  • 1. Data: 2017-09-04 07:25:43
    Temat: Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Mysle nad zakupem nowego auta. Pewna czesc chcialbym zaplacic gotowka a
    czesc pozyczyc. Moge pozyczyc z banku, albo wziac w leasing konsumencki.
    W przypadku banku i np. pozyczki odnawialnej/gotowkowej sprawa prosta,
    od razu jestem wlascicielem auta a raty splacam niezaleznie od tego co
    sie z autem dzieje. W przypadku leasingu konsumenckiego to firma
    leasingowa jest wlascicielem a ja nim bede dopiero po ostaniej racie -
    zakladam wykup na koniec leasingu za 1 PLN. Czy ktos wglebial sie w
    kruczki leasingu konsumenckiego? Warto to rozwazyc zamiast pozyczki
    bankowej? W przypadku osoby fizycznej nie ma zadnych przywilejow
    podatkowych wiec taki leasing musialby wyjsc taniej niz pozyczka a do
    tego moze ktos juz zna pulapki co w przypadku szkody calkowitej,
    kradziezy takiego samochodu?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2017-09-08 09:33:30
    Temat: Re: Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Sep 2017 07:25:43 +0200, Marcin <n...@n...com> wrote:
    > tego moze ktos juz zna pulapki co w przypadku szkody calkowitej,
    > kradziezy takiego samochodu?

    W tych przypadkach ubezpieczyciel wypłaca z ac firmie leasingowej.
    Tutaj może być kruczek gdy pieniędzy z wypłaty odszkodowania nie
    starczy na pokrycie wszystkich pozostałych rat, wtedy ta niedopłatę
    płacisz z własnej kieszeni. W przypadku odwrotnym czyli ac jest w
    stanie pokryć resztę rat (wydarzyło się to pod koniec leasingu)
    dostaniesz resztę z ac, która pozostanie po odliczeniu pozostałego
    zobowiązania do firmy leasingowej.
    Mogą być kruczki, gdy ubezpieczyciel nie choice wypłacić
    odszkodowania z jakiś powodów. Miałem sytuację, w której skradziono
    samochód pod koniec leasingu. Samochód był podnajmowany firmie
    trzeciej. Fakt podnajmowania był zgłoszony firmie leasingowej na co
    wyraziła zgodę. Natomiast ubezpieczyciel początkowo odmawiał wypłaty
    powołując się na ten fakt podnajmu, który rzekomo nie był zgodny z
    jedno owu. Sprawa poszła do prawników i w końcu wyplacili.
    Czyli trzeba zwrócić uwagę jakie są warunki korzystania z pojazu, by
    później w razie szkody nie było są szykan.
    Leasing bardziej się opłaca, gdy chcesz być używaczem a nie
    właścicielem.
    Znajomy ma raty leasingowe w wys. 25 zł./mc (4 lata) Wziął pojazd
    warty 300 tys, wpłacił 150, ustawil maksymalną kwotę wykupu jaką się
    dało (nie będzie wykupywać) i się chwali, że zapłacił tylko połowę.
    Można i tak.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-09-08 09:39:57
    Od: z <...@...pl>

    Jak to jest ze zwrotami samochodu?
    Podobno za każde uszkodzenie np. tapicerki, plastiuku trzeba bulić jak
    za mokre zboże.
    Sumarycznie takie używanie nawet finansowo nie byłoby głupie dla
    konsumenta ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach :-)

  • 4. Data: 2017-09-08 09:41:44
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Znajomy ma raty leasingowe w wys. 25 zł./mc (4 lata) Wziął pojazd warty
    > 300 tys, wpłacił 150, ustawil maksymalną kwotę wykupu jaką się dało (nie
    > będzie wykupywać) i się chwali, że zapłacił tylko połowę.

    Mozesz przyblizyc? Wypozyczyl samochod za 25 zl miesiecznie?

  • 5. Data: 2017-09-08 09:53:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 września 2017 09:41:37 UTC+2 użytkownik brum napisał:

    > Mozesz przyblizyc? Wypozyczyl samochod za 25 zl miesiecznie?

    2500zł pewnie

  • 6. Data: 2017-09-08 10:34:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Sep 2017 09:39:57 +0200, z <...@...pl> wrote:
    > Jak to jest ze zwrotami samochodu?
    > Podobno za każde uszkodzenie np. tapicerki, plastiuku trzeba bulić
    > jak
    > za mokre zboże.

    Jak dotąd leasingowe pojazdy wykupywalem, więc nie przerabiałem
    takiego przypadku.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-09-08 10:42:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Sep 2017 09:41:44 +0200, "brum" <s...@n...berdyczow> wrote:
    > Mozesz przyblizyc? Wypozyczyl samochod za 25 zl miesiecznie?

    Dokładnie, zwróć uwagę, że wpłacił 150 tys .wpłaty własnej i cena
    wykupu z ustalili na bardzo wysoką np. 149 tys. De facto zapłacił 150
    tys by sobie poużywac, po czym z niczym nie zostanie.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-09-08 12:28:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-08 o 10:42, Marek pisze:

    > Dokładnie, zwróć uwagę, że wpłacił 150 tys .wpłaty własnej i cena wykupu
    > z ustalili na bardzo wysoką np. 149 tys. De facto zapłacił 150 tys by
    > sobie poużywac, po czym z niczym nie zostanie.

    A z czym zostanie? Bo nie kumam :-)

  • 9. Data: 2017-09-08 12:49:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Sep 2017 12:28:56 +0200, z <...@...pl> wrote: