  • 1. Data: 2010-01-25 21:20:58
    Temat: Ksiazeczki mieszkaniowe z premia gwarancyjna
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Z dziewczyna planujemy wspolny zakup mieszkania.
    Obydwoje mamy stare ksiazeczki mieszkaniowe w PKO BP
    z premia gwarnacyjna. Klopot w tym, ze nie mozna
    dostac premii jezeli kupujemy czesc mieszkania,
    a kupowalibysmy po 50%. Istnieje jakis sposob
    by obejsc to ograniczenie? Oczywiscie poza
    wizyta w USC :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-01-25 22:09:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:

> [...]
    > dostac premii jezeli kupujemy czesc mieszkania,
    > a kupowalibysmy po 50%. Istnieje jakis sposob
    > by obejsc to ograniczenie? Oczywiscie poza

    Nie. Nie ty pierwszy sie na to nadziales.

    Mozecie ewentualnie kupic dwa, a potem jedno sprzedac.

  • 3. Data: 2010-01-25 22:20:19
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Mozecie ewentualnie kupic dwa, a potem jedno sprzedac.

    Ew. scedować na kogoś zaufanego,
    kto zrealizuje na siebie i odda.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-01-25 22:27:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J_K_K wrote:

    > Ew. scedować na kogoś zaufanego,
    > kto zrealizuje na siebie i odda.

    podatki. po za tym zdaje sie, ze gdzies tam po drodze premie szlag trafia.

  • 5. Data: 2010-01-29 09:00:29
    Od: robbi <r...@n...com>

    W dniu 2010-01-25 22:20, Marcin pisze:

> [...]
    > dostac premii jezeli kupujemy czesc mieszkania,
    > a kupowalibysmy po 50%. Istnieje jakis sposob
    > by obejsc to ograniczenie? Oczywiscie poza

    Witaj

    Moja siostra przerabiała ten temat niedawno - ma podobną sytuację.
    Diabeł tkwi w szczegółach - wyjściem jest takie sformuowanie umowy iż
    nie jest to kredyt hipoteczny a inna forma pożyczki na zakup mieszkania.
    Nie mam tych papierów pod ręką - ale jak znajdę to podam jak to
    dokładnie brzmiało.
    Rozwiązanie podsunięto jej w poznańskim oddziale PKO BP, a możliwość
    uzyskania takie kredytu potwierdziła Nordea.
    Sugeruje przejście się tam i spytanie (to chyba zależy od podejścia
    pracowników). W PKO pani w okienku po przedstawieniu sytuacji poszperała
    chwile w warunkach wypłaty premii gwarancyjnej i znalazła wyjście z
    sytuacji.

    --
    pzdr
    robbi

  • 6. Data: 2010-01-29 18:55:15
    Od: robbi <r...@n...com>

    W dniu 2010-01-29 10:00, robbi pisze:

> [...]
    > nie jest to kredyt hipoteczny a inna forma pożyczki na zakup mieszkania.
    > Nie mam tych papierów pod ręką - ale jak znajdę to podam jak to

    Chodzi o nastęujący zapis:
    "Przekazannie (premii gwarancyjnej) wskazanej przez własciciela
    ksiażeczki mieszkaniowej instytucji ustawowo
    upoważnionej do udzielania kredytów, w przypadku udzielenia przez te
    instytucje włascicielowi ksiażeczki mieszkaniowej kredytu "

    Cytat podyktowany przez telefon, jest zapisany w poradniku dla
    posiadaczy KM - dostępny w oddziale PKO BP.

    Sumując - wizyta w PKO BP powinna dać pełną jasność.

    --
    pzdr
    robbi