  • 21. Data: 2022-09-06 09:58:53
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Dałeś już 100zł bolusiowi pod żabką?

    Można ten argument odwrócić. Nie szanując swojego czasu, oddajesz
    balusiowi pod żabką już ze 400 zł.

    Brzmi lepiej? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2022-09-06 10:01:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Pewnie trochę zarabiają.

    Tyle co w normie, czyli na obrotach kartowych.
    Resztę usług mam za free, kredytów niet.

    > mBąk to gra komputerowa.

    Nie. Bank jak każdy inny.
    Przećwiczyłem ich naprawdę dużo, znam pracowników z kilku dużych banków
    i wiem co się dzieje "w środku" w różnych. mBank nie jest taki zły jak
    go próbujesz malować.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2022-09-06 10:59:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2022-09-06 o 08:31, cef pisze:

    > Podniecacie się jakimiś groszowymi różnicami na spreadzie,
    > jak byście dziennie po 100 tys wymieniali tam i nazad.

    Na tą chwilę mam 1,37 w IKA na eur i 1,35 na usd.

    Zgadzam się z Tobą - jeśli ktoś wymienia tysiąc jednostek to nie ma to
    sensu, jednak już dla miliona różnica 2 gr na spreadzie daje 20.000 PLN
    w kieszeni. Wydaje mi się, że to sporo.

  • 24. Data: 2022-09-06 11:10:24
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Dla mnie też jest od nich lepszy ;>
    > A poważnie też pewnie bym się bał robić tam trading, ale go nie robię.
    > A do pojedynczej wymiany stówka piechotą nie chodzi.

    Hmm... Sęk w tym, że gdybym miał wymienić 100$ to zrobiłbym to
    gdziekolwiek. Ale już milion $ to szukam niskiego spreadu, ale też
    bezpieczeństwa transakcji. Dlatego Aion nie pasuje mi zupełnie. Raczej
    dobry dla "zbieraczy wisienek", co to za 20 czy 50zł gotowi są do zabawy
    w zakładanie kont.

  • 25. Data: 2022-09-06 11:25:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 11:11:10 UTC+2 Szymon napisał(a):

> [...]
    > bezpieczeństwa transakcji. Dlatego Aion nie pasuje mi zupełnie. Raczej
    > dobry dla "zbieraczy wisienek", co to za 20 czy 50zł gotowi są do zabawy

    Skrajnościami manipulujesz.
    A przypadek wymiany ok. 10k euro/$ - przez pół roku się nazbierało i nie ma co już
    trzymać
    na koncie oszczędnościowym tylko lepiej zamienić na euro?
    Euro oczywiście zaraz stamtąd zabrać.
    I nawet nie trzeba 10k na raz - można po tysiaku.
    Z dnia na dzień raczej nie padną (sprawdzić czy nie Lehman Brothers ;)

    Milion $ z kolei to więcej niż gwarancje jakiegokolwiek nadzoru.
    No ale jak ktoś ma milion $ to ma inne problemy.

    Zaś wymienić milion $ to niekoniecznie znaczy mieć milion $ - więc określ.

    No i jeszcze coś, co zaraz może nas czekać - czyli konieczność wymiany pensji zaraz
    po wpływie na euro
    i płacenie kartą w euro - bo inflacja 5% miesięcznie.
    Choć wtedy rzeczywiście też będziemy mieć większe problemy niż grosz spreadu ;>

    Zaś wisienki obecnie to bliżej 500zł niż 50zł.

  • 26. Data: 2022-09-06 11:34:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 10:01:39 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2022-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tyle co w normie, czyli na obrotach kartowych.

    A mi santander zwraca 1% wydatków kartą - a na drugiej za ubrania 2% a za koryto
    nawet 3%.

    > Resztę usług mam za free, kredytów niet.

    Jeszcze policz średnią kasę, jaką u nich trzymasz - zarabiają na tym od 2% do 20%.
    Możesz odliczyć koszt przelewów.

    > Nie. Bank jak każdy inny.
    > Przećwiczyłem ich naprawdę dużo, znam pracowników z kilku dużych banków
    > i wiem co się dzieje "w środku" w różnych. mBank nie jest taki zły jak
    > go próbujesz malować.

