185zl premii co miesiac :)

    Ba - wstaw wykup koncowy 99% (100 nie mozna, a szkoda), wplata wlasna
    19%, i wychodzi za 57 tys plus 61 zl co miesiac mozna autem wartym 300
    tys przez 4 lata pomykac :-)

    Teraz tylko wydrukowac i do okienka :-)

    ale proponuje wstepnie 5%, wykup 99%, rata 1052 zl podejrzen nie
    wzbudzi, a na poczatek tylko 15 tys wystarczy wplacic :-)

    J.

  • 45. Data: 2017-09-13 22:35:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 21:40, Kris pisze:

    > Czemu bez pokrycia? Jest jeszcze lizingowany przedmiot który jakaś wartość ma nawet
    po 4 latach

    Kurde, brałeś Ty kiedyś jakiś leasing?
    Bez pokrycia czyli w sensie, że nikt za to nie zapłacił.
    Na końcu dawca ma przedmiot, spłacone raty w jakiejś ustalonej
    procentowej części i wpłacony depozyt na wykup.
    Jak decydujesz się wykupić, to robisz to za kwotę depozytu - dawca nawet
    nie musi
    się martwić o Twoją zapłatę w tym wypadku a jak rezygnujesz, to depozyt
    Ci dawca zwraca ale z uwzględnieniem własnego interesu czyli jak by miał
    wyjść do tylu na tym interesie, to potrąci coś z depozytu -w umowie jest
    to na pewno uwzględnione, ze jakieś nadmierne zużycie można ustalić czy
    inny paragraf.

    > To trochę bez sensu przy leasingu- przy kredycie z przewłaszczeniem tak by pasowało

    Nic nie jest bez sensu.

> [...]
    sami sprzedadzą. Albo wylizingują dalej. Kwestia odpowiedniego skalkulowania oferty

    Oferta jest skalkulowana, ale jak masz wartość np 200tys,
    wpłata własna np 50tys i raty 100tys w ileś lat i wykup za 50tys
    a Ty zużyjesz auto tak, że będzie warte 5 tys i zrezygnujesz z wykupu?
    Dałbyś się tak zrobić w bambuko jako dawca?
    I po to jest depozyt. Wpłacasz wartość wykupu i jak cos nie pasuje przy
    pożegnalnych ustaleniach, to i tak dawca ma z czego zabrać.
    Jak by musieli skalkulować ofertę uwzględniającą takie różne wybryki, to
    by była nierynkowa.

  • 46. Data: 2017-09-13 22:40:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 21:53, Kris pisze:

    > http://ekspert.go-leasing.pl/kalkulatory/
    > Wstaw 48rat, 300000zł, wpłata i wykup po 50%
    > Rata leasingowa raczej nie wyszła 25zl jak ktoś wyżej pisał ale o kaucji nic nie
    ma.

    O kaucji/depozycie nigdy nie ma, bo to czynnik niekosztowy i niemedialny
    :-).
    Płacisz depozyt i on podatkowo jest niejako obojętny,
    więc dowiadujesz się o nim jak się zaczynasz interesować
    ofertą bardziej szczegółowo.Ja dostałem kwoty depozytu
    dopiero z harmonogramem spłat do umowy.
    Wcześniej może i ktoś wspomniał, ale może nie zwróciłem uwagi,
    nie pamiętam. Teraz tez w kalkulatorach na stronach leasingów
    nic nie ma, ale depozyty są. Wystarczy zajrzęc na jakieś forum księgowe:
    stale są pytania jak księgować depozyt. w leasingu.

  • 47. Data: 2017-09-13 23:54:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 21:16, cef pisze:

> [...]
    > (opłata wstępna, raty czynszów i wpłacony depozyt)
    > i od dawcy zależy jak się ugada z biorcą.
    > Dawca to nie jest instytucja charytatywna.

    Przecież to "jak się ugada" jest już zapisane w umowie w momencie jej
    zawierania.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2017-09-14 06:44:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 23:54, Liwiusz pisze:

    > Przecież to "jak się ugada" jest już zapisane w umowie w momencie jej
    > zawierania.

    Jeśli uważasz, że zapis w umowie o możliwości potrąceń
    (z depozytu) z tytułu nadmiernego zużycia przy rozliczeniu końcowym jest
    zapisem sztywnym i gwarantującym biorcy cokolwiek, to nie mam pytań.

  • 49. Data: 2017-09-14 18:16:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >więc dowiadujesz się o nim jak się zaczynasz interesować
    >ofertą bardziej szczegółowo.Ja dostałem kwoty depozytu

    EFL to nawet bardziej bezczelny

    https://efl.pl/pl/azindexcustom/leasing-krotka-defin
    icja/
    "Przez umowę leasingu leasingodawca zobowiązuje się zakupić rzecz
    wybraną przez leasingobiorcę oraz oddać ją leasingobiorcy do używania
    przez oznaczony czas za wynagrodzeniem równym co najmniej cenie zakupu
    rzeczy."

    https://efl.pl/pl/azindexcustom/leasing-operacyjny/
    "Leasing operacyjny
    Jest to umowa leasingu, która spełnia następujące warunki:

    -została zawarta na czas oznaczony, stanowiący co najmniej 40 %
    normatywnego okresu amortyzacji, jeżeli jej przedmiotem są podlegające
    odpisom amortyzacyjnym rzeczy ruchome lub wartości niematerialne i
    prawne albo została zawarta na okres co najmniej 10 lat, jeżeli jej
    przedmiotem są podlegające odpisom amortyzacyjnym nieruchomości,

    oraz
    -suma ustalonych w niej opłat, pomniejszona o należny podatek od
    towarów i usług, odpowiada co najmniej wartości początkowej środków
    trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych."

    Aczkolwiek to pierwsze zgodne z KC jest ...

    J.

  • 50. Data: 2017-09-17 10:12:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Sep 2017 21:16:52 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Nie ważne jak duża wpłata wstępna, tylko jak duża wartość
    > pozostaje bez pokrycia i na to jest depozyt.

    Od 10 lat leasinguje operacyjnie pojazdy (mleasing) i nigdy nie było
    żadnego depozytu, więc po co wywód opierasz na czymś czego nie ma?

    --
    Marek