    Ale Ty jakoś twierdzisz, że ja wdeptuję mBąk w ziemię, a innych gloryfikuję.
    Pisałem przecież, że wszystkie są niepoważne - ale mBąk nie trzyma nawet tego
    poziomu.
    I w ofercie i obsłudze i ST i apce (np. ta jest na poziomie mcdonalda - on też wymaga
    androida 10,
    a na pewno wyższego niż 6, żeby działał - a mbąkowa apka się nie uaktualnia, bo andek
    za stary,
    choć wszystkie inne bankowe apki, no, poza bnp, ale to anegdota, oraz ogólnie
    wszystkie inne
    poza mcdonaldem - ale tylko polskim, zagraniczne, tak samo wyglądające, działają -
    nie mają problemów).

    To oczywiście opinia subiektywna - ale miana wyroczni czy działalności doradczej nie
    uzurpuję.
    Ale nie wyssana z palucha, tylko poparta osobistym przeglądem rynku.

    Np. z tym kantorem - napiszesz, że masz super kursy - a ktoś założy i kiszka, 3%
    spreadu (i tak lepiej niż
    "normalny kurs" gdzie jest 6%).
    Bo nie sprawdzisz kursu zanim nie założysz.
    Zaś np. w IKA masz gwarancję przynajmniej tego, co każdy może zobaczyć na stronie bez
    zakładania konta.
    To są właśnie takie niuanse, z powodu których mBąk niby nie wygląda na czarownicę,
    ale jednak waży tyle co kaczka.

  • 27. Data: 2022-09-06 11:41:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 09:58:57 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    >
    > [...]
    > Można ten argument odwrócić. Nie szanując swojego czasu, oddajesz

    Ale co, zamiast pisać na newsy to mam więcej pracować (zgadało się z kolegą o grupach
    dyskusyjnych,
    ja wtedy ledwo miałem czas przeglądać śp. p.r.h.n. - "to ty masz czas na czytanie
    grup dyskusyjnych?"
    "ty mnie lepiej spytaj, czy ja mam czas na cokolwiek innego")?
    Nie da rady, nie ten wiek (laborka chyba na 3. roku, polegająca na tym, ze 7 zespołów
    pisało klienta i serwer, a punktów
    dostawałeś tyle, ile klientów napisanych przez innych skomunikowało się z twoim
    serwerem oraz
    z iloma serwerami skomunikował się twój klient - "podobno programiści wypalają się w
    wieku 30 lat - ja już czuję się wypalony").
    Poza tym jeszcze jest zajebiście ważne pytanie do zadania sobie (jeśli nie masz na
    utrzymaniu
    rodziny czy też nie jesteś Tutsi ani Hutu) - "co lubisz w życiu robić?" - a potem
    zacznij to robić.
    I trzeba również pamiętać, by zapytać "a przyjemność gdzie?"
    Czas na kasę liniowo się nie przerabia.

    Nieszanowanie swojego czasu to przeczytanie wątku, nie zrozumienie go i napisanie
    komentarza, o którym OP wspominał w pierwszym poście - by NIE pisać ;>

  • 28. Data: 2022-09-06 11:57:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Ale Ty jakoś twierdzisz, że ja wdeptuję mBąk w ziemię, a innych gloryfikuję.
    No ale właśnie to robisz.
    "nie trzyma poziomu" "miłość BDSM" - to z ostatnich 2 dn, dalej mi się
    nie chce szukać.

    [...]
    > [...] - ale miana wyroczni czy działalności doradczej nie uzurpuję.
    Jakby to powiedzieć ...

    KJ

  • 29. Data: 2022-09-06 12:24:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 12:00:08 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    > No ale właśnie to robisz.
    > "nie trzyma poziomu" "miłość BDSM" - to z ostatnich 2 dn, dalej mi się
    > nie chce szukać.

    Bo to prawda.
    Ale odnieś się do całości zdania "że ja wdeptuję mBąk w ziemię, a innych
    gloryfikuję."
    Dynks polega na tym, że wszędzie cierpienie jest to samo.
    Ale u konkurencji przynajmniej coś się w zamian dostaje. Za nic.

    > Jakby to powiedzieć ...

    Na to mogę odpowiedzieć tylko jak Pawlak: "Niech znajdzie głupszego od siebie!" ;>

  • 30. Data: 2022-09-06 12:30:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Bo to prawda.
    > Ale odnieś się do całości zdania "że ja wdeptuję mBąk w ziemię, a innych
    gloryfikuję."

    No właśnie się odniosłem. Pomyśl o tym.

    > Dynks polega na tym, że wszędzie cierpienie jest to samo.
    > Ale u konkurencji przynajmniej coś się w zamian dostaje. Za nic.

    > Na to mogę odpowiedzieć tylko jak Pawlak: "Niech znajdzie głupszego od siebie!" ;>

    Jak zwykle, zero refleksji.

    EOT z mojej strony.
    KJ

    --